Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Users ranken op aantal forumberichten

Pagina: 1
Acties:

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 19:06
Hey lieve devvers,

Ik was m'n profiel aan 't bekijken en er viel me iets op. Het aantal reacties, profielviews, de reactiescore, de hoeveelheid tweakotine, karma, allemaal hebben ze een ranking erachter staan. Het lijkt me leuk als we ook kunnen zien op welke rang we op GoT staan m.b.t. het aantal forumberichten dat we gepost hebben.

Heb gezocht, maar een dergelijke feat-request niet gevonden. Ik weet daarnaast niet goed of deze feature onder het forum of de frontpage valt.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://gathering.tweakers.net/~kees/top500/index.html :)

Dat is in ieder geval de top500 :P

[ Voor 25% gewijzigd door Atlas op 03-04-2010 16:36 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Joep
Ja maar daar sta ik niet tussen ;( /me

Het moet er zo uit komen te zien :7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E6WmrmiIXegzh0O5REGPjIHG/full.png

Edit: En die top 500 is nogal statisch/verouderd :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joep op 03-04-2010 16:57 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het 2e punt van dit topic: [feat] Gallery 3.11 minor tweaks suggesties Geeft zelfs een betere ranking omdat het op karma gebeurd, niet het aantal posts O-)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Joep
Het gaat me niet om een "betere" ranking. Ik wil gewoon zien op welke plaats ik sta ten opzichte van alle andere users op GoT met betrekking tot posts op het forum. De hyperlink in het aantal forumberichten verwijst nu naar alle posts die ik ooit heb gemaakt. Waarom zou je dat willen veranderen in een link naar de karmascorepositie? Of wil je een kolom met forumberichten in de karmaranglijst?

Edit: Explain urselves

[ Voor 3% gewijzigd door Joep op 03-04-2010 19:32 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De forumkarmaranking is gebasseerd op/wordt bepaald aan de hoeveelheid _nuttige_ posts je op het forum maakt. Zo zijn 1500 posts in de HK misschien toevallig 15 karma waard waar je met 150 CSL/VB posts al 500 karma kunt verzamelen als je je best doet.

En ik wil dus deze link: http://tweakers.net/gallery/karma?itemType[8]=true&x=25&y=6 er aan hangen, deze linkt naar de hoeveelheid karma die voor alle forumposts behaald is, veel nuttige posts == veel karma; dus als je het totaal aantal posts gaat neerzetten wint de grootste forumhoer daar dus (nofi HlpDsK) die met z'n vele HK/non-tech posts qua 'nuttigheidsforumpostkarma' op plekje 29 terug te vinden is op bovenstaande link. Jij bent op plekje 3.243 terug te vinden.

Aantal forumposts vs. aantal nuttige forumposts Screenshot ter illustratie:
Links de ranking bepaald aan de hand van de hoeveelheid posts op het forum
Rechts de ranking bepaald aan de hand van de hoeveelheid _nuttige_ posts op het forum

Ik vind dus dat de getoonde ranking de rechtse moet zijn. @ Atlas, de top 500 is al een tijdje stuk :9

Enough explaind or you need moar? ;)

• Joep
Ik snap nu wat je bedoelt, maar als je consequent bent zou je net zo goed de link onder het aantal reacties kunnen laten verwijzen naar de karmascorepositie die je behaald hebt met alle reacties die je geplaatst hebt. Gevolg; geen link meer naar alle reacties die je ooit geplaatst hebt, want die is vervangen. Hetzelfde geldt voor alle forumberichten die je ooit geplaatst hebt. Niet echt handig vind ik.

Ik heb liever dat er dan gerankt word op basis van "forumhoeren" en het totale aantal posts en niet de karma die je daarmee behaald hebt.

In my humble opinion :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die wordt toch al tijden niet meer bijgehouden?
Edit: Oh, dat had Joep ook al gemeld, nevermind :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 05-04-2010 00:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Aangezien ik al 1700 posts verder ben dan in die top 500 staat, zou je dat wel kunnen concluderen ja.

