Ik ben een zeer simpel programmaatje aan het maken die een listbox bevat waar de gebruiker een aantal vragen uit kan kiezen en als hij zo'n vraag aanklikt dan krijgt de gebruiker een Inputbox te zien waarin hij het antwoord op de vraag kan invullen. Een gedeelte van de code van het programmaatje is hieronder te zien:
Select ListBox1.SelectedIndex
Case 0
Dim b1 As Char
Dim Prompt As String = "When you set a breakpoint you get into Break-mode [y or n]:"
b1 = InputBox(Prompt, "Type 'Y' or 'N'")
If b1 = "y" Then
MsgBox("Right!!")
Else
MsgBox("Wrong!!")
End If
Zoals te zien is zijn er maar twee mogelijke antwoorden op de vraag en dat zijn "Y" or "N".
Alleen wat nu het probleem is is dat als een gebruiker in de "inputbox" YYYYY intikt rekent het programma dit ook goed. Hoe kan ik het nou zo krijgen dat alleen Y of y goed gerekend worden en niet "YYYYY"?
Ik heb zelf al een en andere geprobeerd maar dit loste het probleem niet op. Heeft iemand een idee? Het zou erg makkelijk moeten zijn lijkt mij.
Select ListBox1.SelectedIndex
Case 0
Dim b1 As Char
Dim Prompt As String = "When you set a breakpoint you get into Break-mode [y or n]:"
b1 = InputBox(Prompt, "Type 'Y' or 'N'")
If b1 = "y" Then
MsgBox("Right!!")
Else
MsgBox("Wrong!!")
End If
Zoals te zien is zijn er maar twee mogelijke antwoorden op de vraag en dat zijn "Y" or "N".
Alleen wat nu het probleem is is dat als een gebruiker in de "inputbox" YYYYY intikt rekent het programma dit ook goed. Hoe kan ik het nou zo krijgen dat alleen Y of y goed gerekend worden en niet "YYYYY"?
Ik heb zelf al een en andere geprobeerd maar dit loste het probleem niet op. Heeft iemand een idee? Het zou erg makkelijk moeten zijn lijkt mij.