Toon posts:

cpu not supported

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

Verwijderd

Topicstarter
na mijn Prescott niet te zien gesupport wordne op mijne DFI lanparty,
ben ik zo dom geweest om weer niet naar de cpu support list te kijken...

ik heb nu een Q6600 en een G41M-VS van ASRock.
Core 2 Quad is gesupport volgens de doos, maar blijkbaar gaatie maar tot een TDP van 65W en enkel de Q8400 en de Q9505 zijn gesupport...dus ik zit weer met een cpu die er niet op gaat...

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=G41M-VS&s=775

echter, het onderstaande bordje, ondersteunt mijn cpu wel, is het eventueel niet mogelijk om bios van dit bordje te flashen op mijn bordje of zijn de restricties echt wel hardware bepaald?

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=G41M-S&s=775

ik ben 99 procent zeker dat het niet gaat ,maar toch, wie weet...

cheerz,
Tom

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Thandor

SilverStreak

Ik denk niet dat het gaat werken want je zit inderdaad met de hardware die slechts 65W CPU's ondersteunt. Met een zwaardere CPU (of overclocken) loop je het risico dat je de VRM op het moederbord opblaast en dan ben je nog verder van huis ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
het enige wat je kan doen is je bios upgraden en hopen dat het dan wel werkt (maar dat zou ook op de asrock site moeten staan).

Een andere bios flashen is niet aan te raden, zelfs als het flashen wel gaat is de kans groot dat erna niet meer gebood wordt.

Als het net nieuw is kan je misschien wel iets met de winkel regelen dat je hem mag omruilen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

je moet dat anders doen .
Even naar asrock mailen met je probleem en je krijgt gewoon een nieuwe beta bios upgestuurt van hun .
Support is echt uitstekend.

Zelf ook een mail gestuurt over een asrock 945chip die officeel geen support had voor de intel e5/7000serie .
Mail gestuurt met verwijzing dat een anderen bord met de zelfde chip deze well ondersteund.
3dagen later via mail nieuwe bios update gekregen .

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:47
D'r zit maar één MOSFET (stroomvoorziener) rond de socket, ze zullen denk is niet zonder reden de support van >65W weglaten. De meeste borden die wel 90W en meer ondersteunen, hebben er wel 5.

Denk niet dat het bord (de stroomvoorziening) al dat 'geweld' van een 90W processor aankan...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zoals Thandor en Orwell aangeven gaat dit niet werken vanwege het feit dat dit moederbord gewoon niet voldoende stroom kan leveren aan de CPU's die meer dan 65 watt nodig hebben.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:47
En nog wat, die andere (de G41M-S), heeft er bijvoorbeeld al 4. Niet zonder reden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crossposten is op GoT niet de bedoeling. Daar valt ook onder het openen van twee topics na elkaar voor hetzelfde probleem.

Je kunt hier prima verder gaan:
continu 2 beeps

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.