AA oplaadbare batterijen, maximaal mAh?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Hallo,

Voor mijn nieuwe Canon Speedlite 430EX flitser heb ik een 4tal oplaadbare AA batterijen nodig. Aangezien deze flitser redelijk wat power nodig heeft om te (blijven) flitsen heb ik een 4 tal oplaadbare AA batterijen nodig die het lang uit kunnen houden en ook nog heroplaadbaar zijn.

Ik weet echter niet wat het maximaal aantal mAh het geeft bij oplaadbare batterijen, of waar ik deze het beste kan aanschaffen?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Ik zou voor eneloop gaan zijn 2000 amh en na 1 jaar niet gebruikt te hebben zijn ze meestal 85% vol en deze kan je oop herladen kosten bij conrad €14,99 per 4 stuks.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29
2900 mAh is ongeveer het hoogste momenteel.

Alleen zegt de capaciteit niet zoveel. Zonder goede testapparatuur kun je de werkelijke capaciteit niet goed beoordelen. Daarnaast kun je imho beter kijken naar LSD-cellen.

Door hun lage zelfontlading zullen ze, ondanks dat ze maar 2000mAh zijn, effectief langer werken dan standaard NiMH cellen.
Daarnaast kun je dan ook gewoon flitsen als je 'm nodig hebt, en niet verplicht vantevoren opladen als je m toevallig een maandje niet gebruikt hebt.

Lees eens het topic [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen door. Staat een hoop info in.
racoon schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:25:
Ik zou voor eneloop gaan zijn 2000 amh en na 1 jaar niet gebruikt te hebben zijn ze meestal 85% vol en deze kan je oop herladen kosten bij conrad €14,99 per 4 stuks.
Duracell Activecharge (ook LSD cellen, zelfs gewoon relabelled eneloops): 2,99 ofzo per 2 bij de Action

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 29-03-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
De heroplaadbare AA'tjes zitten tegenwoordig tegen de 3000 mAh aan.
Maar wat denk je van dit?
Er zijn vast nog wel soortgelijke spullen te vinden bij zowat elke MediaMarkt en weet-ik-veel-welke-winkels-jullie-nog-hebben-in-Nederland. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Ik heb zelf ervaring met ansmann 2850mAh batterijen.

Deze kunnen ook erg lang mee gaan.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??