Ik heb een klein programmaatje met daarin een ListBox die een aantal vragen weer geeft. Als je dan op een item van de listbox drukt dan opent er zich een Inputbox waarin je dan het antwoord geeft op de desbetreffende vraag.
Dit wordt afgehandeld door een Select Case waarvan hieronder Case 0 is weergegeven:
Het is dus de bedoeling dat als de gebruiker niks invult in het scherm er een MsgBox verschijnt met een verzoek om een antwoord in te vullen. Echter gebeurd dit nu niet.
Ik kan toch gewoon zeggen dat als b1 = "" ( wat dus wil zeggen dat er niks ingevuld is ) er een message box moet verschijnen?
En eigenlijk moet deze messagebox dan ook maar 1 keer verschijnen waarna de gewone Inputbox weer verschijnt en als de gebruiker dan nog niks invult wordt het als fout beschouwd.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan toepassen en wat ik nu dan precies fout doe?
Dit wordt afgehandeld door een Select Case waarvan hieronder Case 0 is weergegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Case 0 Dim Prompt As String = "Please type the answer:" b1 = InputBox(Prompt, "") If b1 = "=,<>,>,<,>=,<=" Then Label1.Text = "Great!" ElseIf b1 = "" Then MsgBox("Please answer the question", MsgBoxStyle.Information, "") Else : Label1.Text = "Please enter the answer exactly as here in the program" If checked = True Then Label2.Text = "=,<>,>,<,>=,<=" End If End If |
Het is dus de bedoeling dat als de gebruiker niks invult in het scherm er een MsgBox verschijnt met een verzoek om een antwoord in te vullen. Echter gebeurd dit nu niet.
Ik kan toch gewoon zeggen dat als b1 = "" ( wat dus wil zeggen dat er niks ingevuld is ) er een message box moet verschijnen?
En eigenlijk moet deze messagebox dan ook maar 1 keer verschijnen waarna de gewone Inputbox weer verschijnt en als de gebruiker dan nog niks invult wordt het als fout beschouwd.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan toepassen en wat ik nu dan precies fout doe?