Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blu-Ray Speler of PS3?

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
Hey mede-Tweakers!

Misschien een hele stomme vraag, maar ik zit nu enige tijd aan een mediaplayer te denken nu ik een flinke Full HD TV heb gekocht. Vraag is alleen of ik dan beter een Blu-Ray Speler(/MediaCenter misschien) of een PS3 kan halen. Ik ben zelf een gamer, maar meer gericht op PC. Zelf heb ik al een XBox 360, en speel ik daar niet SUPER veel op, dus daarom twijfel ik. Ik heb gehoord dat je de PS3 ook als MediaCenter kan gebruiken, dus dat is opzich wel een interessante optie.

Help mij met deze keuze graag! (met daarbij graag de reden uiteraard)

Alvast bedankt!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vertel zelf maar eens waarom je twijfelt. Blu-rayspelers heb je al vanaf een euro'tje of honderd, dus waarom dan drie keer zo veel uitgeven aan een apparaat dat je toch al niet denkt veel te gaan gebruiken?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

De PS3 kan ook als mediacentrum worden gebruikt, en er kan een mooie dikke HDD in worden gestopt + Je kan altijd een spelletje spelen als je dit wilt...

Maar zoals er al werd gezegt, het prijsverschil doet hem erop...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:08

Umbrah

The Incredible MapMan

De PS3 is dan in feite dan alsnog afhankelijk van een PC die PS3mediaserver draait.

Als je het mij vraagt kun je beter wat geld steken in een goede HTPC, naast Blu-Ray heb je dan een geheid-speelt-alles-zelf-af apparaat. Zeker omdat je al een XBox360 hebt, en aangeeft meer PC games te spelen. Veel titels zijn multi platform, en de paar exclusives, tsja... persoonlijk heeft de xbox360 dan toch vaak de westerse titels heel mooi/snel.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nadeeltje PS3 t.o.v. "normale" mediaspeler; je bestandsgrootte kan 4 gig max zijn vanwege Fat32...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Had het zelfde in gedachte een PS3 als media center maar heb toch gekozen voor een Popcorn Hour C-200 met daar in een Blu-Ray speler. Het probleem is dat je met PS3 een programma moet draaien om alle functies uit te voeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

Sowieso is hier veel over gesproken in [Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig?, dus stel voor dat je daar ook even kijkt.

Zie ook vanaf FeaR1986 in "[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik n..." en verder:
FeaR1986 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:53:
Of een PS3 als Blu-ray speler beter is dan een stand-alone hangt natuurlijk ook af van het type stand-alone speler wat je pakt. Maar hier een lijstje met wat dingen die een stand-alone speler wel heeft en een PS3 niet. Dingen staan overigens niet in orde van belangrijkheid, maar meer van wat me te binnen schiet :)
  • Stroomverbruik:

Een losse Blu-ray speler verbruikt tijdens het kijken van een film zo'n 34 Watt. Een PS3 Fat gebruikt zo'n 160 Watt. De PS3 Slim is natuurlijk nog zuiniger, maar de 34 Watt van een stand-alone haalt de PS3 nooit.
  • Audio:

De PS3 Fat kan HD Audio alleen maar over LPCM uitzenden, dus daar kan een losse speler al voordeel uit halen aangezien elke losse Blu-ray speler wel HD Audio kan bitstreamen. Natuurlijk heeft de nieuwe PS3 een nieuwe HDMI chip en kan deze ook HD Audio bitstreamen.

Maar de PS3 zal nooit beschikken over 5.1 of 7.1 analoog uit. Blu-ray spelers hebben dit over het algemeen toch wel en anders kan je er altijd één aanschaffen met multi kanaals analoog uit.
  • Beeld:

Hier zijn de meningen over verdeeld. Dat de PS3 een goede speler is om je DVD's te laten scalen naar 1080p is gewoon een feit, dus daarvoor hoef je geen losse speler aan te schaffen. Echter is de deinterlacer van sommige losse Blu-ray spelers (vooral de wat duurdere merken en types) vele malen beter dan die van de PS3. Dus als je ook nog veel gewone DVD's kijkt is dat wel een overweging waard.

Het beeld zelf is ook per persoon verschillend. De ene vind het beeld van een losse Blu-ray speler rustiger en de kleuren mooier. Persoonlijk denk ik dat zoiets meer komt door de instellingen van de losse Blu-ray speler als doordat de PS3 slecht zou zijn. Punt is wel dat een losse speler veelal meer instellingen heeft om kleuren en weergave aan te passen dan de PS3 heeft. Dus als je fan bent van zelf alles instellen kan je je helemaal uitleven.
  • Fan noise:

Hier zijn de meningen over verdeeld. Dat de PS3 60GB geluid maakt is al lang bewezen en ten opzichte van die versie is een losse Blu-ray speler dan stiller. Verder hangt het natuurlijk ook af van de speler die je hebt en welke versie van de PS3 je hebt. Op dit moment is er slechts één speler van Samsung waar de fannoise irritant schijnt te zijn. Gaat ook nog eens om een 30mm fan, dus een lekker hoog irritant geluid. Maar naar wat ik hoor zijn de meeste Blu-ray spelers toch stiller dan welke PS3 dan ook, dus ook de Slim. De hogere spelers van merken als Denon, Pioneer, Sony (topmodel) doen het nog beter aangezien de fan daar groter is dan in de lagere losse spelers. En dit zorgt veelal voor minder geluid.
  • Design:

Is ook een discussiepunt. De ene zweert bij de PS3 Fat omdat de glanzende afwerking matched bij zijn of haar overige apparatuur. Aan de andere kant kan je dan ook een Pioneer Blu-ray speler nemen, want die zijn ook glossy. Voordeel van losse spelers is wel dat er meer "smaken" zijn: van mat tot glossy plastic tot geborsteld alu.
  • Opstarttijd:

Hier kan je toch alleen maar voor de PS3 kiezen, dat ding is gewoon snel. Er zijn losse spelers die ook snel opstarten, maar dan gaat het meestal om alleen het booten van de speler. Wanneer een schijfje moet laden is de PS3 dan veelal sneller.
  • Gemak:

De controller van de PS3 is niet echt je van het om te gebruiken als afstandsbediening. Mensen die met de PS3 ook gamen zullen er geen problemen mee hebben. Maar om de vrouw des huizes tevreden te houden zal de losse afstandsbediening toch aangeschaft moeten worden. Dus daar komen wat extra kosten bij.

Ander punt is dat sommige mensen (waaronder ik) een PS3 spel graag in de console willen laten zitten en dus het irritant vinden om telkens te wisselen tussen spel en Blu-ray film. Met een stand alone speler naast de PS3 hoeft dit dan weer niet.
Zoals gezegd is bovenstaande van wat ik heb gehoord en gelezen over de voors en tegens van losse spelers ten opzichte van de PS3.Ik heb ook lang niet alles meegenomen, maar alleen de punten die ik het waard vond om neer te zetten en uit te leggen. Ik zeg dus niet dat de PS3 slechter of juist beter is, want dat moet ieder voor zich beslissen.

Persoonlijk heb ik voor een losse speler naast de PS3 gekozen omdat ik het zonde vond om 160 Watt te verbruiken als ik een film aan het kijken was. Qua beeld zie ik niet veel verschil tussen de PS3 en de Pioneer BDP-320 als het gaat om kleuren. Wat me wel opvalt is dat in sommige films en scènes de grain op de PS3 meer zichtbaar is dan op de losse speler. En ja, ook het feit dat ik nu wel dat HD Audio lampje op de Denon zie branden vind ik wel leuk. Alleen dit is zeker niet dé reden, want veelal staan alle spelers en de receiver op DIMM omdat ik al die lampjes en aanduidingen niet hoef te zien :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
Thanks guys! Zal alle topics rustig doorlezen. Bedankt voor jullie meningen en adviezen!
Pagina: 1