Ik heb een Medion Akoya E1312 laptop, en deze heeft een Synaptec Touchpad (Windows 7). Ik heb deze een tijdje lang alleen als standaard PC met monitor, muis en toetsenbord gebruikt, en het touchpad dus niet zelf gebruikt de laatste 7 weken. Nu wil ik de laptop mee op reis nemen, maar de linkermuistoets van de touchpad doet het niet.
- Eerst gekeken of het software was (BartPE live USB-stick): maakt niet uit
- driver instellingen etc: geen effect
- BIOS bevat geen opties, default hardware settings: geen effect
- rechtermuistoets doet het gewoon, externe muis gewoon goed, muisbeweging ook goed, etc
- laptop open gehad, geen problemen bij toets.
Ook tappen lukt niet, behalve als ik multizone-tapping aanzet in de driversoftware. Dan kan ik wel in de hoeken tappen (maar dat zijn dan speciale acties als minimaliseren, startmenu etc), maar gewoon dubbelklikken links blijft onmogelijk.
Het moet hardwarematig zijn, ivm het feit dat de BartPE liveCD hetzelfde resultaat geeft, maar de multizone tapping suggereert software. Iemand een idee, voor ik garantie ga claimen?
Vreemd genoeg merk ik dus dit probleem nadat ik het 2009 aangifteprogramma van de Belastingdienst heb geinstalleerd. Bij de laptop uit Keyboard probleem (?) Toshiba Portege R500 is het de dag na installatie van dat Aangifteprogramma begonnen, hier zitten er meer dagen tussen, maar niet getest. Toeval, neem ik aan, maar toch frappant
- Eerst gekeken of het software was (BartPE live USB-stick): maakt niet uit
- driver instellingen etc: geen effect
- BIOS bevat geen opties, default hardware settings: geen effect
- rechtermuistoets doet het gewoon, externe muis gewoon goed, muisbeweging ook goed, etc
- laptop open gehad, geen problemen bij toets.
Ook tappen lukt niet, behalve als ik multizone-tapping aanzet in de driversoftware. Dan kan ik wel in de hoeken tappen (maar dat zijn dan speciale acties als minimaliseren, startmenu etc), maar gewoon dubbelklikken links blijft onmogelijk.
Het moet hardwarematig zijn, ivm het feit dat de BartPE liveCD hetzelfde resultaat geeft, maar de multizone tapping suggereert software. Iemand een idee, voor ik garantie ga claimen?
Vreemd genoeg merk ik dus dit probleem nadat ik het 2009 aangifteprogramma van de Belastingdienst heb geinstalleerd. Bij de laptop uit Keyboard probleem (?) Toshiba Portege R500 is het de dag na installatie van dat Aangifteprogramma begonnen, hier zitten er meer dagen tussen, maar niet getest. Toeval, neem ik aan, maar toch frappant
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 29-03-2010 02:15 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.