Robin schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:07:
Ik volg en begrijp je redenering helemaal. Zo ver ik weet is die feature nooit ingebakken omdat we niet willen hebben dat gebruikers een run gaan maken om maar zo hoog mogelijk in de statistieken te eindigen, vandaar dat top-500 van gebruikers met de meeste forumposts alleen met wat zoekwerk te vinden is. Het gaat er ons niet om dat je zo hoog mogelijk in de stats staat, maar dat je meer zogenoemde techposts (reacties in de core-fora van GoT) maakt. En hoe meer aandacht je besteedt aan je reacties in die fora, des te hogere score krijg je van de karmaberekenaar. Niet de ideaalste oplossing, maar wel van gewicht is om gebruikers kwalitatieve reacties te laten posten.
Maar met goeie onderbouwing(en) kan je het dev-team wellicht op andere gedachtes brengen

Op dit moment zouden users ook een run kunnen maken op het aantal reacties dat ze plaatsen. Een run is niet altijd slecht, zolang de reacties maar een toegevoegde waarde hebben en niet alleen maar fipo's zijn, zoals bijvoorbeeld
deze. Aangezien de sfeer op T.net over het algemeen professioneel is, wordt een fipo-run keihard weggemod.
Ik ben niet bang dat het vaart gaat lopen qua forumberichten, mocht het voor users zichtbaar zijn op welke rang ze staan m.b.t. forumberichten. Sowieso, als users een run maken op het forum krijgen ze eerder een ban dan op de frontpage en als users echt een run willen maken, moeten ze toegang krijgen tot de HK, waar een run maken de norm is en slowchat ook op z'n plaats is
Ander (lees: beter

) voorstel. Een middenweg tussen mijn voorstel en dat van Wiethoofd.
Profiel Statistieken 2.0

Hetgeen dat veranderd is, is rood omlijst.
De forumscore is te vergelijken met de reactiescore, maar geeft de totale hoeveelheid karma weer die behaald is met alle forumberichten van die user. Dit omdat er niet door users gemodereerd wordt op het forum, maar alleen op de frontpage. Erachter staat de karma die gemiddeld per forumbericht behaald is door die user. Daarachter staat de rang van die user m.b.t. de totale forumkarma-scorepositie. Terw_Dan staat dus op #1
De rang achter het aantal forumberichten (rechtsboven) is de rang van die user m.b.t. het totaal aantal forumberichten van die user t.o.v. de rest van GoT. HlpDsK staat dus op #1
n.b. er staat 2x #1337, maar dit kan net zo goed (lees: zal waarschijnlijk) verschillen. Ik was lui
Door er de forumscore (gebaseerd op karma) bij te zetten, weerhoud je users ervan een forumrun te doen, net zoals de reactiescore dit zou moeten doen voor een frontpagerun.
Voor mijn part maak je nog ergens een hyperlink aan vast Wiethoofd, maar daar bemoei ik me niet mee. Maakt me ook niet uit

Het was dan ook eerder bedoeld als werkwoord (samenvoegsel van forum en ouwehoeren) i.p.v. zelfstandig naamwoord, maar stamgasten kan ook
Feedback?
Edit: Oh ja, dit zet users aan kwalitatief betere berichten op het forum te plaatsen, want de hoeveelheid karma per forumbericht wordt vermeld.
[
Voor 3% gewijzigd door
Joep op 05-04-2010 12:24
. Reden: "posts" veranderd in "forumberichten" ]