Ik ben hier ook wel benieuwd naar? Wat heb je er voor gebruikt?John Connor schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:09:
Heeft iemand enig idee hoe je dit (al dan niet met HDwall kennelijk) zo krijgt? En dan bedoel ik die transparante zwarte klok en een doorzichte boven (windows/start)balk en een doorzichtige onder balk (phone/all people)? Ik heb van alles geprobeerd, met allerlei cab'jes, etc., echt, wat een gekut, maar 't lukt niet.
EDIT: nvm, got it!
Anoniem: 51741
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed en gratis alternatief voor de messenger die op de HD2 staat.
Heb gezocht en gegoogled maar helaas ... Ebuddy ondersteunt helaas W 6.5 nog niet....
Ik heb nl 2 accounts voor MSN en wil ze beiden gebruiken of er moet een truukje zijn met de Messenger die standaard op de HD2 staat behalve telkens opnieuw instellen ?
Ik ben op zoek naar een goed en gratis alternatief voor de messenger die op de HD2 staat.
Heb gezocht en gegoogled maar helaas ... Ebuddy ondersteunt helaas W 6.5 nog niet....
Ik heb nl 2 accounts voor MSN en wil ze beiden gebruiken of er moet een truukje zijn met de Messenger die standaard op de HD2 staat behalve telkens opnieuw instellen ?
fring? Palringo?Anoniem: 51741 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 07:41:
Hallo,
Ik ben op zoek naar iets zodat ik mijn gesprekken kan opnemen.
Was aan het denken aan deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=493118
Maar krijg het niet voor elkaar... Iemand hiermee ervaring of een ander progje ervoor.
[ Voor 19% gewijzigd door turbojonny op 27-03-2010 09:55 ]
Anoniem: 300875
Met Palringo kan je idd op 2 veschillende msn accounts tegelijk online zijn,.turbojonny schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:53:
[...]
fring? Palringo?
Ik ben op zoek naar iets zodat ik mijn gesprekken kan opnemen.
Was aan het denken aan deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=493118
Maar krijg het niet voor elkaar... Iemand hiermee ervaring of een ander progje ervoor.
Thx! Nou ja of je nou 2x8GB koopt of 1x16GB, qua prijs maakt het niet zoveel uit alleen vind ik 1x16GB wel veel handigerXTREEMRaGE schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:48:
[...]
Ik heb een 16GB versie en deze werkt goed, alleen een beetje duur imo
Ligt eraan wat je handig vindt, sommige willen 2 kleinere fysieke kaartjes voor de prijs van 1 grote kaart en vice versa.masser120 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:23:
[...]
Thx! Nou ja of je nou 2x8GB koopt of 1x16GB, qua prijs maakt het niet zoveel uit alleen vind ik 1x16GB wel veel handiger
Btw, ik zie net 'ergens' dat de WWE ROM 1.72.172.0 uit is en hij claimt het van de HTC site vandaan te hebben, maar ik kan deze nergens vinden op de HTC site! Heeft iemand deze al draaiend?
[ Voor 23% gewijzigd door XTREEMRaGE op 27-03-2010 12:20 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Als je een paar pagina terug kijkt, dan staat daar de link voor de NL versie. Misschien is er ook wel zo'n link voor de WWEXTREEMRaGE schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:25:Btw, ik zie net 'ergens' dat de WWE ROM 1.72.172.0 uit is en hij claimt het van de HTC site vandaan te hebben, maar ik kan deze nergens vinden op de HTC site! Heeft iemand deze al draaiend?
