Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theaumas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 07:00
Hey iedereen,

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen deze twee telefoons, en ben benieuwd voor welke telefoon jullie zouden gaan.
Houd zelf de Xperia X10 al heel lang in de gaten, maar weet niet zeker of ik voor het touchscreen-toetsenbord wil gaan. Een fysiek toetsenbord als op de Blackberry lijkt me fijner, omdat ik niet weet of ik aan een touchscreen-toetsenbord kan wennen. Zo kan ik ook niet bijster goed overweg met het toetsenbord van de iPhone...

Dus: is het makkelijk wennen aan een touchscreen-toetsenbord, en voor welke telefoon zouden jullie gaan?
De Sony Ericsson Xperia X10, of de Blackberry 9700 Bold?

EDIT: Ik ben zelf op zoek naar een snelle smartphone, die dus niet te lang moet nadenken over het openen van menuutjes e.d. Verder wil ik er ook mee op i-net kunnen. De push-mail van Blackberry lijkt me handig, maar ik betwijfel of dit niet via een externe app ook te installeren is op de Xperia X10. Al verschillende reviews gelezen van de Xperia X10, en het interesseert me nog steeds. Misschien ook omdat ik altijd al een sony-ericsson heb gehad. Maar toch spreekt de Blackberry me ook aan, mede door het pingen. Maar dit is ook weer te regelen met externa apps bij de Xperia X10, zoals ik heb gelezen.

Mijn vraag is welke voordelen jullie zien in beide telefoons.

MVG,

Theaumas.

[ Voor 35% gewijzigd door Theaumas op 29-03-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De vraag is niet welke telefoon iemand anders zou nemen, de vraag is wat jij wilt. Wanneer je een dergelijk topic opent verwachten we wel wat meer eigen initiatief. Waarom die twee telefoons, wat zijn je specifieke vragen, naast het toetsenbord, waarom twijfel je nog? Heb je reviews gelezen? Etc... graag dus je topicstart wat aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 14:00
Ik heb zelf ooit een soortgelijke overweging gedaan (terwijl ik al in het bezit was van een BB Curve 8900), omdat een BlackBerry in mijn ogen een Saai toestel is, tuurlijk zijn er wat leuke dingen voor te vinden maar Android (en iPhone) hebben een veel uitgebreider aanbod, en een grotere community die meer inspeelt op de wensen van o.a. de Maatschappij.

Wat ik verder jammer vind aan RIM en BlackBerry, dat ze redelijk stil staan, zo is de Push service (waar BB zo bekend om is) inmiddels aardig achterhaald. Met Gmail zou je nog "Instant Push" kunnen krijgen, echter is dit bij mij ook erg vreemd, de eerste week van de configuratie werkt hij binnen enkele seconden, echter na deze week, duurt het gewoon (net als bij alle Mailadressen in BB) 15 minuten om binnen te komen. Ergste hekelpunt mijnerzijds is dat de iPhone en Android inmiddels (zonder extra vereiste Server (de BIS (in een speciale bundel))) ook gewoon Instant Push aanbieden via Gmail, en dit gewoon ook binnen enkele seconden plaats vind.

Toch blijf ik bij BlackBerry en maak ik binnenkort de overstap naar de BB Bold 9700. Omdat het zo simpel en basis is, is hij vrijwel nooit langzaam (mijn BB Curve 8900) en is de snelheid in de Bold 9700 alleen maar verbeterd.

Ik kijk ook erg uit naar de aankomende WebKit browser die surfen op de BB aanzienlijk aantrekkelijker moet gaan maken.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic