Linkermuistoets Touchpad weigert, zelfs tappen werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb een Medion Akoya E1312 laptop, en deze heeft een Synaptec Touchpad (Windows 7). Ik heb deze een tijdje lang alleen als standaard PC met monitor, muis en toetsenbord gebruikt, en het touchpad dus niet zelf gebruikt de laatste 7 weken. Nu wil ik de laptop mee op reis nemen, maar de linkermuistoets van de touchpad doet het niet.

- Eerst gekeken of het software was (BartPE live USB-stick): maakt niet uit
- driver instellingen etc: geen effect
- BIOS bevat geen opties, default hardware settings: geen effect
- rechtermuistoets doet het gewoon, externe muis gewoon goed, muisbeweging ook goed, etc
- laptop open gehad, geen problemen bij toets.

Ook tappen lukt niet, behalve als ik multizone-tapping aanzet in de driversoftware. Dan kan ik wel in de hoeken tappen (maar dat zijn dan speciale acties als minimaliseren, startmenu etc), maar gewoon dubbelklikken links blijft onmogelijk.

Het moet hardwarematig zijn, ivm het feit dat de BartPE liveCD hetzelfde resultaat geeft, maar de multizone tapping suggereert software. Iemand een idee, voor ik garantie ga claimen? :)

Vreemd genoeg merk ik dus dit probleem nadat ik het 2009 aangifteprogramma van de Belastingdienst heb geinstalleerd. Bij de laptop uit Keyboard probleem (?) Toshiba Portege R500 is het de dag na installatie van dat Aangifteprogramma begonnen, hier zitten er meer dagen tussen, maar niet getest. Toeval, neem ik aan, maar toch frappant :?

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 29-03-2010 02:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt alleen Windows getest (ook de BartPE), what about een Linux Live sessie, fedora, ubuntu, debian etc.?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 02:22:
Je hebt alleen Windows getest (ook de BartPE), what about een Linux Live sessie, fedora, ubuntu, debian etc.?
Goed idee, ga ik doen zodra ik terug ben van werkreis (vrijdag) :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virverus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem!
Mijn laptop is een medion akoya e1315,deze is naganoeg identiek aan de e1312.
Wat het verhaal bizar maakt is dat ook bij mij het probleem begon na installatie van
de belastingaangifte software.Toch kan ik moeilijk geloven dat daar de oorzaak ligt,de problemen
begonnen niet ogenblikkelijk na installatie en bovendien ,menigeen installeerde afgelopen weken
dit programma,dus dit " verband " heb je al gauw.

Mijn systeem:windows xp,ubuntu 10.04 op partitie en ubuntu 10.04 live op usb.

Eerst ging het soms weer goed,tot enkele uren zelfs,dan weer mis.
Nu is het al enkele dagen volledig mis op al deze systemen.
Onder windows kan ik wel met een usb muis werken,onder ubuntu werkt ook deze muisknop niet!

Ik heb ubuntu opnieuw geinstalleerd,ubuntu volledig verwijderd en windows opnieuw geinstalleerd,
vanaf de rescue partitie,probleem bleef.
Direkt na opstarten van het systeem,zowel bij ubuntu als bij windows,trek ik door alleen te bewegen
met de muis, een rechthoek open,dus alsof ik de linkermuisknop ingedrukt hou
Dit wijst er m.i. op dat het systeem een muisklik "ziet" die er niet is.
Ik ben er nog niet uit wat dit precies betekent.

Edit:inmiddels ben ik toch wel overtuigd dat het een hardware probleem moet zijn.
Mensen met soortgelijke problemen hebben nooit een oplossing gevonden!
Om een of andere reden blijft de linkertoets in de ingedrukt modus staan.
Ik heb de laptop opengemaakt en de micro-schakelaartjes zitten op het moederbord gesoldeerd.
Ik kon geen vuil of slecht soldeerwerk constateren (=geleiding).Het schakelaartje lijkt normaal te
functioneren.In een soortgelijke situatie heeft iemand de printplaat bij het knopje goed schoongemaakt.
Dat hielp.
Dit knopje is lastig te bereiken.Om er goed bij te komen moet eigenlijk het hele moederbord eruit,
daar voel ik niet veel voor.

Een lapmiddeltje in windows kan nog zijn om in "eigenschappen" linkshandig te selecteren,
bij mij werkt het dubbel tappen dan weer wel,maar je hebt geen volledige functionaliteit.
Dit toont m.i. ook aan dat het een hardware probleem is

[ Voor 27% gewijzigd door Virverus op 01-04-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virverus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Vandaag heb ik nogmaals mijn laptop opengemaakt,om ook bij daglicht eens goed te kijken,
maar niets bijzonders kunnen constateren.Vervolgens enkele malen heel hard tegen het schakelaartje
geblazen en met een schroevendraaiertje het knopje enkele keren laten schakelen en ziet:
hij werkt weer als vanouds.
(Voor dit doel bestaan ook spuitbussen) De moeite waard om ook eens te proberen, rma is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virverus schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:27:
Mijn laptop is een medion akoya e1315,deze is naganoeg identiek aan de e1312.
Wat het verhaal bizar maakt is dat ook bij mij het probleem begon na installatie van
de belastingaangifte software.Toch kan ik moeilijk geloven dat daar de oorzaak ligt,de problemen
begonnen niet ogenblikkelijk na installatie en bovendien ,menigeen installeerde afgelopen weken
dit programma,dus dit " verband " heb je al gauw.
Dat is het bij mij dus ook, twee laptops waar problemen met het toetsenbord/muis begonnen (zie mijn andere topic) na installatie. Ik installeer dat kreng nergens meer, en deinstallatie helpt niet...
Mijn systeem:windows xp,ubuntu 10.04 op partitie en ubuntu 10.04 live op usb.
Ik heb Ubuntu Netbook Remix geprobeerd, en daar doet de muistoets het ook niet.
Een lapmiddeltje in windows kan nog zijn om in "eigenschappen" linkshandig te selecteren,
bij mij werkt het dubbel tappen dan weer wel,maar je hebt geen volledige functionaliteit.
Dit toont m.i. ook aan dat het een hardware probleem is
Zal ik eens proberen :) . Openmaken ga ik ook weer eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartePanter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-01-2023
In de tussentijd kan je anders nog altijd even het touchpad op links-handig zetten? Misschien dat de normale knop het dan wel doet (heb je alleen geen "rechter"muisknop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ZwartePanter schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:52:
In de tussentijd kan je anders nog altijd even het touchpad op links-handig zetten? Misschien dat de normale knop het dan wel doet (heb je alleen geen "rechter"muisknop).
Heb ik intussen gedaan, maar is geen echte optie. Ik heb garantie en ga dat maar eens claimen. Om eerlijk te zijn ben ik toch niet zo kapot van de laptop en ga naar een nieuwe kijken voor reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310604

_/-\o_ Indien je Os XP hebt, systeemherstel uitvoeren, helpt soms.
Pagina: 1