[ Voor 17% gewijzigd door CRXed op 27-03-2010 12:49 ]
Anoniem: 200485
Als reactie op de problemen met audiomanager_eng.exe:
Ik liep constant tegen dit probleem aan en kon geen enkel nummer langer dan 20 seconden luisteren. Na enig zoeken op internet zag ik de tip staan om mp3val te gebruiken om alle audiobestanden te controleren. Dit heb ik gedaan en er bleken nogal wat fouten in te zitten. Deze heb ik laten repareren en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Link: http://mp3val.sourceforge.net/
Ik liep constant tegen dit probleem aan en kon geen enkel nummer langer dan 20 seconden luisteren. Na enig zoeken op internet zag ik de tip staan om mp3val te gebruiken om alle audiobestanden te controleren. Dit heb ik gedaan en er bleken nogal wat fouten in te zitten. Deze heb ik laten repareren en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Link: http://mp3val.sourceforge.net/
Thanks voor de tip!Doopy-X- schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:56:
Als je een beetje fanatiek Twittert op je HD2, koop dan voor €1.90 TouchTwit in de marketplace. Wat een GE-NI-ALE app zeg![]()
![]()
Ik ga deze meteen gebruiken ipv Peep
Ik kan deze helaas niet vinden op de Market PlaceDoopy-X- schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:56:
Als je een beetje fanatiek Twittert op je HD2, koop dan voor €1.90 TouchTwit in de marketplace. Wat een GE-NI-ALE app zeg![]()
![]()
Ik probeerd de nieuwe ROM-update te installeren: RUU_Leo_HTC_NLD_1.66.404.1_Radio_Signed_15.30.50.07U_2.06.51.07_Ship
Maar zelfs nu ik deze setupfile een aantal maal heb gedownload, telkens krijg ik de RUU melding: Dit zelfextraherende, uitvoerbare bestand is beschadigd, De installatie wordt beeindigd.
Is dit een vaker voorkomend probleem en hoe kan ik nu evengoed 1.66 op mijn HD2 krijgen?
Maar zelfs nu ik deze setupfile een aantal maal heb gedownload, telkens krijg ik de RUU melding: Dit zelfextraherende, uitvoerbare bestand is beschadigd, De installatie wordt beeindigd.
Is dit een vaker voorkomend probleem en hoe kan ik nu evengoed 1.66 op mijn HD2 krijgen?
Weet niet of het helpt, maar misschien even de antivirus uitschakelen?Neil CB schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:50:
Ik probeerd de nieuwe ROM-update te installeren: RUU_Leo_HTC_NLD_1.66.404.1_Radio_Signed_15.30.50.07U_2.06.51.07_Ship
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Helaas, ik had dit ook al geprobeerd. Zowel met de firewall&virusscan uit blijft deze melding komen. Daarnaast heb ik ook meerder downloadlokaties geprobeerd. Ik denk dat er hier iets anders ten grondslag ligt.
Als je me je email even stuurt via DM dan kan ik je wel de 1.66 ROM geven, die heb ik nog op mijn computer staan.Neil CB schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:54:
Helaas, ik had dit ook al geprobeerd. Zowel met de firewall&virusscan uit blijft deze melding komen. Daarnaast heb ik ook meerder downloadlokaties geprobeerd. Ik denk dat er hier iets anders ten grondslag ligt.
En dit is dus wat ze te melden hadden:CRXed schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:36:
[...]
HTC zit wel vaker te prutsen met hun website! Dan vergeten ze de homepage aan te passen en werkt alleen de directe link.
Maar mijn serial werkt ook niet, dus ga er toch eens een mail aan wagen naar HTC, kijken wat ze te melden hebben.
Afwachten maar dusGeachte ...., Dank u wel voor Uw vraag over de HD2 update.
Dit probleem is inderdaad bekend. Ik heb de website vandaag – zaterdag 27 maart nogmaals getest met dezelfde foutmelding. Dit is sinds vorige week ge-eskalleerd en heeft de hoogste prioriteit om een funktionerende ROM op de Nederlandse website te publiceren. Graag regelmatig onze website bezoeken om te zien of dit probleem verholpen is. Als bovenstaand advies niet heeft geholpen, laat mij het dan alstublieft weten. Ik ben U dan graag opnieuw van dienst. Met vriendelijke groet, Karel H HTC
thx voor de mail naar htc. hoop vanavond of morgen te kunnen flashen.
weet iemand welke radio versie in deze zit
weet iemand welke radio versie in deze zit
ook wel een beetje raar dit. ik zie updates voor HD2 uitgebracht 25 maart. is hier te zien
http://www.htc.com/www/su...x?p_id=297&act=sd&cat=all
maar hier niet kwam bij eerste link via 10 tips voor hd2
http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=297&act=sd&cat=all
ach zie het al Engels / Nederlands
Heb nu java update geinstallererd in engels kan dat kwaad?
ach zie het al Engels / Nederlands
Heb nu java update geinstallererd in engels kan dat kwaad?
[ Voor 14% gewijzigd door trisje op 27-03-2010 21:00 ]
Nou de eerste is de engelse site die krijgen meestal de updates iets eerder omdat de updates nog naar nederlands vertaald moeten worden,trisje schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:56:
ook wel een beetje raar dit. ik zie updates voor HD2 uitgebracht 25 maart. is hier te zien
En je kunt engelse updates ook niet zomaar installeren op een nederlandse foon.
edit: Oops, net te laat..
[ Voor 9% gewijzigd door -Magnat- op 27-03-2010 21:14 ]
Uhmm....spuit 11?Anoniem: 162692 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:01:
Nieuwe ROM
Spijtig dat er geen changelog bijstaat?
Zie pagina 2 en de berichten hierboven.....
ja maar nu al gedaan java ging goed denk ik al werkt nu active sync niet meer zucht...
hoe krijg ik die update er weer af. is er iets van uninstal programs. sorry voor mijn onwetenheid.
Totale of day mij sim doet het niet meer, ook niet in een andere telefoon. Is er een manier om met software je sim om zeep te helpen ? of is dit gewoon toeval dat me sim er mee op houd
hoe krijg ik die update er weer af. is er iets van uninstal programs. sorry voor mijn onwetenheid.
Totale of day mij sim doet het niet meer, ook niet in een andere telefoon. Is er een manier om met software je sim om zeep te helpen ? of is dit gewoon toeval dat me sim er mee op houd
[ Voor 33% gewijzigd door trisje op 27-03-2010 21:49 ]
zoek op xda eens op HDwall, simpel cabje om dit te bereiken, staat mooie uitleg bij ook.sk0o schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:13:
[...]
Ik ben hier ook wel benieuwd naar? Wat heb je er voor gebruikt?
Je hebt niet alleen HDWall* nodig. Je hebt diverse CAB'jes nodig om van alles en nog wat transparant te maken. Het is een stuk lastiger dan je denkt!XstarzZ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 22:21:
[...]
zoek op xda eens op HDwall, simpel cabje om dit te bereiken, staat mooie uitleg bij ook.
Mensen die de links willen hebben, moeten me even PM'en, anders komt er straks weer gezeik vanwege 't beleid hier.
* HDWall is zwaar ruk btw, verwacht er niet teveel van. Het enige (leuke) dat je er mee kan is de aller bovenste en aller onderste balk verwijderen, maar daar krijg je wel genoeg andere lelijke, niet overeenkomende, schermen voor terug. Long story, anyway... mensen die meer willen weten PM maar even.
Nu dit berichtje even snel verstuurd te hebben vanaf de HD2, vanuit de taxi, is 't tijd om er weer een mooie (zaterdag)nacht van te maken, alle geek-shit op de forums, etc., komt op de saaie zondag wel weer!
wat ik nog steeds grappig vind op de hd2 , of juist niet grappig. is dat in internet explorer die ik nooit start en of gebruik toch een aantal mb aan cache opslag is verbruikt. moet de geschiedenis regelmatig legen. meer mensen last van? of is het al eens iemand opgevallen
Zijn er andere gebruikers die het is opgevallen dat je GPS module uit gaat zodra je telefoon gelocked is?
