Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil de volgende dingen: Digitale TV kijken, Computeren, DVD Kijken; op één scherm kunnen doen van minimaal 24" (23" zou nog net mogen)
Ik geef hieraan het liefst zo weinig mogelijk geld uit. Eén specifiek model waar ik al een tijdje naar kijk is een Samsung P2470HD omdat die het goedkoopst en best reviewed is voor een TV met die mogelijkheden.

LCD-monitors zijn voor dezelfde grootte wel een stuk goedkoper. Daarbij zat ik te kijken naar een Iiyama ProLite E2407HDS. Ik zou dan in ieder geval de DVI voor pc gebruiken.

Het probleem is alleen het volgende: Ik kijk digitale tv (ziggo) met een humax ir fox c decoder met een scart uitgang. Maar een scart-ingang zit op bijna geen enkele pc-monitor. Nou vroeg ik mij dus af of het misschien mogelijk is om de scart-uitgang van de decoder via een speciaal kabeltje aan te sluiten op de VGA/D-sub-ingang van de monitor. En heb ik dan veel kwaliteitsverlies?

Een ander iets is nog dat mijn huidige dvd-speler ook een scart-uitgang heeft maar dat zou ik oplossen door die speler weg te doen, voorlopig dvd-tjes op mijn pc te kijken en dan in de toekomst een blu-rayspeler te kopen.

Dus hetgene wat nu vooral een issue is, is het probleem met de digitale decoder.

Ik ben benieuwd of jullie mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-08 23:38
De meest eenvoudige manier lijkt mij een tuner met een hdmi uitgang. Hier staan wel een aantal ziggo gecertificeerde ontvangers, als ik het goed begrijp heeft die humax ontvanger enkel scart?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de humax heeft twee scart uitgangen en nog één optische geluidsuitgang. De oplossing die jij noemt wordt wel ontzettend duur als je kijkt naar de prijs van die kastjes.

De TV/Monitor moet op mijn kamer komen te staan en mijn maximale budget is zo'n 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 05:53
SCART omzetten naar VGA is bijna niet te doen.. signalen snappen elkaar vaak niet! ;) Ik zou voor een Samsung P2470HD of LG M227WD gaan.. dat zijn interessante schermen voor je budget!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon lekker voor die Samsung gaan. Heb zelf een T240HD en die heeft een composiet-ingang (is gemakkelijk te converten naar scart) scart-ingang. Daar kun je dus je decoder aan hangen. Nog beter is om te kijken naar iets met een CI+ slot, dan kun je met Ziggo gewoon je tv-tuner gebruiken zonder externe decoder. Weet alleen niet of Samsung al modellen heeft die als computermonitor gebruikt kan worden en ook een CI+-slot heeft. De T240HD die ik heb heeft CI (non-plus) en dat werkt weer niet met Ziggo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de reacties!

Iets wat ik ook nog aan jullie zou willen vragen is het volgende. Is 24" of 23" wel groot genoeg als je ongeveer 2 meter van je scherm afzit als je zit te kijken? Is dit hiervoor bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13-08 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:41:
Oké bedankt voor de reacties!

Iets wat ik ook nog aan jullie zou willen vragen is het volgende. Is 24" of 23" wel groot genoeg als je ongeveer 2 meter van je scherm afzit als je zit te kijken? Is dit hiervoor bedoelt?
Ik kijk vrij veel series op mijn 22" monitor varierend van 1-3 meter. Dat is prima te doen, dus 23 of nog beter 24" op 2m moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Andere ervaringen? (Over het afstandsgedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
De afstand is persoonlijk. Mijn inziens is een computer monitor bedoeld voor een halve meter afstand, maar met het budget kom je niet echt veel verder.
monitoren met scart ingang (volgens t.net specs)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten voor de P2470HD te gaan en dan in combinatie met een beugel zodat ik hem nog een halve meter van de muur kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-08 10:01
Heb het Iiyama scherm zelf ook, prima scherm, game er ook op.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilko schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:22:
Ik zou gewoon lekker voor die Samsung gaan. Heb zelf een T240HD en die heeft een composiet-ingang (is gemakkelijk te converten naar scart) scart-ingang. Daar kun je dus je decoder aan hangen. Nog beter is om te kijken naar iets met een CI+ slot, dan kun je met Ziggo gewoon je tv-tuner gebruiken zonder externe decoder. Weet alleen niet of Samsung al modellen heeft die als computermonitor gebruikt kan worden en ook een CI+-slot heeft. De T240HD die ik heb heeft CI (non-plus) en dat werkt weer niet met Ziggo :(
Mijn CI slot werkt nog gewoon met Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hm, ok, maar het is niet supported dus ze kunnen de stekker eruit trekken wanneer ze willen. Ik zou in ieder geval niet voor een CI-tv gaan, maar CI+. Dan heb je in ieder geval wat meer garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 12:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:16:
Ok bedankt! Andere ervaringen? (Over het afstandsgedeelte)
Ik heb jarenlang alles aan films en series gekeken op een 22 inch monitor vanaf 3 meter. Werkt prima! Nu is de situatie wat gewijzigd en hangt er een 37 inch TV aan en ja, dan kun je niet meer terug. Het is dus prima als je niet groter gewend bent. Ik heb me er nooit aan gestoord om op een kleiner scherm te kijken.
Wilko schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:39:
Hm, ok, maar het is niet supported dus ze kunnen de stekker eruit trekken wanneer ze willen. Ik zou in ieder geval niet voor een CI-tv gaan, maar CI+. Dan heb je in ieder geval wat meer garanties.
CI+ tv's zijn vaak direct ook aan de prijs. Dat gaat niet met het beschikbare budget ben ik bang.

[ Voor 29% gewijzigd door Hann1BaL op 08-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-08 22:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:31:
[...]
Mijn CI slot werkt nog gewoon met Ziggo..
dan heb je niet zo'n klein monitor/tv ding waar alleen DVB-T in zit, maar een toestel met een DVB-C tuner.

de 2470HD is een leuk scherm. afhankelijk van wat je ermee gaat doen op computer gebied zou je ook nog een 26" TV kunnen overwegen (Samsung 26B350 / LG 26LH2000 bijvoorbeeld). Nog een stukje groter wat erg fijn is voor films en games, maar wel een lagere resolutie.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
Ik wilde nog even laten weten dat ik voor de P2470HD ben gegaan maar dan tweedehands.
Ik heb een perfect werkend exemplaar van een half jaar oud kunnen kopen voor 170 euro.
Een redelijk koopje! :)
Pagina: 1