The devil is in the details.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Joep schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:39:
maar als je consequent bent zou je net zo goed de link onder het aantal reacties kunnen laten verwijzen naar de karmascorepositie die je behaald hebt met alle reacties die je geplaatst hebt.
Niet logisch, je zou dan dus die link onder de nu link-loze 'Reactiescore' moeten zetten, om de nuttigheid van je FP-reacties aan te geven.
Gevolg; geen link meer naar alle reacties die je ooit geplaatst hebt, want die is vervangen. Hetzelfde geldt voor alle forumberichten die je ooit geplaatst hebt. Niet echt handig vind ik.
Die staat er dus nog boven, maar die van aantal forumberichten is dan inderdaad vervangen.
Ik heb liever dat er dan gerankt word op basis van "forumhoeren" en het totale aantal posts en niet de karma die je daarmee behaald hebt.

In my humble opinion :)
Ik zou weer de rank neerzetten bepaald aan de hand van je karmascorepositie, maar de link naar je forumposts laten staan zoals het nu is. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 05-04-2010 00:47 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joep schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:39:
Ik volg en begrijp je redenering helemaal. Zo ver ik weet is die feature nooit ingebakken omdat we niet willen hebben dat gebruikers een run gaan maken om maar zo hoog mogelijk in de statistieken te eindigen, vandaar dat top-500 van gebruikers met de meeste forumposts alleen met wat zoekwerk te vinden is. Het gaat er ons niet om dat je zo hoog mogelijk in de stats staat, maar dat je meer zogenoemde techposts (reacties in de core-fora van GoT) maakt. En hoe meer aandacht je besteedt aan je reacties in die fora, des te hogere score krijg je van de karmaberekenaar. Niet de ideaalste oplossing, maar wel van gewicht is om gebruikers kwalitatieve reacties te laten posten.

Maar met goeie onderbouwing(en) kan je het dev-team wellicht op andere gedachtes brengen :)

Ow, 'forumhoeren' is wel een heel lelijk woord. Het gebruikelijke woord is een 'meubel' :P
Wiethoofd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:07:
De forumkarmaranking is gebasseerd op/wordt bepaald aan de hoeveelheid _nuttige_ posts je op het forum maakt. Zo zijn 1500 posts in de HK misschien toevallig 15 karma waard waar je met 150 CSL/VB posts al 500 karma kunt verzamelen als je je best doet.
Dat leg je verkeerd uit: een reactie die in een topic van de HK staat, kan weldegelijk van toegevoegde waarde zijn (en dus nuttig). Er wordt in de forumkarmaberekening alleen rekening gehouden in welk forum je een reactie plaatst. Een reactie in een topic dat in Harde Waren staat, krijgt een zwaardere beoordeling dan een exact dezelfde reactie in een HK-topic. Het is voor de karmaberekenaar lastig om te achterhalen wat een nuttige reactie is - tenzij je forumreacties individueel gaat en laat beoordelen, maar dat is weer een heel ander verhaal dat niet hier thuishoort.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Robin schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:07:
Dat leg je verkeerd uit: een reactie die in een topic van de HK staat, kan weldegelijk van toegevoegde waarde zijn (en dus nuttig). Er wordt in de forumkarmaberekening alleen rekening gehouden in welk forum je een reactie plaatst.
Als ik had neergezet:
Wiethoofd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:07:
De forumkarmaranking is gebasseerd op/wordt bepaald aan de hoeveelheid _nuttige_ techposts je op het forum maakt. Zo zijn 1500 posts in de HK misschien toevallig 15 karma waard waar je met dezelfde 1500 CSL/VB posts al 8k karma kunt verzamelen als je je best doet.
4 kleine dingetjes veranderen en het staat wel goed ;) Zo bedoelde ik het ook, maar kwam -inmiddels eer- gisteren even niet goed uit m'n berekening :p

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan klopt het ook niet, want er bestaan ook niet-nuttige techposts </mierrenneuken> Maar genoeg hierover, laten we maar wachten op een antwoord van een developer zodat * Joep zijn voorstel eventueel verder kan voorleggen als dat gewenst is :)

• Joep
Ik volg en begrijp je redenering helemaal. Zo ver ik weet is die feature nooit ingebakken omdat we niet willen hebben dat gebruikers een run gaan maken om maar zo hoog mogelijk in de statistieken te eindigen, vandaar dat top-500 van gebruikers met de meeste forumposts alleen met wat zoekwerk te vinden is. Het gaat er ons niet om dat je zo hoog mogelijk in de stats staat, maar dat je meer zogenoemde techposts (reacties in de core-fora van GoT) maakt. En hoe meer aandacht je besteedt aan je reacties in die fora, des te hogere score krijg je van de karmaberekenaar. Niet de ideaalste oplossing, maar wel van gewicht is om gebruikers kwalitatieve reacties te laten posten.

