Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In deze previews zien we de nieuwe retouche gereedschappen.
Het wordt ons wel erg gemakkelijk gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=NH0aEp1oDOI

http://www.youtube.com/watch?v=xtQs-oS92xc&NR=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Die panorama :o

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 12:09
Hebben!

Die panorama, boom en woestijn.

Écht geweldig dit.
Op deze manier zou ik nog wel door willen gaan met mijn Media Vormgever opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, welke datum zit er aan te komen :P

Dat denk ik iig bij het zien hiervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dit niet een beetje te geweldig? Ik bedoel, 1 april staat voor de deur, zeker die laatste (met die lucht en bergen), bedenkt dat stukje software complete berg met schadow en nieuwe wolken?

Ik ben dan al weer tijdje uit grafische hobbies, maar dit is toch wel heel extreem.
Nomineer ik hem meteen voor beste 1 april grap :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 26-03-2010 01:03 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Erg flauwe 1 april grap. Vooral dat laatste stuk.
Daar verzint de computer gewoon nieuwe informatie.
Tuurlijk. :+

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 aprilgrap lijkt me sterk: er wordt al op 15 feb over gesproken:
http://www.appleinsider.c...tive_suite_5_for_mac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/cs5-100215-2.png

Kijk eens goed naar die eend middenlinks onder en dan het stukje waar de "content-aware" het heeft opgevuld. Dat lig nu gewoon een extra blad. Liggen mooi blaadjes in een lijn. Etc etc.
Hoe kan een computer nu weten welke informatie daar precies onbreekt?
Dus voor het zelfde geld doe ik een spot healing brush over de helft van de foto en het word mooi ter plekke gegenereerd door de pc? Droom lekker verder.
If it's to good to be true ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Kain_niaK schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 02:27:
[afbeelding]

Kijk eens goed naar die eend middenlinks onder en dan het stukje waar de "content-aware" het heeft opgevuld. Dat lig nu gewoon een extra blad. Liggen mooi blaadjes in een lijn. Etc etc.
Hoe kan een computer nu weten welke informatie daar precies onbreekt?
Dus voor het zelfde geld doe ik een spot healing brush over de helft van de foto en het word mooi ter plekke gegenereerd door de pc? Droom lekker verder.
If it's to good to be true ...
Okay, zullen we erom wedden dat het echt mogelijk is? Dat het voorbeeld hierboven klopt (en de video's ook).
Wat voor fles drank wil je hebben, waar wedden we om?

Als je namelijk goed kijkt, dan zie je herhalingen in het nieuwe stuk waar de eend zat. Photoshop maakt dus niet iets nieuws, hij kopieert en combineert bestaande pixels.

We wachten gewoon even tot 12 april

[ Voor 31% gewijzigd door GerardHenninger op 26-03-2010 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Tsja, die tak rechtsboven heeft de computer niet doorgetrokken en het blaadje waar jij het over hebt is gewoon een kopie van het blaadje er boven.

Al moet ik zeggen dat die panorama(op eerste video) er wel erg hocus pocus uit ziet.

[ Voor 23% gewijzigd door LED-Maniak op 26-03-2010 02:53 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30
GerardHenninger schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 02:43:
Okay, zullen we erom wedden dat het echt mogelijk is? Dat het voorbeeld hierboven klopt (en de video's ook).
Wat voor fles drank wil je hebben, waar wedden we om?
Heb je het filmpje wel helemaal afgekeken?!

Ik wil best met je wedden om een goede fles wiskey hoor, maar je maakt echt geen schijn van kans. :+

(Filmpje is wel leuk opgebouwd trouwens. Het begint indrukwekkend maar geloofwaardig, en gaandeweg wordt het steeds fantastischer.)

[ Voor 13% gewijzigd door Soultaker op 26-03-2010 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Prima, wie wil precies de weddenschap aan?
De weddenschap is dus : De bovenstaande filmpjes zijn nep en Photoshop kan dit helemaal niet.
Ik geloof er dus wel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Moet zeggen dat het voor een 1-aprilgrap wel erg uitgebreid uitgewerkt is:
Kijk maar eens naar deze link bijvoorbeeld

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Als dit waar is dan denk ik dat ik mijn camera maar verkoop :'( Straks hoeft niemand meer een goede fotograaf te zijn om mooie plaatjes te schieten, alles wat je fout doet kun je dan super makkelijk met wat PS verbeteren

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

Helmet schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 04:59:
Moet zeggen dat het voor een 1-aprilgrap wel erg uitgebreid uitgewerkt is:
Kijk maar eens naar deze link bijvoorbeeld
En daar is een verwijzing naar http://www.cs.princeton.e...Barnes_2009_PAR/index.php

Dat is uit 2009.

Aan de andere kant... als je een 1 april grap opzet, moet je het wel goed doen ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Markofnikoff schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:20:
Als dit waar is dan denk ik dat ik mijn camera maar verkoop :'( Straks hoeft niemand meer een goede fotograaf te zijn om mooie plaatjes te schieten, alles wat je fout doet kun je dan super makkelijk met wat PS verbeteren
Waarom, of ben jij er zoeen welke foto's maakt om te kunnen pochen hoe mooi je foto's wel niet zijn?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het klinkt een beetje ongeloofwaardig en het is bijna 1 april, maar aan de andere kant, het zal niet de eerste keer zijn dat ik verbaast ben over wat ze allemaal kunnen tegenwoordig. Ik wacht het even af, maar compleet ongeloofwaardig is het in mijn ogen nu ook weer niet.

Bizar is het zeker, maar het zou best waar kunnen zijn. Vergeet ook niet dat het filmpje niet zo heel hoge kwaliteit is en de fotos waarschijnlijk erg groot. Het is niet duidelijk te zien hoe perfect dit algoritme is, er zullen vast wel wat kleine foutjes nog in zitten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof er in en ik begin al af te tellen naar 12 april!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Zowee, echt ongelovelijk hoe sterk het is.

I'm impressed.

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 26-03-2010 09:19 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:12
Zou een hele goede 1 april grap zijn maar ik zie niet waarom dit onmogelijk is.

Photoshop kan de objecten onderscheiden door de contouren te nemen, als hij objecten neemt die om het geselecteerde gebied zitten en deze kopieert totdat het opgevuld is heb je het resultaat al.

Een horizon doortrekken is dan ook niet zo moeilijk. PS kan zien hoe hij daarvoor heeft gelopen en dit kan hij in dezelfde lijn doortrekken met een random filter erover zodat het er uniek uit ziet

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:50

neevedr

Dat was ik niet!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:09:
Ik geloof er in en ik begin al af te tellen naar 12 april!
Aftellen doet Adobe al voor je: http://cs5launch.adobe.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb zin om die tool te gebruiken over een vlak van 100px vanaf de border, oftewel, bijna de hele foto. Kijken wat er gebeurt :P

Krijg ik dan een volledige foto gebaseerd op die 100px border? Vraag me af in hoeverre die tool goed blijft werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Poll: CS5: Orginele grap van Adobe of echt waar!?
Het is echt waar! 12 april zal je het zien!
Leuke 1 april grap, nep, leuk gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=353623&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Natuurlijk is het echt. Er zit al een versie of twee een 'healing brush' in die min of meer hetzelfde doet, alleen dit is een doorontwikkeling ervan. Als je een beetje handig bent dan doe je dat geintje zelf, het is niet zo heel moeilijk hoor. Zeker met de voorbeelden die ze gebruiken, die zijn niet zo heel complex.

Ik denk dat de functie ook snel door de mand valt bij een lastigere foto. Net zoals de extract functie (om een object los te krijgen van de achtergrond), die zit er al heel wat versies in (sinds de eerste CS geloof ik) alleen het resultaat is vrij brak. Uiteindelijk doe ik zoiets maar weer met de hand, kost wat meer tijd maar het ziet er uiteindelijk veel beter uit.

Ik heb liever dat ze bij Adobe iets aan de stabiliteit en lange lijst met bugs doen die er al jaren inzitten. Maargoed, daar loopt de gemiddelde consument die op dit soort functies geilt toch niet zo snel tegenaan, is daarom niet zo belangrijk voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Met voldoende complexe algoritmen kan je vrij interessante dingen bereiken. Zie bijvoorbeeld:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/vIFCV2spKtg&hl=en_US&fs=1&]

Hier knippen ze op soortgelijke manieren mensen weg en dit is al vrij oud en absoluut echt.

