CiP The Clean Factory
Inleiding:
Mijn naam is Erwin Lohuis. Een aantal jaren geleden heb ik mij fanatiek bezig gehouden met casemodden, helaas werd de hobby onderbroken destijds door gezondheidsredenen. Ondertussen ben ik nu 21 jaar en begon het weer te kriebelen.Een aantal weken geleden heb ik een computer overgekocht van een collega. Deze computer word hoofdzakelijk gebruikt om te gamen, maar zeg nou eerlijk wat is een game computer zonder mooie kast.

Het ontwerp:
De kast die ik ga gebruiken had ik nog staan. Het gaat hier om een 19'' server. Deze kast is ideaal omdat elk plaatje en elk paneeltje makkelijk los te schroeven is. Dit is ook op de foto's te zien.Als inspiratie bron voor dit project heb ik gekozen voor een ''Clean Factory'' oftewel een schone fabriek.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik zo min mogelijk kabels in het zicht wil hebben en een zo industrieel mogelijke look wil creëren.

Dit voorbeeld had ik snel in sketchup gemaakt, dit is mijn eerste tekening ooit in sketchup.
Helaas is dit voorbeeld niet echt realistisch met de werkelijkheid. Het volgende voorbeeld is beter.

Zoals je hier kunt zien ga ik werken met een ps one scherm en een eigengebouwd reservoir.
Wat is er nu zo bijzonder ?
Het bijzonder aan deze mod is dat er word gewerkt met een zeer hoogwaardige waterkoelingsset van aquatuning. Tevens maak ik mijn eigen reservoir, dit reservoir krijgt een soort van druppelend effect. De bedoeling is dat het water door verschillende kleine gaatjes in het reservoir stroomt.Genoeg geluld, foto's!!
Helaas heb ik geen foto's meer van de kast in originele staat maar gelukkig bood google uitkomst.
Kast compleet gestript met nieuwe mobo tray.
Kast met mobo tray en kapot oud mobotje.

Helaas kon ik weining foto's maken van het slijpen met de dremel van het mobotray gebeuren. Dit kwam omdat ik nog geen nieuwe camera had. Na even zoeken op marktplaats is het deze jongen geworden:

Nog een nieuwe aanwinst.
Helaas is dit een zeer kleine update, ik hoop na het paasweekend meer updates klaar te hebben. Tevens is de mobotray die op de foto staat te groot. Dus die moet ik nog even bijslijpen. Tevens moet ik nog even uitzoeken hoe ik het beste foto's kan maken met deze camera.
Vragen aan de lezers:
> Wat is de snijmaat / tapmaat van de moederbord spacers tussen de tray en het mobo? m3??> Zijn er cirkelzagen te koop waarmee ik 1mm dik aluminium mee kan zagen ?
> Iemand nog foto tips voor deze camera in het specifiek en is het een goede aankoop ?
> Zijn er videokaart op usb waar het psone scherm op werkt ?
Tot de volgende keer