Beeldscherm Laptop op zwart

Pagina: 1
Acties:

• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Beste allen,

Ik heb van een vriend van mij een vraag gekregen of ik er iets mee kan. Misschien wel, maar ik wil toch even zijn probleem hier posten:

Gisteren viel, terwijl mijn laptop aanstond, het beeldscherm plotseling uit. Er verschenen wat vaagjes een aantal verticale strepen en na het opnieuw opstarten (en het er opnieuw indoen van de accu) bleef het beeldscherm zwart. Na het aansluiten van een extern beeldscherm, werkt mijn laptop naar behoren. Mijn laptop is van het merk Toshiba en van het type L300D 14T.

Nou heb ik zelf een paar gedachten, misschien de videokaart (maar dan zou volgens mij het externe beeldscherm ook zwart blijven), eventueel driverprobleem, of het beeldscherm is kapot. Meer gegevens over deze laptop heb ik nu nog niet.

Iemand anders ook nog ideëen hierover? En mocht het beeldscherm kapot zijn heeft iemand een idee wat een nieuw beeldscherm kost?

Hij komt 'm één dezer dagen brengen, beetje hulp zou zeer welkom zijn.

Bij voorbaat dank,

Remco

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 13:23

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ik heb al vaak meegemaakt dat de ribbon kabel van het scherm is losgeschoten, je kunt het toetsenbord gedeelte van de laptop doorgaans vrij makkelijk van de electronica lichten, vaak zit daar die kabel.
Zo niet, dan moet je het achterpaneel van de laptop schroeven.
Check of de kabel goed vastgeklemd zit, je kunt deze niet makkelijk lostrekken met de hand.
Maak hem opnieuw vast (meestal een wit plastic scharnier die los moet, ribbon erin en weer vast)
Test.. als het niet werkt zul je het beeldscherm moeten losschroeven, dit zit vaak ook nog eens met lijm vast, dus je wil dit pas als laatste "resort" doen.

Let wel: meestal is je garantie void als je de genoemde ingrepen uithaalt, behalve dan het toetsenbord lichten.\

De kosten van een nieuw tft paneel zijn trouwens heel verschillend.. je kunt deze het beste opvragen bij de verkoper van de betreffende laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door StackMySwitchUp op 31-03-2010 09:05 ]

Ik bouw rare dingen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of is alleen de backlight kapot?

Backlight of inverter defect ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als de backlight het niet meer doet dan moet je wel nog beeld hebben maar heel donker zodat je het bijna niet ziet. Als het lcd niet meer aangestuurd wordt dan kan je nog altijd de brightness zichtbaar veranderen in zoverre dat dit ervoor mogelijk was.

Een nieuw beeldscherm kan kostelijk zijn. Ik ken de hedendaagse prijzen niet maar in het verleden heb ik al bedragen geweten van rond de €600.