[ Voor 20% gewijzigd door Confusion op 26-03-2010 15:17 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wow best vet. Ik weet niet wat ik er van moet vinden (nep of echt), maar als het gaat bestaan moet ik toch echt eens aan de PS gaan. Nu kan ik alleen een beetje lightroomen, maar nog niet PS'en.
Aan de andere kant vind ik het ook een beetje jammer, want elke slechte/lelijke compo en elke foto met veel afleidende dingen kan je gewoon helemaal clean maken. Handig hoor, maar het maakt de fotograaf lui en gaat ook minder moeite doen om die perfecte compo te vinden.

Nogmaals, geen idee, maar wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mwa, ik denk dat je nog steeds een kwalitatief goede foto moet afleveren want anders kopieert hij slechte stukken daar heen en klopt het nog steeds niet. Ik ben geen fotograaf maar volgens mij wil je zo weinig mogelijk prutsen in software en de foto an sich al kloppend maken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

die content aware spot healing brush ziet er naar mijn insziens gewoon uit als een automatische clone-stamp tool.

en ik denk dat het wél klopt, het is een laag reso filmpje, waardoor je het effect niet duidelijk ziet, maar als je al goed kijkt in het filmpje zie je alsnog een niet zo hele nette afwerking bij dat ''trash'' weghalen.

imo; voor klein formaat ( web, etc ) geweldig
voor grote afdrukken; waarschijnlijk niet.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Confusion schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:16:
Met voldoende complexe algoritmen kan je vrij interessante dingen bereiken. Zie bijvoorbeeld:
[video]

Hier knippen ze op soortgelijke manieren mensen weg en dit is al vrij oud en absoluut echt.
Ik had er op die manier nog nooit over nagedacht :) Eyeopener :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[video]

De content aware scaling zit overigens al in Photoshop CS4 Extended:
Edit>Content-Aware scale.

Werkt griezelig goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:41:
[...]

De content aware scaling zit overigens al in Photoshop CS4 Extended:
Edit>Content-Aware scale.

Werkt griezelig goed!
Ben overigens wel benieuwd waarom deze relatief simpele technieken (want dat zijn ze technisch gezien wel) niet in Gimp te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Omdat er waarschijnlijk allerlei algoritmes achter zitten met patent daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

Nic

Vrij

Muthas schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:56:
Omdat er waarschijnlijk allerlei algoritmes achter zitten met patent daarop.
Content award rescaling ('seam carving') zit al sinds 2008 in ImageMagick, dus ook in open source dingen te vinden (dus ook in Gimp te bouwen)
Zie http://valokuva.org/?p=99 en http://www.imagemagick.org/Usage/resize/#liquid-rescale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik het al in Nov '09 een demo van de niewue patch tools gezien, maar die moesten wel zo nu en dan wat meer pointers krijgen. Die deden dit soort dingen automatisch, maar vroegen voor sommige stukjes "om een source aan te raden". Je moest dan de gebruikelijke sample location aangeven zoals nu in CS4 (en 3) met de patchtool (of clonestamp f.t.m.).

Ik moet zeggen dat het nu wel "eng" intelligent wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:19

Garyu

WW

Lijkt me vrij echt hoor, die algoritmes zijn ook gewoon in wetenschappelijke publicaties te vinden, kijk maar eens bij de SIGGRAPH conferentie van afgelopen jaar (inclusief video):

PatchMatch: a randomized correspondence algorithm for structural image editing
http://doi.acm.org/10.1145/1576246.1531330

(PS: heb je wel een ACM account voor nodig)

Die video is ook echt eng, als je in het laatste deel naar "constrained retargeting" kijkt bijvoorbeeld, waar objecten in een foto verschoven worden en automatisch een nieuwe achtergrond gegenereerd wordt. De algoritmes worden in die video ook wat preciezer beschreven dan in die Youtube video's.

[ Voor 36% gewijzigd door Garyu op 27-03-2010 13:28 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Adobe snijdt zichzelf enorm in de vingers als dit een 1-aprilgrap zou zijn. Het is al zo enorm gehyped dat, wanneer het een grap zou zijn, de geloofwaardigheid en het imago van Adobe een gigantische deuk oplopen.

Ze zijn slim genoeg om dit zelf ook in te zien, dus het moet mijns inziens wel waar zijn.

Waar ik trouwens wel voor vrees, is dat er door het grote publiek nu nog meer de nadruk op Photoshop wordt gelegd en nog minder op de fotograaf et cetera. Lijkt me slecht voor de geloofwaardigheid van fotojournalistiek.

