Mijn ouders gaan eindelijk digitaal! Ze konden de laatste aanbiedingen van de Telenet pack (inclusief digitale tv) niet weerstaan.
Ik zelf kijk al jaren tv op mijn computer monitor (27" iiyama scherm) en een goedkope surround set van Creativa. Maar ik heb dan ook maar een klein kamertje.
Maar bij mijn ouders thuis hebben een mooie living.
Nu heb ik een redelijk mooi 42" full HD plasma scherm gevonden.
Namelijk deze.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S10E
Ik ga ook een htcp in elkaar steken. Waarschijnlijk aan de hand van deze best buy guide.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010
Maar nu zoek ik dus nog een Home Cinema Hifi set
En ik heb ook wat vraagjes over aansluitingen.
Allereerst die plasma heeft 3 hdmi aansluitingen.
1 - voor de decoder van telenet
1 - die op het moederbord van de htcp word aangelosten die een GMA X4500HD processor heeft
Maar dan vroeg ik mij af ... moet ik die laatste hdmi aansluiting dan gebruiken om het te verbinden met de home cinema set of gaat dat via spdif (die de plasma tv ook heeft) of misschien optical.
Ik weet dat hdmi ook audio verstuurd. Maar is het dan gebruikelijk tegenwoordig dat versterkers via hdmi op de tv worden aangesloten ?
En geeft zo'n tv dan afhankelijk van het signaal dat op het beeld word getoond het juiste geluid door ?
Vermits ik twee input bronnen heb de htcp en de digibox ?
Dan was ik naar dit systeem aan het kijken. Panasonic SC-PT570
http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true
Maar dit is in de eerste plaats een dvd speler.
Hoe krijg ik het geluid van mijn htcp nu via die speler (die denk ik ook een versterker is) naar de boxen? Het moet als dat mogelijk is via de tv gaan omdat ik zowel mijn digibox als mijn htcp tegelijk op het audio systeem moet kunnen aansluiten en dus niet de hele tijd kabels moet versteken.
Kan dit via hdmi of hoe moet ik dit aansluiten ? 2 x hdmi naar de plasma en vandaar optisch naar de speler ?
Voor de rest nog over het audio systeem
Dat systeem ondersteunt DTS en is 5.1 wat goed genoeg is voor mij en mijn ouders ( mijn moeder wil toch niet te veel boxen)
De achterste speakers zijn ook draadloos aan te sluiten.
Maar geeft dat wel goed geluid ? En werkt dat dan met baterijen of hoe ontvangen die boxen stroom ?
Als iemand een betere oplossing weet gelieve het dat te vertellen. De plasma is al gekocht en het htcp systeem, daar ken ik wel wat van af.
Maar van HiFi eigenlijk niet zo veel. Dus als iemand wat vraagjes zou willen beantwoorden.
Ik zoek dus een goed 5.1 systeem (geen pc speakers maar echte hifi) dan ongeveer 400 euro mag kosten.
edit: Wat ik dus eigelijk zoek volgens mij is een reciever die TrueHD of DTS-HD aankan.
En een boxen set die ik daar op kan aansluiten.
De oplossing die ik aanhaalde kan dat waarschijnlijk niet of wel?
ik leer bij
Ik zelf kijk al jaren tv op mijn computer monitor (27" iiyama scherm) en een goedkope surround set van Creativa. Maar ik heb dan ook maar een klein kamertje.
Maar bij mijn ouders thuis hebben een mooie living.
Nu heb ik een redelijk mooi 42" full HD plasma scherm gevonden.
Namelijk deze.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S10E
Ik ga ook een htcp in elkaar steken. Waarschijnlijk aan de hand van deze best buy guide.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010
Maar nu zoek ik dus nog een Home Cinema Hifi set
En ik heb ook wat vraagjes over aansluitingen.
Allereerst die plasma heeft 3 hdmi aansluitingen.
1 - voor de decoder van telenet
1 - die op het moederbord van de htcp word aangelosten die een GMA X4500HD processor heeft
Maar dan vroeg ik mij af ... moet ik die laatste hdmi aansluiting dan gebruiken om het te verbinden met de home cinema set of gaat dat via spdif (die de plasma tv ook heeft) of misschien optical.
Ik weet dat hdmi ook audio verstuurd. Maar is het dan gebruikelijk tegenwoordig dat versterkers via hdmi op de tv worden aangesloten ?
En geeft zo'n tv dan afhankelijk van het signaal dat op het beeld word getoond het juiste geluid door ?
Vermits ik twee input bronnen heb de htcp en de digibox ?
Dan was ik naar dit systeem aan het kijken. Panasonic SC-PT570
http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true
Maar dit is in de eerste plaats een dvd speler.
Hoe krijg ik het geluid van mijn htcp nu via die speler (die denk ik ook een versterker is) naar de boxen? Het moet als dat mogelijk is via de tv gaan omdat ik zowel mijn digibox als mijn htcp tegelijk op het audio systeem moet kunnen aansluiten en dus niet de hele tijd kabels moet versteken.
Kan dit via hdmi of hoe moet ik dit aansluiten ? 2 x hdmi naar de plasma en vandaar optisch naar de speler ?
Voor de rest nog over het audio systeem
Dat systeem ondersteunt DTS en is 5.1 wat goed genoeg is voor mij en mijn ouders ( mijn moeder wil toch niet te veel boxen)
De achterste speakers zijn ook draadloos aan te sluiten.
Maar geeft dat wel goed geluid ? En werkt dat dan met baterijen of hoe ontvangen die boxen stroom ?
Als iemand een betere oplossing weet gelieve het dat te vertellen. De plasma is al gekocht en het htcp systeem, daar ken ik wel wat van af.
Maar van HiFi eigenlijk niet zo veel. Dus als iemand wat vraagjes zou willen beantwoorden.
Ik zoek dus een goed 5.1 systeem (geen pc speakers maar echte hifi) dan ongeveer 400 euro mag kosten.
edit: Wat ik dus eigelijk zoek volgens mij is een reciever die TrueHD of DTS-HD aankan.
En een boxen set die ik daar op kan aansluiten.
De oplossing die ik aanhaalde kan dat waarschijnlijk niet of wel?
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2010 19:17 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt