HP Pavilion DV2000 geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een HP Pavilion DV2000 laptop.
Echt een ideaal ding. Maar nu is hij er ineens mee opgehouden. Ofja als je hem aan zet krijg je geen beeld.. Je hoort wel dat de hardeschijf opstart en alle indicatie lichtjes gaan braden. Verder dan dat komt ie niet.

Is het moederbord mischien toast, is het einde laptop of is er nog iets te proberen.
Weet niet of dit voor iemand een bekend fenomeen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm oke,,
Al een bekend probleem dus.. Is dat zelf op te lossen?
Is er wellicht iets dat ik kan proberen om hem weer actief te krijgen..
Alle indicatie lampjes blijven trouwens wel continue branden. Weet niet of dat ook bij dit probleem hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Hmm dat kan dus ook nog het probleem zijn met die van sinds ze daar het mobo van vervangen hebben heb ik de bios nog niet geupdate.... we zijn bijna een jaar verder en mijn monitor knipperde laatst heel erg en ging eerst niet eens aan. Nu maar even die bios update draaien :P kijken of het daar beter van word.

edit:
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:09:
Hmmm oke,,
Al een bekend probleem dus.. Is dat zelf op te lossen?
Is er wellicht iets dat ik kan proberen om hem weer actief te krijgen..
Alle indicatie lampjes blijven trouwens wel continue branden. Weet niet of dat ook bij dit probleem hoort?
Mischien een externe monitor aansluiten ?

[ Voor 39% gewijzigd door LightStar op 28-03-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker, bios updatje wordt niemand minder van toch ;) maar voor mij is dat dan weer lastig zonder beeld en reactie.. Monitor aankoppelen geeft ook geen suc6

-------------
Edit,, bent me net voor, maar geeft dus geen kick ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt maar in enkele gevallen wil het ook wel eens helpen om de accu eruit te halen en hem eens een minuut of 5 zonder enige vorm van stroom te laten staan..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah,, ik heb hem zelfs enkele dagen op die manier laten staan. Still the same helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
99 kansen op 100 met een van die series van HP laptops dat de GPU die geïntegreerd zit op het moederbord kaduuk is. Als jouw type op de lijst van HP staat die ze wel erkend hebben, dan kun je contact opnemen met support en ook buiten garantie een hardware vervanging kostenloos laten uitvoeren, die geeft dan 6 maanden garantie vanaf de datum van reparatie, omdat de kapotte hardware vervangen wordt door hardware met dezelfde productiefouten.

Als hij niet op de lijst staat, heb je net zo goed recht op reparatie, kostenloos, gezien het gegeven dat HP meerdere jaren lang van de problematiek op de hoogte was (maar er niks aan deed, hangt wel inmiddels een beetje af van de exacte leeftijd van de machine). Maar dat is een lijdensweg met HP support.

[ Voor 32% gewijzigd door Virtuozzo op 28-03-2010 22:13 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou,, net een halfuur aan de lijn gehangen met HP. Ze konden eerst mijn model niet vinden, of athans niet dat hier ooit problemen mee waren. Heb via de telefoon het karakterslange internet adres moeten opnoemen dus toen moesten ze "even overleggen" maar uiteindelijk blijven ze voet bij stuk....
en beroepen zicht op het volgende:
NOTE: This service enhancement program is available in North America for 24 months after the start of your original standard limited warranty for issues listed below; otherwise your current standard limited warranty applies. Customers who already have a 24 month or longer warranty period will be covered under their existing standard HP Limited Warranty.
Ik kreeg ze niet omgepraat helaas.. Ik denk dus einde laptop.... of mischien nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Misschien dat je hier wat aan hebt: Geforce Go 7200 temperatuur van 63 graden idle.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel gunstig:) demonteerde al toen ik nog een jong gup was.. zette het ook altijd met suces en werken in mekaar!! Alleen hoor ik niet de drie piepjes waar over gesproken wordt in het forum.. Had jij wel dat alle indicatie lampje bleven branden? En stel dat de GPU stuk is,, zijn die dingen los te verkrijgen:S mischien een beetje een rare vraag want neem aan dat het heel was solderen is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
GPU's zijn niet los te krijgen, althans de chips niet. Je kunt wel met wat zoeken vervangende hardware combinaties krijgen zoals moederbord+geïntegreerde gpu, e.d.

Een paar links met wat meer handson overzicht, van reparateurs en leveranciers van onderdelen:

http://www.youtube.com/watch?v=D-rwhr4DVTo
http://www.youtube.com/watch?v=L7goBsCtugI
http://www.youtube.com/watch?v=014O1Q4UctM
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
http://www.youtube.com/watch?v=JEpnqhRYGLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh helemaal super voor al jullie reacties en hulp!!!
Nu hopen dat in hem met een beetje inzet zelf kan repareren!
Zou echt enorm geniaal zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gewoon proberen wat ik in m'n topic deed:

Koeler beetje losdraaien, GPU bloedheet laten worden (laptop inpakken met handdoek / trui o.i.d.) wachten tot hij vanzelf uitvalt en dan GPU weer aandraaien.

Maar bij mij was het steeds maar van korte duur. Vaak sloeg de laptop alsnog vast na een halfuurtje ofzo.

En eigenlijk is het gewoon naaierij ten top, van HP. Want het is een ontwerpfout, maar ze geven het niet toe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens, waarschijnlijk veroorzaakt door wat bezuinigingen hier en daar. Massaproductie, en hoppa.. kwaliteitsverlies..

Maargoed niet van belang nu,, kan wel bellen of een brief schrijven maar uiteindelijk komt hier niet verder dan een of andere typmiep.

Is jou probleem trouwens wel opgelost na het openschroeven en het plaatsen van de 1 eurocent munt, zoals vermeld in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1390122//?
En zo ja,, heb je inmiddels al iets gevonden als alternatief voor de ruimte?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zoals ik in m'n vorige post zei was het steeds maar van korte duur. Vaak moest ik hem eerst warm laten worden, dan koeler weer vastschroeven voordat ik hem kon gebruiken. En dan viel hij meestal alsnog na een kwartier ofzo uit.

Ik heb de laptop verkocht (hier op Tweakers) als defect, wat er mee is gebeurt weet ik niet. Geloof dat de koper hem ging proberen te reflowen, maar heb er nooit weer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
owkee, begreep dat dat je eerste optie was en had stiekem gehoopt dat ie na het open schroeven weer goed functioneerde ;) maargoed,,, niet duss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me trouwens op dat na wat gegoogle dat er bij GPU problemen constant wordt gesproken over drie piepjes en geen beeld... Enig idee waarom ik die niet hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Verschilt per type en serie bij HP, verschillende series werden zelfs uitgerust met verschillende versies van moederbord, in sommige gevallen was on board diagnostics niet voorhanden, ik heb een HP gehad waar de interne schade zo wreed was dat de soundbar ook de geest gaf. Kan van alles zijn, zelfs gekke dingen zoals het subtype voorzien van een aparte bios versie die foutsignalen niet oppikte, hebben ze bij een aantal productie batches geprobeerd. Kun je nagaan.

Pagina: 1