Toon posts:

WD Elements 640gb adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Mijn externe HD (WD Elements 640gb) heeft een kabelbreuk bij de adapter. Ik kan alleen als ik de kabel goed draai mijn harde schijf gebruiken. Ik denk dat hij op den duur helemaal kapot is. De harde schijf zelf is nog in goede conditie.
Deze adapters kan je niet los kopen en ik heb geen garantie meer. Ik heb vandaag een 12v 1.5A universele adapter gekocht. Dat stond ook op de originele. Wanneer ik deze aansluit gaat ook het lampje branden. Hij staat aan, maar mijn harde schijf werkt niet als ik hem aan mijn computer aansluit. Ik ga morgen deze adapter terug brengen. Ik weet nu alleen niet wat ik nu ga doen.

Zou ik op één of andere manier de universele adapter moeten aanpassen of kan ik deze adapter ergens bestellen? Dat tweede lijkt me makkelijker omdat ik geen ervaring heb met draden solderen.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 16:20

Releases

Ja maar!

Je moet het juiste service nummer hebben van WesternDigital, zo kan je er een kosteloos aanvragen.
Als je morgen in de loop van de ochtend het MyCom nummer belt kunnen zij je zo het juiste nummer doorsturen, heb hem nu niet bij de hand.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
[b][message=33754629,noline]Zou ik op één of andere manier de universele adapter moeten aanpassen of kan ik deze adapter ergens bestellen? Dat tweede lijkt me makkelijker omdat ik geen ervaring heb met draden solderen.
De oudere WD elements tyes hebben een speciale 12v/5v aansluiting.
De nieuwere WD elements gebruiken een standaard 12v aansluiting en dat zou dus gewoon moeten werken.
Ik heb hier namelijk ook zo'n WD elements gewoon op de 12V van een PC voeding draaien.

Werkt de drive nu nog wel met de oude voeding?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Klantenservice van WD: 00800 27549338

Check: WD Elements 1 TB Voeding (AD6008 of DA-30C01)

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:02:
[...]

De oudere WD elements tyes hebben een speciale 12v/5v aansluiting.
De nieuwere WD elements gebruiken een standaard 12v aansluiting en dat zou dus gewoon moeten werken.
Ik heb hier namelijk ook zo'n WD elements gewoon op de 12V van een PC voeding draaien.

Werkt de drive nu nog wel met de oude voeding?
Hij werkt met wat gedraai met mn draad nog.. Ik zet nu al mn belangrijke dingen even over op een andere schijf..

Ja als ik naar de aansluiting kijk zitten er 2 pinnetjes aan de zijkanten in de aansluiting. Dat heeft die universele adapter niet. Ik heb hem ongeveer 1,5 jaar.
Ja het is er zo één. Alleen dan 640gb.

Dat nummer is in de VS? Als het kosteloos is dan doe ik dat :)

bedankt!