Ik weet niet precies waar je heen wil met dit betoog. Dat er minimaal één conducteur op een trein moet zijn is mij wel duidelijk. Maar een VIRM zal altijd (afaik) in setjes van 2x6 bakken rijden. Dus dat wil zeggen dat je dan 2 conducteurs zou moeten hebben. In de praktijk echter heb ik ook vaak genoeg 1 conducteur zien rijden op zo'n combi, die stapt dan gewoon even over op een station.Alex) schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:07:
Oh nee? De regels schrijven anders voor dat je voor iedere zoveel bakken een conducteur moet hebben. Daarnaast moet in ieder los treinstel ook nog eens een conducteur aanwezig zijn.
Dat de kleinere vervoerders dit niet doen komt doordat zij kleinere treinen rijden, waar de machinist die rol alleen mag vervullen. Bij meer dan 3 bakken moet je een conducteur hebben voor zover mij bekend.
Als dit al een beperking zou zijn is mijn voorstel om gewoon deze regel aan te passen.
Tevens kan de capaciteit van bestaande treinen idd enorm worden vergroot als men bijvoorbeeld 1 of 2 bakken ombouwt tot de metro-achtige opstelling. Dus stoelen aan de zijkant en palen in het midden om je aan vast te houden.
De meest goedkope oplossing is imo nog steeds om meer tijden te verschuiven, waaronder die van het hoger onderwijs.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!