[ Voor 26% gewijzigd door sOid op 27-03-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
die dingetjes verwijderen oke, maar zo'n panorama maken? Ik durf er flink wat voor te verwedden dat dit een 1 april grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
The_Double schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:06:
die dingetjes verwijderen oke, maar zo'n panorama maken? Ik durf er flink wat voor te verwedden dat dit een 1 april grap is.
Okay... waar wed je voor.

Leuk topic dit zo, ik krijg al die drank die ik van jullie krijg echt niet op hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Dit is geen 1 April. het is echter ook een beetje te gehypt en zeker niet nieuw.

Dit zit al jaren in The GIMP.

"Liquid Rescale".

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:19

Garyu

WW

The_Double schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:06:
Interpoleren en extrapoleren lijkt me nou niet zo wezenlijk verschillend hoor, als je het ene wel kan accepteren, waarom zou dan het andere niet kunnen?

Ik vraag me alleen af hoe goed het echt werkt. Het ligt volgens mij heel erg aan de soort achtergrond en de structuur in de achtergrond hoe goed dit soort algoritmes hun werk kunnen doen. Hoe meer structuur hoe makkelijker ook vergelijkbare patronen kunnen worden gevonden en hoe beter zo'n stukje nagemaakt kan worden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
dit zal ook wel echt zijn, en inderdaad niet heel nieuw.
Maar wel erg leuk om even snel foto's te ""verbeteren" zonder dat er al teveel tijd in gaat zitten.

weten we al een release date van deze software?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:03:
Dit is geen 1 April. het is echter ook een beetje te gehypt en zeker niet nieuw.

Dit zit al jaren in The GIMP.

"Liquid Rescale".
Dat is weer iets anders, maar het lijkt er idd wel een klein beetje op qua wat het doet (ie. copieeren van omgevingsinformatie) :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wel raar dat bij dat panorama er linksboven opeens een vogeltje lijkt te zitten dat nergens anders voorkomt.

Wel érg content aware opeens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Stukfruit schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:37:
[...]

Dat is weer iets anders, maar het lijkt er idd wel een klein beetje op qua wat het doet (ie. copieeren van omgevingsinformatie) :)
En resynthesizer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wouter schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:21:
Wel raar dat bij dat panorama er linksboven opeens een vogeltje lijkt te zitten dat nergens anders voorkomt.

Wel érg content aware opeens...
Dat is z'n cursor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 22:23
Ik heb hiervan ook een demonstratie gezien tijdens Professional Imaging 2010, begin maart in Nieuwegein. Scott Kelby hield toen een lezing over 20 jaar photoshop en liet ons aan het eind een nieuwe versie van photoshop zien (de naam daarvan kon hij echt niet zeggen, maar het was niet CS 2, 3 of 4 :-).

Het zag er daar in ieder geval ook echt en live uit en ik betwijfel dat het een grap is. Als het zo is.. wat mij betreft nu al geslaagd, maar ik ga mee met de mensen die hierin geloven!

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Andere features
Andere nieuwe features van CS5

En hier WEL een grap m.b.t. content-aware :
More Content-Aware awesomeness

[ Voor 48% gewijzigd door GerardHenninger op 29-03-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

[video]

Coole techniek ! ^^

Máár, het neemt niet weg dat het andere filmpje een grap is :) Die panoramafoto is al helemaal doorzichtig :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Lol dat broodje xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat hele irritante klusjes veel makkelijker gaan worden. Ik ben vooral benieuwd hoe goed dit werkt bij bijvoorbeeld huid etc.

En die laatste is wel heeeeel erg flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Lol. Die knakker gebruikt echt een oude versie PS. CS2 of zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sOid schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:11:
[...]

Lol. Die knakker gebruikt echt een oude versie PS. CS2 of zo :p
Valt toch wel mee? :P Meen dat CS2 ergens uit 2005 ofzo komt? Ik werk nog met 7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Photoshop is een heel prijzig pakket. Niet elke eindgebruiker koopt direct nieuwe versies zodra die uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
RolfLobker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:01:
Photoshop is een heel prijzig pakket. Niet elke eindgebruiker koopt direct nieuwe versies zodra die uit zijn.
Dat snap ik, maar die knakker werkt toch bij Adobe, of heb ik dat mis?

edit: ja dus. My job title is Principal Product Manager, Adobe Photoshop.