Ik ben op zoek naar een oplossing om de GPS ook in stand-by te kunnen gebruiken aangezien ik een GPS tracker gebruik als ik ga hardlopen.
Ik ben op zoek naar een oplossing om de GPS ook in stand-by te kunnen gebruiken aangezien ik een GPS tracker gebruik als ik ga hardlopen.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Weet iemand of de zomertijd automatisch gaat, ik wil namelijk niet de formule 1 missen morgen ochtend om 8 uur
Anoniem: 349781
ik denk dat deze vraag al vaker naar vooren is gekomen maar ik heb het nog niet kunnen vinden en 9 topics ala 50 paginas doorlezen zoveel vrije tijd heb ik ook weer niet op mijn stage;)
de vraag
hoe is het scherm tenopzichte van mij iphone qua gevoeligheid dit is mijn enige twijfel punt en in de tmobile was het niet mogelijk mij hier iets over te vertellen en uitproberen was al helemaal NO GO volgens deze verkoper. dus vandaar vraag ik het tog even alvast dank
de vraag
hoe is het scherm tenopzichte van mij iphone qua gevoeligheid dit is mijn enige twijfel punt en in de tmobile was het niet mogelijk mij hier iets over te vertellen en uitproberen was al helemaal NO GO volgens deze verkoper. dus vandaar vraag ik het tog even alvast dank
Omdat je het nu al voor de 5e keer vraagt, hier een mooi linkje:Anoniem: 349781 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:09:
ik denk dat deze vraag al vaker naar vooren is gekomen maar ik heb het nog niet kunnen vinden en 9 topics ala 50 paginas doorlezen zoveel vrije tijd heb ik ook weer niet op mijn stage;)
de vraag
nieuws: 'Touchscreen iPhone is nauwkeurigste bij testen met robot'

[ Voor 3% gewijzigd door CRXed op 28-03-2010 01:38 ]
Anoniem: 349781
helaas staat hier de hd 2 niet bij maar volgens mij was het vergelijkbaar met de nexus one(als ik me niet vergis) annyway hd2 niet getest hier in beetje jammerCRXed schreef op zondag 28 maart 2010 @ 01:36:
[...]
Omdat je het nu al voor de 5e keer vraagt, hier een mooi linkje:
nieuws: 'Touchscreen iPhone is nauwkeurigste bij testen met robot'
[afbeelding]
Bij mij is de zomertijd NIET automatisch gegaan.....terwijl het op mijn computer nu 3:10 is, is het op mijn telefoon nog 2:10 uur.Barfman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:58:
Weet iemand of de zomertijd automatisch gaat, ik wil namelijk niet de formule 1 missen morgen ochtend om 8 uur
Hier is het ook niet automagisch gegaan...
Aap!
Hij gaf bij mij net netjes een melding dat de tijd aangepast was naar zomertijd en dat was inderdaad goed gegaan.
Is er eigenlijk al een changelog bekend van de ROM versie 1.72.172.0?
Intentionally left blank.
Welke ROM heb jij?Crell schreef op zondag 28 maart 2010 @ 04:02:
Hij gaf bij mij net netjes een melding dat de tijd aangepast was naar zomertijd en dat was inderdaad goed gegaan.
Ik heb nog de 1.48 waar het dus niet op werkt. Slecht hoor

Bij mij is de overgang van wintertijd naar zomertijd gewoon goed gegaan (rom 1.43)
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Zomertijd werkt hier niet, gelukkig had ik voor de zekerheid mijn vertrouwde oude antieke wekker weer eens aangezet, anders had ik dus Formule 1 voor de helft gemist.
Wel iedereen wakker gelijk met zo'n antieke wekker
Wel iedereen wakker gelijk met zo'n antieke wekker
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 28-03-2010 07:38 ]
Laat maar :-)
[ Voor 120% gewijzigd door Barfman op 28-03-2010 08:05 ]
Anoniem: 293552
KAn iemand mij uitleggen hoe ik een nieuwe rom installeer vanaf een MAc?
