'Gewijzigd door'-tekst staat er niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lieve adjes,

vandaag werd er in het moderator-forum geklaagd over mensen die eerst een 'first post' reactie plaatsen om die vervolgens later aan te passen tot een reactie van hogere kwaliteit. (Zo heb je dus de tijd om te typen én een plaats bovenaan de pagina) Zie daarvoor deze thread.

In die thread merkt TgF al op dat er bij zo'n reactie dan 'gewijzigd door' zou moeten staan en dat stond er niet. Ecteinascidin zei dat als je tegenwoordig binnen 5 minuten reageert dat die tekst er dan niet komt te staan.

En daarvoor is dan deze post: volgens mij kun je dat omzeilen; ik heb dat geprobeerd met één van mijn oudere posts op T.net. Het eerste wat je doet is je reactie grondig aanpassen; de tekst 'gewijzig door' komt er dan wel te staan en daarna doe je binnen vijf minuten nog een kleine aanpassing... Daarna verdwijnt de tekst 'gewijzigd door' weer en da's natuurlijk niet de bedoeling, omdat de moderators dan geen enkel idee hebben of de reactie gewijzigd is en of dat de oorzaak kan zijn van een dan eventueel onterechte moderatiescore. Zo moest er deze keer in het moderatorforum zelfs een screenshot aan te pas komen om te bewijzen dat de betreffende reactie eerst een first post was.

Zoals altijd: ziet u allen maar wat u ermee doet...:)

Verder blijft er natuurlijk de vraag over wat je in de praktijk met mensen doet die deze manier van posten hanteren. Maar da's een beleidskwestie en daar zal ik me nu (als vrij jonge Tweaker (2 maanden)) maar niet mee gaan bemoeien... :)

P.S.
Ik heb het nog even een paar keer bij andere reacties geprobeerd en nu kan ik er helemaal geen wijs meer uit. Als bovenstaande echt een probleem is, kunnen jullie vast meer gegevens gebruiken. Komen ze:

1. Ik kies een oude reactie van mezelf.
2. Ik wijzig die met
edit:
Dit is een test, want misschien is er iets fout. Deze tekst haal ik zo weer weg.

3. Ik post de gewijzigde reactie en er staat keurig 'reactie gewijzigd door Thor-korenwolf'
4. Ik edit de reactie weer met [edit2]Maar nog niet meteen[/edit2]
5. Ik post de reactie en dan is dat 'reactie gewijzigd door ...' gewoon weg, het probleem wat ik bedoelde dus
6. Ik haal de hele toegevoegde poespas (binnen een minuut) weer weg en dan staat er weer: 'reactie gewijzig door ...' en dat is dan (zoals het hoort) met geen mogelijkheid meer weg te krijgen.

:?:?:?

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-10 14:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
als je een aanpassing < 20 tekens doet komt die text er idd niet te staan, schijnbaar dus ook als die text er al wel stond :o

eens ff wat testen :)

[edit done.. blijkt het niet te zijn, text blijft er dan ook onder staan.. gewijzigd binnen 5 minuten en met 1 teken.. hmm :?]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 23:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Boeien.

Ik ga echt geen history bijhouden van de grootte van iemand posts om zo te kunnen beoordelen of iemand dit trucje gebruikt om onzichtbaar z'n reacties te editen.

Dat 'gewijzigd door' regeltje komt er te staan als de lengthe van een reactie meer dan 20 tekens afwijkt. Dat is een hele handig feature waar ook misbruik van gemaakt kan worden, maar aangezien misbruik geen ernstige gevolgen heeft en nauwelijks voorkomt zie ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 09 maart 2001 00:10 schreef Femme het volgende:
Boeien.

Ik ga echt geen history bijhouden van de grootte van iemand posts om zo te kunnen beoordelen of iemand dit trucje gebruikt om onzichtbaar z'n reacties te editen.

Dat 'gewijzigd door' regeltje komt er te staan als de lengthe van een reactie meer dan 20 tekens afwijkt. Dat is een hele handig feature waar ook misbruik van gemaakt kan worden, maar aangezien misbruik geen ernstige gevolgen heeft en nauwelijks voorkomt zie ik het probleem niet.
Ook goed. 't maakt mij niet uit. Je hebt natuurlijk idd gelijk dat het een handige feature is en dat eventueel 'misbruik' niet zo erg is.:)
Ik had deze reactie ook niet gepost, als ik er niet toevallig in het moderator-forum tegenaan was gelopen, dat een reactie eerst wél en later niet een 'gewijzigd door'-onderschrift gekregen had. Ik kwam het gewoon tegen en ik dacht gewoon: effe melden, misschien weten ze het niet en vinden ze het wél erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 00:28 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ook goed. 't maakt mij niet uit.
Desondanks zonde van al je typwerk :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 09 maart 2001 00:34 schreef ELANAZ het volgende:

[..]

Desondanks zonde van al je typwerk :D:D:D:D
Och, dat typwerk...
Ik heb tenminste een constructieve instelling, dat kun je van veel t.net bezoekers niet zeggen... :) (En dan heb ik het over de mensen die om een first post ruziën...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Op vrijdag 09 maart 2001 00:10 schreef Femme het volgende:
Boeien.

Je kan het ook gewoon op tijd doen. dat het pas na een minuut komt.

En dan moet de tweaker verdomde snel typen wil die bij z'n first post binnen 1 minuut na de plaatsing nog z'n hele bericht gepost krijgen :D
Pagina: 1