Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Er is dan ook een gigantisch groot verschil tussen een journalistieke foto, en een foto als zijnde een beeldend kunstwerk. Soms kan de uitwerking erg dicht bij elkaar liggen, echter is het doel wel verschillend.BobF. schreef op zondag 02 mei 2010 @ 02:26:
herkenbaar..
en waarom je er tegen zou zijn, jaa, waarom eigenlijk ?
voornamelijk de waarheid van de world press photo ofzo
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Maar ik lees net in de DIGIFOTO Pro dat Stepan Rudik, Oekraïense winnaar van de World Press Photo gediskwalificeerd is omdat ze zagen dat hij een been had weggeshopt.
Dus in die kringen letten ze er wel op. Blijkbaar moet de fotograaf ook het orgineel insturen??
Verder kan ik er bij de hele creatieve fotografie wel in komen, er word nu ook al gigantisch met kleuren en alles gespeeld. Maar de fotografie zelf word veel minder hoog staand omdat met toch wel alles kan wegshoppen of er in zetten.
Creatieve oplossingen van compo's zullen niet echt meer gemaakt worden.
Verder vind ik deze tool vooral bij natuur/dieren fotografie niet zo fijn. De mooiste natuur foto's van nu zijn genomen door fotografen die er gigantisch veel research en tijd in hebben gestoken om die plaat te kunnen maken. Om dat gebied te leren kennen, om het onderwerp/dier te leren kennen, om te onderzoeken wanneer en waar en hoe het dier actief is etc. Nu stapt men in het vliegtuig naar timboektoe, schiet een plaatje van die olifant en shopt daar zelf een leuke locatie bij met zonsondergang etc.
Jammer dus omdat alle moeite plotseling verdwijnt. Er zullen vast een heleboel nieuwe, simpele fotograafjes uit de grond stampen. Omdat het allemaal heel bereikbaar word om fatsoenlijke foto's te maken.
En dan snap ik alsnog niet dat mensen het zo veel gebruiken. Ik ga me persoonlijk niet beter voelen als ik het doe. Ik heb dan toch altijd een dubbel gevoel in de zin van; waarom kan ik het zelf niet? waarom heb ik hiervoor zulke programma's nodig? Het maakt je minder trots op die ene foto.
Aan de andere kant is het gewoon een ontwikkeling....
Het zal absoluut af en toe handig zijn, maar toch heb ik ook mn twijfels er bij.
Verwijderd
Eerder voor het wat kleinere werk wat niet persee perfect maar wel functioneel moet zijn. Foto's voor reclame folders, webdesign, presentatie's etc. Daar is deze tool echt perfect voor lijkt me.
Dat is absoluut waar indd!Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:39:
Ik denk dat het nut van deze tool niet echt bedoeld is voor "high-end" fotografie zoals natuur fotografie of iets in de categorie world-press photo.
Eerder voor het wat kleinere werk wat niet persee perfect maar wel functioneel moet zijn. Foto's voor reclame folders, webdesign, presentatie's etc. Daar is deze tool echt perfect voor lijkt me.
Ik wil hier namelijk even iets leuks mee doen:
http://i41.tinypic.com/nwefpe.jpg
[ Voor 23% gewijzigd door SkyStreaker op 02-05-2010 18:36 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Mee eens, altijd al afgevraagd welke volslagen idioten het vertaald hebben:GerardHenninger schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:21:
- De vertaling naar het Nederlands zijn vaak heel lomp
screen -> scherm ipv (druk)raster
refine edges -> verfijn hoeken ipv randen
Bij Illustrator zit een voorbeeld bestand: Stamp-> Stempel.
Wat zie je als je het bestand opent? Geen stempel maar een postzegel.
Ze hebben de moeite niet eens genomen om het bestand te openen. Sukkels.
Echt een blamage dat een bedrijf als Adobe zulke slechte vertalers inhuurt.
Of zouden ze Google translate gebruikt hebben....
(Even googlen heeft geholpen. De trial versie is bezig met downloaden
[ Voor 12% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 05-05-2010 15:15 ]
1; omdat ik nog gezegt had dat ik zou laten zien hoe mijn algemene fotoshop work-flow ding eruit ziet, astublieft;

2: na nu een aantal weken ermee gespeeld te hebben, moet ik zeggen dat ik aardig ben verrast
En dan nieteens zo zeer door de content-aware tool ( die gebruik ik immers nooit, ik moet nooit grote gedeeltes eraf halen van een foto ) maar ik ben wel heel erg te spreken over de uitgebreide mogelijkheden van quick selection tool --> refine edge.
Uitknippen is echt een makkie nu, met een goed eind resultaat !
nou, dat gezegt hebbende;
waar blijven de PS workflows ?
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Da's echte de leukste tool ooit.
Moedervlekken, bruine tanden, volledige personen. stukjes vuilnis.
Gewoon erover heen gaan en voila het is weg !
Of zoals ze op de youtube comment zeggen: WITCHCRAFT
Ik dacht toen ik het eerste die video's zag dat het echt een 1 april grap was.
Maar dit is gewoon briljant. Ik ben nu van 10 jaar klas foto's voor de lol bepaalde personen aan het verwijderen. Af en toe trekt het nergens op maar als iemand langs een boom staat of zo heb je gewoon een deel van de boom terug. Alsof je er door heen kunt kijken !
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa