Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb een simpele vraag althans dat hoop ik, van de meeste aansluitingen op dit gebied weet ik wel wat maar als het dan op de pin-out aan komt wordt 't lastiger. Kan me vaag ver weg ergens herinneren ooit eens een s-video > composiet kabel gemaakt te hebben door wat draajes aan elkaar te maken maar daar blijft t dan ook bij.

Nu zit het zo, heb een oude Philips Explorer camera, zo een met van die dikke tapes. Daar kan ik een output signaal uit halen dit d.m.v. een kabeltje met een vage ronde s-video look-alike connector die de camera in kan en aan de andere kant zit een male scart connector. Dit is een output signaal en gaat normaal naar een tv of recorder.

Nu heb ik wat leuke search combo's door Google laten zoeken naar de beiden aansluitingen en hun pin-out. Hieronder ziet men de output van de camera ofwel male scart connector.
Nu gaan deze 5 draden over tot 2 pairs van eentje van 2 kabels en eentje van 3 kabels, die gaan weer naar een grotere en wat sterkere mantel. (laat ik deze groep daarom ff noemen want ongetwijfeld hebben de draden binnen de groep wat overeen.)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Scart.gif
Eerste groepje dus van twee draden.SCART-1
code:
1
2
geel-17 VIDEO/Sync/(*)Luminantie nuldraad
wit-20 VIDEO/Sync/(*)Luminantieingang

Tweede groepje dus van drie draden.SCART-1 Audio is niet van toepassing het gaat me om het beeldsignaal.
code:
1
2
3
geel-4 AUDIO nuldraad
rood-6 AUDIO linkeringang
zwart-8 functiewisseling

Dit zou dan de s-video pin-out moeten zijn, nu ga ik er vanuit dat [SCART wit-20 VIDEO/Sync/(*)Luminantieingang] aangesloten word op [S-Video 3: Helderheid (luminantie) en synchronisatie-informatie (zwart-wit)] Maar als ik dan kijk naar de rest van de draden. heb eigenlijk geen idee of dit wel kan wat ik wil.. :?
code:
1
2
3
4
1: Aarde (Y)
2: Aarde (C)
3: Helderheid (luminantie) en synchronisatie-informatie (zwart-wit)
4: Kleurinformatie (chrominantie)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8f/MiniDIN-4_Connector_Pinout.svg/250px-MiniDIN-4_Connector_Pinout.svg.png

Iemand die me een duwtje de juiste richting in wil geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier vindt je pin-outs van scart & s-video

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt, dan is het me bijna duidelijk, het gaat dus om 3 draden als ik 'm met s-video wil aansluiten en 2 draden (doh..) als ik 'm via composiet aansluit. Hmm dan kom ik tot de conclusie dat deze camera geen svideo output heeft want ik heb ipv pin 15 pin 17.

code:
1
2
3
4
5
SCART -------------------------------------- COMPOSIET -------------------------------------- SVIDEO
20 Composiet Video IN / Luminance (Y)   Composiet uitgang video kaart (pin 6)   Luminance video kaart (pin 3)
21 Aarde    Composiet afscherming video kaart (pin 1)   Afscherming video kaart (pin 1)
15 RGB Rood IN / Chrominance (C)    -   Chrominance video kaart (pin 4)
17 Afscherming (composiet)  -   -

Maar welke ground of nul draad moet ik dan gebruiken icm composiet? Want ik zie dat er uit de camera een eigen composiet nul draad komt?

edit:

Hmm beter kijk je even op de link die RaZ heeft gepost de tabel is wat duidelijker leesbaar op die site.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Ik begrijp niet echt wat je nou precies wil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:59:
Ik begrijp niet echt wat je nou precies wil ?
videocamera scart output --------->--------- composiet / svideo ingang capture kaart pc.
(uit de cam komt een scart kabel) --------->--------- (de male scart knip ik af ik houd x aantal draadjes over en die wil ik dan naar svideo of composiet omzetten zodat mijn pc dit kan lezen))

Of bedoel je meer wat ik met deze setup wil? Beveiligingscamera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier duidelijkheid in kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Je hebt pin 19 nodig, composite video out, 20 is namelijk video in, pin 17 is de afscherming. Het is nog makkelijker met http://www.elektronica-online.nl/?content=981 en http://www.elektronica-online.nl/?content=1352 voor samen 4,50 :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1