Morgen MacBook (Pro) bestellen - what would YOU do?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 18:55
Hey forum =)
Het is alweer laat, maar ik heb toch nog een vraagje.

Ik ga morgen een MacBook (Pro) bestellen, what would YOU do?

1) MacBook White Unibody (€827,-)
2) Low-end MBP 13'' (€1057,-)
3) High-end MBP 13'' (€1287,-)

Waar zou je voor gaan?

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Hangt van je budget en eisen af:P Hier kan niemand wat mee. Bij onbeperkt budget de duurste.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 09:12
het is te laat om wat meer achtergrond informatie te posten?
want nu kan ik net zo goed voor optie 4) gaan, ook al staat die er niet bij.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:16
white unibody vind ik persoonlijk wat vrouwelijk eruit zien. Mijn keuze zou vallen op een 15" MBP.. chips, die stond er niet bij...

of een unibody met een ssd erin?

[ Voor 12% gewijzigd door StarC op 28-03-2010 00:43 ]

• Uchiha1911
Budget; hoog genoeg om een high-end 13'' te bekostigen. Zal mijn nieuwe MacBook mainly gebruiken voor internetten, mail, word processing, iTunes, ocassional Photoshop/Illustrator rendering/bewerking en verdere foto bewerking (Aperture 3) en 720P/1080P video playback op een 32'' Samsung LED TV. Dit zou ik graag (bijna allemaal) tegelijk doen, dus er komt wat multitasking bij kijken.

Zou ik (qua gebruik) goed rond kunnen komen met een 2.26 Ghz/2GB MacBook Pro of adviseren jullie toch om voor de 2.53 Ghz/4GB te gaan?

Ik heb hierbij ook oog op de toekomst, ik wil niet graag over 2 jaar wéér een nieuwe laptop aanschaffen =)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 13:40
Uchiha1911 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:55:
Zou ik (qua gebruik) goed rond kunnen komen met een 2.26 Ghz/2GB MacBook Pro of adviseren jullie toch om voor de 2.53 Ghz/4GB te gaan?

Ik heb hierbij ook oog op de toekomst, ik wil niet graag over 2 jaar wéér een nieuwe laptop aanschaffen =)
Tja, met je eisenpakket zou je nog prima door kunnen met 'n oudere MB, los geheugen kost ook niets en is kinderlijk eenvoudig in te prikken. Ik zou zelf voor optie #2 gaan en gewoon los 'n extra latje geheugen bestellen, scheelt nogal en die paar extra MHz die je misloopt tov. optie #3 zul je niet gaan merken.

• Uchiha1911
Leftblank schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:05:
[...]

Tja, met je eisenpakket zou je nog prima door kunnen met 'n oudere MB, los geheugen kost ook niets en is kinderlijk eenvoudig in te prikken. Ik zou zelf voor optie #2 gaan en gewoon los 'n extra latje geheugen bestellen, scheelt nogal en die paar extra MHz die je misloopt tov. optie #3 zul je niet gaan merken.
Dat lijkt me inderdaad de beste optie, maar is het geen goed idee om deze RAM upgrade via Apple te doen?Dit zou neerkomen op zo'n 80 euro (tegenover de €100,- die ik zou moeten betalen wil ik het zelf doen).

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 13:40
Uchiha1911 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:13:
[...]

Dat lijkt me inderdaad de beste optie, maar is het geen goed idee om deze RAM upgrade via Apple te doen?Dit zou neerkomen op zo'n 80 euro (tegenover de €100,- die ik zou moeten betalen wil ik het zelf doen).
Hm, de prijs die Apple hier voor rekent lijkt inderdaad voor de gein eens vrij scherp te zijn. Je hebt al een tweetal pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G voor pakweg 90 euro in huis, dat scheelt niet zoveel met de prijs van Apple inderdaad.

Je kunt ook nog overwegen om nu 'n enkel reepje 2GB erbij te kopen, ik neem aan dat de MB wordt geleverd met 2x1GB, op die manier kom je dus op 3GB uit, wat waarschijnlijk meer dan voldoende zal zijn. Mocht je later toch nog een extra reepje willen dan zullen de prijzen al wel aardig gezakt zijn wat weer geld scheelt natuurlijk. Als je 't bedrag verder niet boeiend vind is de makkelijkste optie gewoon kant & klaar laten afleveren natuurlijk.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zondag Mediamarkt 2) Low-end MBP 13'' (€1057,-) €999,- met 250gb HDD :P

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

voor 999? dat betekent dat er waarschijnlijk binnenkort updates komen voor de nieuwere lijn?
En dat ze 2ehands goedkoper worden?
Ik heb liever 250 gb buiten me laptop!

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Uchiha1911
niels88 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 05:54:
Zondag Mediamarkt 2) Low-end MBP 13'' (€1057,-) €999,- met 250gb HDD :P
linkje naar website/folder?
En zijn deze tweedehands :s?

Edit: kan het zelf namelijk niet vinden in de folder..

[ Voor 10% gewijzigd door Uchiha1911 op 28-03-2010 08:51 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:50

Maximus

There is no substitute

MacBook Air kopen :) lekker mobiel en prima snel genoeg voor normaal werk :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Uchiha1911
APPLE STORE IS DOWN!

Edit: *cough* old news is old I guess.

MBA lijkt me niks, een vriend van me heeft er eentje gehad 2 jaar geleden en heeft 3x een gebroken scherm gehad (mobiel, maar HEEL erg kwetsbaar).

[ Voor 82% gewijzigd door Uchiha1911 op 28-03-2010 08:56 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Ik had zelf de 15 inch 2.66 met 2 videokaarten. Deze gebruikte ik voornamelijk voor photoshop/illustrator en veel indesign. Stonden ook meestal open met Aperture. Ging er allemaal prima mee.

Alleen vond ik 13 inch te klein, omdat ik ook wel eens thuis wilde werken.
Ik zou dus voor optie 3 gaan, als je toch het geld ervoor hebt.

Daarnaast weet je dat in juni de macbook lijn een update krijgt?als ik de geruchten mag geloven

• Uchiha1911
Aight! schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:03:
Ik had zelf de 15 inch 2.66 met 2 videokaarten. Deze gebruikte ik voornamelijk voor photoshop/illustrator en veel indesign. Stonden ook meestal open met Aperture. Ging er allemaal prima mee.

Alleen vond ik 13 inch te klein, omdat ik ook wel eens thuis wilde werken.
Ik zou dus voor optie 3 gaan, als je toch het geld ervoor hebt.

Daarnaast weet je dat in juni de macbook lijn een update krijgt?als ik de geruchten mag geloven
De geruchten gingen dat de MacBook Pro 3 maanden geleden al ge-update zou worden, ghehe.. :p
Mooi dat ie dat gewoon trekt though, zou in principe moeten lukken dan =)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Jah, idd. Maar als ik macrumors mag geloven, geven ze dit advies:

Product MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release June 08, 2009
Days Since Update 293 (Avg = 200)

Mijn huisgenoot heeft de high end en die heeft er een extern scherm aangehangen. Dat is wel een fijne combo.Zelf wordt ik helemaal gek op een 13inch. Veel te kleine toetsen, veel te klein scherm. Kijk me helemaal scheel.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aight! schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:21:
Jah, idd. Maar als ik macrumors mag geloven, geven ze dit advies:

Product MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release June 08, 2009
Days Since Update 293 (Avg = 200)

Mijn huisgenoot heeft de high end en die heeft er een extern scherm aangehangen. Dat is wel een fijne combo.Zelf wordt ik helemaal gek op een 13inch. Veel te kleine toetsen, veel te klein scherm. Kijk me helemaal scheel.
Ik zou hem binnenkort wel juist kopen... vlak voor de update :) Maar dan wel voor het highend model van die nu in de TS staat! Die gaat vermoedelijk zakken in prijs en dat betekent dat je hem nog goedkoper kan krijgen met betere specs :D

De toetsen zijn exact even groot als op de 15 inch hoor :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Uchiha1911
Still.. €999,- low-end MBP Media Markt, nowhere to be found O.o

Verwijderd

gewoon wachten op de nieuwe

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Aight! schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:21:
Heb zelf ook de Macbook Pro 5.5 (13" high end), de HDD zelf vervangen voor een SSD. Thuis op het bureau hangt ie aan een 26" scherm, toestenbord/muis, etc. Dus gewoon als desktop. Maar zo los gemaakt om mee onderweg te nemen (of op de bank te hangen of wat dan ook). Werkt perfect.

Over die toetsen, die zijn op de 13 net zo groot als op de 15 :P De 15" heeft naast het toetsenbord gewoon meer aluminium rand zitten.

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
als ik weinig budget zou hebben zou ik niet voor de MBP Low End gaan maar voor de MB.
Als het budget niet uitmaakt voor de High-End MBP.

Zoiezo zou ik nooit voor de MBP Low-end gaan.
Voor die kleine extra's heb ik geen 200euro over (die zou ik dan weer gebruiken voor een mac mini)

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou ook inderdaad nog even wachten

Verwijderd

De witte Macbook is nu bij de V&D in de aanbieding met 4GB intern (ipv 2 MB standaard) en 320 GB HDD (ipv 250) voor 899 (normaal 1034 in de Apple Store).

En zoals al gezegd hierboven: kun je nog even wachten, wacht dan. De nieuwe MBP's komen er aan. Goede kans dat de low end MBP 13" dan voor nog minder dan 999 over de toonbank gaat.

Gezien je gaat voor multitasking is wachten geen gek idee nu er in de nieuwe lijn quadcore processors komen (i5/i7).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 10:56 ]

Verwijderd

fotografie999 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:38:
[...]

Ik zou ook inderdaad nog even wachten
Het motto van de gemiddelde Macbook Pro koper van dit en vorig jaar.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:12
Je kunt wachten tot je een ons weegt maar daar word je niet vrolijker van.
Nu kopen als je er een wil hebben, ik heb mijn MBP 13" 2,53GHz vorig jaar september gekocht, toen er dus ook al roddels waren over een update (wat een nieuwe reeks iMacs bleek te zijn) maar dat maakt deze machine niet minder, hij presteert gelijk als voor een eventuele update je kunt er prima mee multitasken en het is de beste koop die ik heb gedaan vorig jaar <3

M3P - M3LR - 6320Wp

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
Uchiha1911, probeer de volgende keer een goede startpost te maken. Geef dus de extra informatie (die je in je tweede post erbij vermeld) meteen :) Morgen = vandaag en gezien de uitgebreide discussie over het wachten en niet wachten in [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 12, kan deze wel op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.