Toon posts:

Capturen 720x576 Asus 6600 geeft raar beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Iemand ervaring mee:
Als ik een video capture op 720x576 (!) met m'n Asus 6600 Deluxe kaart dan heb ik vrij veel last van "interlacing" (zeg ik het goed?).
Er zijn allemaal kleine streepjes in het beeld te zien als er bewegingen zijn en het beeld lijkt daarom ook niet zo "vloeiend" te lopen, zoals ik het zie op tape.

Op een lagere resolutie heb ik hier geen last van.

Het capturen op zich gaat verder wel goed; ik heb geen frames lost ofzo.
Ik gebruik overigens geen compresie.

Weet iemand wat ik kan doen om dit verschijnsel tegen te gaan?

(Ja, ik heb de laatste drivers e.d. :) )

Alvast bedankt!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is een probleem, waar alle deluxe gebruikers tegenaan lopen vrees ik. Aangezien de Tvout/videoin van de Asus Deluxe versies gewoon een aangeplakt geheel van ongeveer een meier meerprijs is, moet je er ook niet teveel van verwachten. Je kan er weinig aan doen, maar zorg voor een up to date versie van Asus live, dat beperkt een en ander weer.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 12:01
Ik heb dit probleem ook. Video capturen werkt voor geen hond op de hoogste resolutie. Dit doe ik dan ook altijd een stapje lager. Echter losse plaatjes (snapshots) werken wel, maar dan alleen vanuit een rustig of stilstaand beeld. Heeft je snapshot nog steeds lijnen dan moet je 'm iets kleiner resizen in een grafisch programma. (bilinear, beslist niet bicubic)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, bedankt voor de reacties. Hier was ik al bang voor... :'(

Tot welke resolutie gaat 't wel goed?

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 12:01
Gaat goed tot 352x288.

Overigens moet ik wel zeggen dat als je een filmpje captured en deze afspeelt naar je TV het beeld er nog prima uitziet. Op je monitor is het altijd een stuk minder mooi.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:18

BNX

Dit heeft te maken met de manier van capturen. Je kunt via een "wave" optie en via een "bob" optie capturen. ZOver ik weet heeft de asus altijd problemen als het hoger als 640x480 of zoiets gaat. Dan krijg je zogenaamde "tearing", wat aangeduid wordt als de "wave" optie... Ik weet geen oplossing voor dit hinderlijke probleem...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

je moet gewoon capturen op dit formaat 352x288.en daarna de avi omzetten naar mpg.doe ik altijd werkt perfect,dat kan met dit progje TMPGEnc je kunt hemhier vinden:http://www.vcdhelper.com/convert.htm
Pagina: 1