Je zou verwachten dat ze bij Adobe de nieuwste versies gebruiken :)

[ Voor 20% gewijzigd door sOid op 29-03-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je bedoelt uit start filmpje? Heeft mischien de looks van CS2, maar die functie heeft CS2 in iedergeval nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:10:
Je bedoelt uit start filmpje? Heeft mischien de looks van CS2, maar die functie heeft CS2 in iedergeval nog niet :P
Nee, deze: http://blogs.adobe.com/jn...are_awesomeness_joke.html

Zie icoontje linksboven. Volgens mij is dat veranderd vanaf CS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
misschien een ontwikkelversie voor PS.

Kan me indenken dat ontwikkelaars snel hun functies willen implementeren tov. wachten op een interaction designer die hem helemaal inbouwt. laat staan de lay out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Dit topic is opeens helemaal dood?

Niemand die meer specs heeft of was het nu toch een 1 april grap en durft niemand er meer over te praten? :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het is echt, maar gewoon nog even 4 dagen wachten dan kan je het zien

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

inderdaad, zodra cs5 uit is, en velen over gaan stappen naar cs5 ( ik iniedergeval wel ) dan ga je hier vast en zeker gebruikerservaringen e.d lezen, tot die tijd is er gewoon niet zo heel veel te vertellen imo ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Check dit, vanaf maandag heeft Scott Kelby en zijn vrienden weer een mooie site up speciaal voor de release, van webcasts tot tutorials over de nieuwe features.

http://www.photoshopuser.com/cs5

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Dus morgen is de grote release?

Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat? Een of andere event gepland voor morgen die wij dan overmorgen allemaal op youtube kunnen bekijken? Loopt de release nog op schema en zal deze versie morgen al in de winkels liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Dus, morgen zullen we zien of ik de weddenschap heb gewonnen.

13/14 april kan ik dus wat flessen drank verwachten van de onderstaande users?

Kain
Soultaker
The_Double

Sambuca, Bacardi Limon, Bacardi Gold, Blue Label of Southern Comfort graag. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Het enige waar we écht op zitten te wachten is natuurlijk vector blurring :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ben echt benieuwd dat, nu het bijna vast staat dat het echt is, hoe goed het werkt bij groot beeld afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
GerardHenninger schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:05:
Dus, morgen zullen we zien of ik de weddenschap heb gewonnen.

13/14 april kan ik dus wat flessen drank verwachten van de onderstaande users?

Kain
Soultaker
The_Double

Sambuca, Bacardi Limon, Bacardi Gold, Blue Label of Southern Comfort graag. Dank u!
http://www.digitalefotogr...p-cs5-beschikbaar-in-mei/
Geef aan Gerard maar door wat jullie willen drinken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Oh want? De weddenschap was toch echt dat de video's (lees: content aware fill) echt waren. Wat heeft dat met de release datum te maken?

Alle nieuwe features staan online!
Adobe.com

[ Voor 16% gewijzigd door GerardHenninger op 12-04-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is wel ontzettend gaaf dat cs5. Zo gaaf dat ik maar even centjes bij elkaar schraap om van cs4 naar cs5 te upgraden :). Geen idee wat een upgrade me gaat kosten, maar cheap zal het niet zijn :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:48

ThunderNet

Flits!

Nomad schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:23:
Het is wel ontzettend gaaf dat cs5. Zo gaaf dat ik maar even centjes bij elkaar schraap om van cs4 naar cs5 te upgraden :). Geen idee wat een upgrade me gaat kosten, maar cheap zal het niet zijn :P
Prijzen zijn ook gewoon bekend hoor ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Zit nu dat Launch event te kijken en ik word toch echt wel blij van PS CS5. Content aware filling, lens correction profiles voor lens/cam combi's, puppet warp en onwijze verbeteringen in Camera raw 6.0 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07 19:40
Content-aware fill werkt echt, maar is niet altijd zo eenvoudig te gebruiken als op de demo's wordt getoond. Bij organische materialen werkt het over het algemeen prima, maar er zit een random factor in. Dus de eerste keer kan je resultaat slecht zijn, de volgende keer perfect. En voor andere materialen moet je de tool soms "helpen" om er optimaal gebruik van te kunnen maken.

