Welke receiver past het best bij mij?

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Best tweakers,

Hoeveel ik ook verstand heb van computer en dergelijke ben ik een totale n00b op het gebied van receivers! Ik heb ook totaal geen idee hoe het allemaal werkt..
Op dit moment heeft mijn tv maar 1 hdmi-poort die in gebruik is.. Ik heb me laten vertellen dat ik niet perse een nieuwe tv hoef te kopen. Een receiver kan meer poorten kunnen creeeren werd mij verteld! :S Een nieuwe tv vind ik op dit moment niet nodig, aangezien hij het nog top doet! Een ontzettend grote audiofiel ben ik niet, maar een 5.1 receiver lijkt mij voldoende, maar jullie mening is van harte welkom..

Ik heb de volgende apparaten in mijn bezit:
- PS3
- Er komt over een maandje een mediacenter bij (iets als een popcorn hour, hdx-1000)
- Sharp Aquos 32 inch LCD-TV (1 hdmi aansluiting)
- DVD speler met hdmi
- Digitale ontvanger Samsung DCB-B270R

1) Ik heb nog geen budget voorlopig voor een mooie audioset (denk ik).. Kan het geluid gewoon via de tv lopen bijv?
2) Straks wanneer ik wat budget heb voor een goede audioset, is het dan mogelijk om via de receiver radio te ontvangen?
3) Zijn er misschien goede sets met speakers verkrijgbaar?

Zoals je waarschijnljik ziet heb ik er geen zak verstand van en zoeken heeft weinig zin.. Ik zou het erg waarderen als iemand het op een makkelijke manier kan uitleggen.. :)
Budget is ongeveer 350 zonder speakers, 500 met speakers.. Maar voorstellen zijn altijd welkom..

[ Voor 9% gewijzigd door aschja op 24-03-2010 11:54 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

mikevdzanden schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:56:
Op dit moment heeft mijn tv maar 1 hdmi-poort die in gebruik is.. Ik heb me laten vertellen dat ik niet perse een nieuwe tv hoef te kopen. Een receiver kan meer poorten kunnen creeeren werd mij verteld! :S
Receivers met HDMI beschikken altijd over HDMI Switching. Dat wil zeggen dat er meerdere HDMI ingangen op de receiver zitten en één (op hoge klasse receivers zelfs twee of drie) uitgang. Via die ene uit gang sluit je je tv aan en alle apparaten verbindt je met de receiver. Hier bijvoorbeeld de achterkant van de TX-SR507 van Onkyo. Bovenaan zie je vier HDMI-In poorten en helemaal rechts een HDMI Out (de poort met het witte vlak er om heen).
1) Ik heb nog geen budget voorlopig voor een mooie audioset (denk ik).. Kan het geluid gewoon via de tv lopen bijv?
Als je een receiver hebt dan moet je er eigenlijk toch wel speakers op aansluiten. Een receiver alleen gaan gebruiken als HDMI hub/switch is niet waar ze voor bedoeld zijn.
mikevdzanden schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:56:2) Straks wanneer ik wat budget heb voor een goede audioset, is het dan mogelijk om via de receiver radio te ontvangen?
Een receiver heeft eigenlijk altijd een ingebouwde tuner zodat je er radio mee kan luisteren.
[b]mikevdzanden schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:56:[/b
3) Zijn er misschien goede sets met speakers verkrijgbaar?
Merken als Denon, Harman Kardon en Onkyo hebben veelal setjes met daarbij een receiver en een 5.1 speakerset. In totaal zit je dan iets boven de 500 euro die je aankaart, maar dat is maar een paar tientjes. Kijk voor de grap ook een op sites als bijvoorbeeld iBood. Daar staan soms setjes op voor niet te veel geld. Afgelopen keer nog een Onkyo TX-SR577 met een set Jamo speakers.
Budget is ongeveer 350 zonder speakers, 500 met speakers.. Maar voorstellen zijn altijd welkom..
Persoonlijk vind ik het budget nogal apart verdeeld. Voor 350 euro heb je een leuke receiver, maar een 5.1 speakerset inclusief subwoofer is voor 150 euro niet al te makkelijk. Het zijn vooral de subwoofers die veelal het meeste geld kosten.

Ik zou eerder gaan voor bijvoorbeeld een Onkyo TX-SR507 (240 euro) en dan de rest voor een leuke speakerset en dingen als luidsprekerkabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22
Als je je HDMI door de reciever/versterker haalt, let erop dat je TV een lag kan hebben met het tonen van het beeld. Het kan (hoeft niet zo te zijn) dat het geluid dan iets voorloopt op het beeld.

Bepaalde versterkers bieden dan de optie om het geluid vertraagd weer te geven zodat het weer in sync is met het beeld.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Super bedankt voor de snelle renponsies.. Het klinkt niet al wat duidelijker.. De Onkyo had ik al in gedachte, want ik die kwam er heel vaak tegen op internet..

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de Harman Kardon HKTS 7BQ 230?
Wat zouden jullie aanraden voor een audioset tegen een hele goede prijs?

[ Voor 21% gewijzigd door aschja op 24-03-2010 13:48 ]