Heb vodafone branded en laatste firmware gedownload
Is het iemand al gelukt de nieuwste 1.72 rom te downloaden van de HTC site, bij mij geeft hij steeds aan dat het serienummer niet klopt?
Terwijl ik met dit serienummer toch echt de vorige rom ook mee heb binnen gehaald.
Terwijl ik met dit serienummer toch echt de vorige rom ook mee heb binnen gehaald.
Anoniem: 300875
Bij mij is het veranderen naar zomertijd ook goed gegaan -> 1.66 rom
Ik wou upgraden en krijgt dit? -> Sorry, deze softwaredownload is niet geschikt voor jouw toestel
Ik wou upgraden en krijgt dit? -> Sorry, deze softwaredownload is niet geschikt voor jouw toestel
Als jullie zelfs de moeite hadden genomen om alleen al de 6 pagina's van dit topic door te lezen (wat nog geen 15 minuten tijd is) dan had je het antwoord op je vraag een paar keer voorbij zien komen...
Anyway: bij mij heeft hij de zomertijd NIET automatisch aangepast, heel raar, heb de nieuwste Vodafone Rom (1.72), maar ik heb daar ook wat problemen mee ondervonden...
Hij loopt helemaal vast als ik de tijdsinstellingen wil aanpassen.
Hij loopt vast als ik bij mijn smsjes door de contactpersoon informatie zit te bladeren
Gister avond de telefoon niet meer aangeraakt, en vanochtend moest ik de batterij er uit halen om hem aan de praat te krijgen....
Ik ga de ROM maar eens opnieuw flashen denk ik en dan even kijken of ik deze problemen ook heb zonder andere applicaties erop...
Anyway: bij mij heeft hij de zomertijd NIET automatisch aangepast, heel raar, heb de nieuwste Vodafone Rom (1.72), maar ik heb daar ook wat problemen mee ondervonden...
Hij loopt helemaal vast als ik de tijdsinstellingen wil aanpassen.
Hij loopt vast als ik bij mijn smsjes door de contactpersoon informatie zit te bladeren
Gister avond de telefoon niet meer aangeraakt, en vanochtend moest ik de batterij er uit halen om hem aan de praat te krijgen....
Ik ga de ROM maar eens opnieuw flashen denk ik en dan even kijken of ik deze problemen ook heb zonder andere applicaties erop...
Bij mij is de zomertijd niet goed gegaan met off. 1.66 ROM.
Is het nu zo moeilijk om een toestel te maken wat gewoon zijn ding doet?
Zelfs de meest simpele nokia kan zomertijd automatisch aanpassen.
Als je even googled kun je zien dat de nieuwe rom 1.72 Alleen voor Vodafone toestellen is. Blijft merkwaardig dat HTC dit niet expliciet op haar officiele downloadsite vermeldIs het iemand al gelukt de nieuwste 1.72 rom te downloaden van de HTC site, bij mij geeft hij steeds aan dat het serienummer niet klopt?
[ Voor 41% gewijzigd door Roelf-99 op 28-03-2010 11:22 ]
Mijn tijd is ook niet goed gezet. Het vreemde is wanneer ik hem handmatig 1 uur vooruit zet, dat hij na een restart gewoon weer 1 uur terug gezet is. Ik zit nu dus met een telefoon waarvan de tijd niet goed is.Smirnoff schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:05:
Bij mij is de zomertijd niet goed gegaan met off. 1.66 ROM.
Anoniem: 254891
kwam iets handigs tegen. Een cabje die je keys even lang laat branden als je backlight.
miscchien kennen jullie t al , maar toch
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=605731
miscchien kennen jullie t al , maar toch
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=605731
HTC is wel vaker slordig op hun site. Alleen al de simpele melding dat een ROM-update inclusief alle voorgaande updates is zou fijn zijn.