Het is in ieder geval een tool waarmee je moet leren werken. Ik kan ondertussen voor complexe zaken relatief snel tot een degelijk resultaat komen, maar nieuwe gebruikers gaan in het begin mogelijk minder succes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ gerardhenninger,
offtopic:
van die drank hé, feestje in jou studio/bij jou thuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:04
Leuk, zo kom ik er nu dus pas achter dat Content-Aware scaling al zit in Photoshop CS4 :+ Altijd leuk die nieuwe releases, zelfs voor de oude! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

content aware scaling jaa.. maar content aware fill naar mijn idee niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Momenteel live coverage cs5 new feautures: http://www.photoshopuser.com/cs5/live :)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BobF. schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:05:
@ gerardhenninger,
offtopic:
van die drank hé, feestje in jou studio/bij jou thuis ?
Doen we! Jammer alleen dat die mensen nu ineens niet meer reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

GerardHenninger schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:58:
[...]

Doen we! Jammer alleen dat die mensen nu ineens niet meer reageren ;)
(offtopic)
@ een willekeurig modje;

offtopic:
hoe zijn jullie met weddenschappen ? :9 er is duidelijk een weddenschap gemaakt, dus een PM sturen ofzo doen jullie vast niet ? :o :9

@gerard, ik wil ook wel wat meenemen hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 13-04-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

duidelijk bindend contract, dus we bannnen gewoon iedereen die zich er niet aan houd :+

(lees: wij modjes staan hier verder buiten, tweakers faciliteert de ruimte om te discussieren slechts)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Nomad schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:03:
duidelijk bindend contract, dus we bannnen gewoon iedereen die zich er niet aan houd :+

(lees: wij modjes staan hier verder buiten, tweakers faciliteert de ruimte om te discussieren slechts)
Maar als we te "slow" discussieren dan is het ook niet goed :P

Anyway, heb geen idee wat ik van PS CS5 moet denken..... het zijn nou niet echt features die ik dagelijks ga gebruiken denk ik.

Ik word vrolijker van de nieuwe features in After Effects CS5 en Premiere Pro CS5.. maar goed, dat is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
GerardHenninger schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:21:
[...]

Oh want? De weddenschap was toch echt dat de video's (lees: content aware fill) echt waren. Wat heeft dat met de release datum te maken?
Ah verkeerd begrepen/gelezen. Ik dacht dat er een weddenschap liep over de releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:15:
[...]

Maar als we te "slow" discussieren dan is het ook niet goed :P

Anyway, heb geen idee wat ik van PS CS5 moet denken..... het zijn nou niet echt features die ik dagelijks ga gebruiken denk ik.

Ik word vrolijker van de nieuwe features in After Effects CS5 en Premiere Pro CS5.. maar goed, dat is een ander topic.
Ben je van plan om FCP en Premiere Pro naast elkaar te gebruiken dan?

Ik vind de nieuwe features wel erg indrukwekkend. Zal ze ook niet veel gebruiken, maar toch. Ik maak me echter wel zorgen over de geloofwaardigheid van fotojournalistiek. Maar dat heb ik geloof ik al eerder vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sOid schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:39:
[...]

Ben je van plan om FCP en Premiere Pro naast elkaar te gebruiken dan?

Ik vind de nieuwe features wel erg indrukwekkend. Zal ze ook niet veel gebruiken, maar toch. Ik maak me echter wel zorgen over de geloofwaardigheid van fotojournalistiek. Maar dat heb ik geloof ik al eerder vermeld...
Als Premiere Pro sneller werkt dan FCP, dan wil ik nog wel overstappen hoor.
Het grote nadeel van FCP is dat het niet lekker intergreert met After Effects en Premiere Pro heeft daar dus duidelijk geen last van.

Nieuwe features zijn zeker indrukwekkend, maar ik moet nog even kijken hoe en of ik ze kan toepassing in m'n workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

geen eigen ervaring maar:

als je leert werken met die content-aware-fill tool, lijkt het me wel een time-safer tegenover de clone-stamp tool.

weet niet hoevaak je dat gebruikt maar.. :P

btw, even die name vergeten, maar in 1 filmpje heb je dat ie die olifant z'n slurf buigt, alleen die achtergrond achter die slurf, word dan ook direct goed gemaakt.

word dat automatisch gedaan toevallig d.m.v die content-aware-tool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Je hebt het over de puppet-warp-tool?
Volgens mij is die olifant een aparte layer en de achtergrond dus ook. In de video hoeft hij namelijk de olifant niet te selecteren, want zodra hij de tool activeert dan kiest hij zelf de olifant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

yep, en ohja, dat klinkt wel aannemelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Die paint brush shizzle is wel tof. Ik zie echt al voor me hoe iedereen foto's gaat maken die deels geschilderd lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 13:58

BaRF

bijna kerst

Besteld :) De 30e wordt ie uitgeleverd (en versie).