Maar met goeie onderbouwing(en) kan je het dev-team wellicht op andere gedachtes brengen :)
Op dit moment zouden users ook een run kunnen maken op het aantal reacties dat ze plaatsen. Een run is niet altijd slecht, zolang de reacties maar een toegevoegde waarde hebben en niet alleen maar fipo's zijn, zoals bijvoorbeeld deze. Aangezien de sfeer op T.net over het algemeen professioneel is, wordt een fipo-run keihard weggemod.

Ik ben niet bang dat het vaart gaat lopen qua forumberichten, mocht het voor users zichtbaar zijn op welke rang ze staan m.b.t. forumberichten. Sowieso, als users een run maken op het forum krijgen ze eerder een ban dan op de frontpage en als users echt een run willen maken, moeten ze toegang krijgen tot de HK, waar een run maken de norm is en slowchat ook op z'n plaats is :P

Ander (lees: beter ;) ) voorstel. Een middenweg tussen mijn voorstel en dat van Wiethoofd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eq2hODx3OIYizKFBsKjf3BLU/full.png

Profiel Statistieken 2.0 ;) Hetgeen dat veranderd is, is rood omlijst.

De forumscore is te vergelijken met de reactiescore, maar geeft de totale hoeveelheid karma weer die behaald is met alle forumberichten van die user. Dit omdat er niet door users gemodereerd wordt op het forum, maar alleen op de frontpage. Erachter staat de karma die gemiddeld per forumbericht behaald is door die user. Daarachter staat de rang van die user m.b.t. de totale forumkarma-scorepositie. Terw_Dan staat dus op #1

De rang achter het aantal forumberichten (rechtsboven) is de rang van die user m.b.t. het totaal aantal forumberichten van die user t.o.v. de rest van GoT. HlpDsK staat dus op #1 :P

n.b. er staat 2x #1337, maar dit kan net zo goed (lees: zal waarschijnlijk) verschillen. Ik was lui :>

Door er de forumscore (gebaseerd op karma) bij te zetten, weerhoud je users ervan een forumrun te doen, net zoals de reactiescore dit zou moeten doen voor een frontpagerun.

Voor mijn part maak je nog ergens een hyperlink aan vast Wiethoofd, maar daar bemoei ik me niet mee. Maakt me ook niet uit :>
Ow, 'forumhoeren' is wel een heel lelijk woord. Het gebruikelijke woord is een 'meubel' :P
Het was dan ook eerder bedoeld als werkwoord (samenvoegsel van forum en ouwehoeren) i.p.v. zelfstandig naamwoord, maar stamgasten kan ook ;)

Feedback? :)

Edit: Oh ja, dit zet users aan kwalitatief betere berichten op het forum te plaatsen, want de hoeveelheid karma per forumbericht wordt vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Joep op 05-04-2010 12:24 . Reden: "posts" veranderd in "forumberichten" ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

In de huidige versie staat links Reactiescore, rechts hoeveel procent dit is van je totaalkarma, forumposts idem, dus dan zou er aan de rechterkant nog iets ter opvulling moeten ;)

• Joep
Ga jij eens aan de slag met paint :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Firebug ook goed? O-) Niet veel anders dan je eerste screenshot, alleen een linkje onder de reactiescore en de karmaranking bij de forumberichten, met daar nog het originele linkje naar de posthistory van de user in kwestie.
Gallery met rankings

Jij had daar graag het volgende gezien (stats aan de hand van de verouderde Kees 500):
Gallery met Kees rankings
Linkje onder forumberichten zou dan linken naar de Kees 500; die dan dus uitgebreid moet worden naar forumwide om iedereen van een ranking te kunnen voorzien.

• Joep
Ik wil de huidige link onder forumberichten niet veranderen. Waar kan ik anders zien welke berichten ik allemaal gepost heb? Afblijven :X ;) En je verwart de reactiescore met jouw link naar de forumberichten-karmapositie.

Ur confused :+

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De link naar karmascorepostie hoeft helemaal niet neergezet te worden, alleen de ranking moet aan de hand van die link bepaald worden. ;)

Volgens mij bedoelen we beide hetzelfde maar zitten we gezellig langs elkaar heen te praten :+

Pagina: 1