Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe de ICT sector hiertegenover staat:
  • Alternatievelingen
  • Piercing (in gezichtssector)
  • Lang haar (tot je middel)
  • Dreadlocks
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat je beter even een langere post kan schrijven, anders heb je kans dat dit topic op slot gaat. Waarom maak je je hier bijvoorbeeld zorgen om? Heb je zelf negatieve ervaringen? Wat denk je met dit topic te kunnen bereiken? Zit je nu in een andere sector en wil je daar weg vanwege een alternatief uiterlijk waar mensen niet mee om kunnen of willen gaan, en hoop je daarom dat het in de ICT-sector beter zal zijn vanwege de mogelijke "zoldercultuur" waar mensen in hun sloffen rond mogen lopen?

En als dit de HK was geweest, dan had ik gezegd: Google eens op Richard Stallman :P Die zit ook "in de ICT".

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ict sector is nogal groot. Hoe de sector hiertegen over staat is maar net op op voor functie je terecht komt.

ik denk dat bij een ict leverancier waarbij je rechtstreeks klant contact hebt ( niet telefonisch) het niet geaccepteerd wordt.. Je wordt dus gewoon niet aangenomen voor dit soort functies. Er zullen echter genoeg bedrijven buiten de leverancier zijn waar dit verder geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontmoet soms Oracle consultants die schijnbaar (en misschien ook wel écht) rechtstreeks van het lokale Hell's Angels clublokaal naar kantoor gereden zijn en dat kan blijkbaar. Als je goed bent kun je je veel permitteren. Als je daarentegen een schoolverlater bent met weinig werkervaring dan zou dat zich wel eens tegen je kunnen keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Detachering zal 'm vermoedelijk niet worden, maar ik heb bij een aantal klanten gezien dat interne medewerkers erg vrij gelaten worden in hun kledingkeuze. Het hangt overigens niet alleen van de ICT-sector af, maar ook van de context waarin die ICT-er aan het werk is. Ik heb tussen mensen met een 'bancair uiterlijk' (streepjespakken) en bij callcenters (Nikes, rokjes, slippers) rondgelopen.

Gevoel: De keren dat ik naar Amsterdam of zuidelijker dan Zwolle moet heb ik altijd het gevoel dat uiterlijk een grotere rol speelt.

Edit: Bottomline =
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:47:
Als je goed bent kun je je veel permitteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Testert op 02-04-2010 09:03 . Reden: Reactie SteveIT ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

De ICT sector is nogal groot en veelzijdig. Vrijwel elk bedrijf > 50 man heeft wel een IT afdeling in meer of mindere maten.
Het ligt nogal aan de aard van het bedrijf.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je krijgt vast ergens wel een baan in deze sector.
Denk alleen niet dat je veel met klanten in contact komt.
Maar intern bij een bedrijf zal het vast wel lukken!
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt echt aan het bedrijf, maar er zijn veel bedrijven die het niet accepteren, en terecht. want ik vind dat elke medewerker er gewoon normaal bij moet lopen, fatsoenlijke kleding, geen zichtbare tattoo's en piercings.

Dit zijn hele normale zaken, wil jij je er niet aan houden, dan zal het je mogelijkheden behoorlijk beperken om ergens te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Je uitstraling moet representatief zijn voor het bedrijf. Zeker wanneer er klantcontact is. Wanneer een werkgever dit niet kan matchen, zal hij/zij je niet snel aannemen.

[ Voor 11% gewijzigd door MadHost op 02-04-2010 09:23 ]

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:01:
Ik vraag me af hoe de ICT sector hiertegenover staat:
  • Alternatievelingen
  • Piercing (in gezichtssector)
  • Lang haar (tot je middel)
  • Dreadlocks
Bvd
Waarom wil je het weten?
Werk je zelf in de ICT sector?
Wil je een piercing laten zetten?

Wat vindt je er zelf van?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadHost schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:22:
Je uitstraling moet representatief zijn voor het bedrijf. Zeker wanneer er klantcontact is. Wanneer een werkgever dit niet kan matchen, zal hij/zij je niet snel aannemen.
Hangt er soms nog van af. Vaak zie ik het volgende:

-een salesrep die het eerste contact legt met een potentiële klant moet er piekfijn glad geschoren en in pak bijlopen.
-een projectleider die projecten met de klant bespreekt, projecten inplant, follow-up uitvoerd e.d. moet er netjes bijlopen. Pak hoeft niet, maar wel nette pantalon en hemdje (al dan niet met das)
-de Unix/Oracle/... "guru" die het werk zelf komt uitvoeren daagt op in Hell's Angels outfit, mét Harley op de directeursparkeerplaats voor de ingang geparkeerd (zelf meegemaakt, no kidding, coole gast trouwens én terecht een zeer vetbetaalde Oracle guru)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Allereerst welkom op Tweakers.net :)

Helaas ga ik je eerste topic gelijk voorzien van een slot want jouw vraag is dusdanig summier dat daar geen fatsoenlijke discussie uit voort kan komen. Ik wil je gelijk even wijzen op deze tips voor het starten van een eventueel nieuw topic. Als je daar rekening mee houdt, is de kans veel groter dat je een goede discussie start met voor jou interessante reacties :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.