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Is de 30e deze maand nu dan de off. release date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

kelby webinar gaat zo weer van start: http://www.photoshopuser.com/cs5/live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Het is zover vrienden, photoshop cs5 is via adobe.com te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik heb de Master Collection ondertussen ook ontvangen. Altijd leuk om je dag mee te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik wil de trial ook wel eens uitproberen, maar de link op de Adobe site (http://trials2.adobe.com/...sterCollection_CS5_LS1.7z) is niet in het Nederlands. Weet iemand of er ergens een NL trial is van de Master Collection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Die is er nog niet. Verwacht wordt dat die een maand later uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als ik het programma uiteindelijk op mij eigen computer heb zal ik het eens proberen.
Ik wil best toegeven dat het toch geen grap is maar ik ben nooit akkoord gegaan met iemand om er over te wedden voor een fles drank. Dat was soultaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Zo zie je 'm:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2i053ev.jpg

En zo niet meer :D
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zn7702.jpg

Voor een snelle test als PS-noob met een touchpad vind ik het aardig netjes met 1 handeling van 1 tool :P

===
edit:
voor diegenen die zo slim zijn op de tijd te letten: Ik had "vorige" gebruikt om het huisje weer terug te krijgen :P
Dit is geen fake :P
Als je dat niet kan geloven, zoals de reacties van deze 2 screens in een ander forum, moet je het zelf maar proberen.

===
edit2:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2qkkv39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/25a58nm.png

===
edit3:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/f1cxec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24n2sma.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 01-05-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
Het werkt echt bizar goed.
Hier een voorbeeldje. Binnen 2 minuten, en enkel door vierkante boxen te selecteren dus niets met de lasso of quick selection.
Van links naar rechts.
content aware pscx5
klik voor groot
Er zitten zeker nog wat oneffenheden in, maar voor een beginnetje is dit zeker meer dan je op kunt hopen lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
TomasH schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:34:
Ik wil de trial ook wel eens uitproberen, maar de link op de Adobe site (http://trials2.adobe.com/...sterCollection_CS5_LS1.7z) is niet in het Nederlands. Weet iemand of er ergens een NL trial is van de Master Collection?
Waarom zou je Nederlands willen? Het gebruik van Engelstalig software heeft als voordelen :
- Je leert jezelf verplicht Engels..
- Updates komen altijd eerder in het Engels uit... (hoeft niet altijd van toepassing te zijn)
- De Engelstalige community is de grootste die er is
- De vertaling naar het Nederlands zijn vaak heel lomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ik vind het zonde dat die content aware tool er nu is, kijk bijvoorbeeld naar maverick, gooit een hele sloot mensen weg in 2 minuten !

kennerlijk nooit meer; '' jaa die hond daar achter is best irritant, haal hem es weg'' want dan krijg je als reacties; '' de nieuwste photoshop kan dat toch goed''?

okee, ik zeg het lame, maar seriously.. waar mensen eerst gewoon de clone stamp tool gebruikte ( vééééél hogere moeilijkheids graag ) kan een klein kind nu letterlijk mensen weg shoppen en shit.

wat is dat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BobF. schreef op zondag 02 mei 2010 @ 02:15:
ik vind het zonde dat die content aware tool er nu is, kijk bijvoorbeeld naar maverick, gooit een hele sloot mensen weg in 2 minuten !

kennerlijk nooit meer; '' jaa die hond daar achter is best irritant, haal hem es weg'' want dan krijg je als reacties; '' de nieuwste photoshop kan dat toch goed''?

okee, ik zeg het lame, maar seriously.. waar mensen eerst gewoon de clone stamp tool gebruikte ( vééééél hogere moeilijkheids graag ) kan een klein kind nu letterlijk mensen weg shoppen en shit.

wat is dat ..
Dat heet : ontwikkeling :)
Waarom zou je daar tegen zijn?

En dat mensen denken dat alles makkelijk is in Photoshop, dat is al tijden. Ik krijg al jaren opmerking tijdens m'n shoots zoals :
- "Je haalt wel m'n onderkin weg toch?"
- "Kan je die witte achtergrond zwart maken straks?"
- "Oh, m'n hand staat raar op dit shot. Plak je even een goede hand op die foto..."
Pagina: 1 2 Laatste