Tenminste... Ik ga ervan uit dat een ROM update voorgaande updates overbodig maakt.... toch?
ps: zomertijd: 's nachts telefoon uitgehad, (standaard ROM1.66), vanmorgen opgestart. Hij kwam met de oude tijd op, maar wisselde binnen enkele minuten naar nieuwe tijd. (Waarschijnlijk zodra hij contact heeft gemaakt met KPN netwerk denk ik).
Tenminste... Ik ga ervan uit dat een ROM update voorgaande updates overbodig maakt.... toch?
ps: zomertijd: 's nachts telefoon uitgehad, (standaard ROM1.66), vanmorgen opgestart. Hij kwam met de oude tijd op, maar wisselde binnen enkele minuten naar nieuwe tijd. (Waarschijnlijk zodra hij contact heeft gemaakt met KPN netwerk denk ik).
Bij mij kreeg ik een melding dat de klok is aangepast aan de zomertijd en dat heeft ie prima gedaan. Geen problemen met officiële 1.66 NL ROM.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Mogelijke changelog ROM 1.72:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645255
Maar veel staat daar niet in, anders dan inderdaad een opsomming van voorgaande fixes:
Changelog:
* Digital image enhancement: removing the "Red Shadow" for Photos
* Improving the SMS functions
* Correct display of SIM contacts, in addition to the telephone calls, and Exchange Server contacts
* Determine the correct amount of free space on a memory card and an improvement of support for certain memory sizes
* Extended functionality of the Calendar application
ps: dit gaat over de duitse O2 1.72.207.0 ROM, ik weet niet of die ook een 1.66 gehad hebben, en de changelog dus t.o.v. 1.66 is, of t.o.v. een eerdere ROM
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645255
Maar veel staat daar niet in, anders dan inderdaad een opsomming van voorgaande fixes:
Changelog:
* Digital image enhancement: removing the "Red Shadow" for Photos
* Improving the SMS functions
* Correct display of SIM contacts, in addition to the telephone calls, and Exchange Server contacts
* Determine the correct amount of free space on a memory card and an improvement of support for certain memory sizes
* Extended functionality of the Calendar application
ps: dit gaat over de duitse O2 1.72.207.0 ROM, ik weet niet of die ook een 1.66 gehad hebben, en de changelog dus t.o.v. 1.66 is, of t.o.v. een eerdere ROM
Net getest, dit gebeurd bij mij niet.Barfman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:21:
[...]
Mijn tijd is ook niet goed gezet. Het vreemde is wanneer ik hem handmatig 1 uur vooruit zet, dat hij na een restart gewoon weer 1 uur terug gezet is. Ik zit nu dus met een telefoon waarvan de tijd niet goed is.
Desalniettemin vraag ik mijzelf wel eens af, of de technische van HTC wel eens wat doen
met feedback van klanten.
ALs je ingesteld hebt dat de klok wordt aangepast op basis van GSM netwerk gaat het altijd goedSmirnoff schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:02:
[...]
Net getest, dit gebeurd bij mij niet.
Desalniettemin vraag ik mijzelf wel eens af, of de technische van HTC wel eens wat doen
met feedback van klanten.
micheldenhaag schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:14:
[...]
ALs je ingesteld hebt dat de klok wordt aangepast op basis van GSM netwerk gaat het altijd goed(bij mij tenminste)
offtopic:
Maar jij woont achter de duinen, ik woon er voor.
Maar jij woont achter de duinen, ik woon er voor.
Anoniem: 325117
Wat heb je ingevuld bij plaatselijke tijdinstellingen, klok en alarmsignalen en landinstellingen?Barfman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:21:
[...]
Mijn tijd is ook niet goed gezet. Het vreemde is wanneer ik hem handmatig 1 uur vooruit zet, dat hij na een restart gewoon weer 1 uur terug gezet is. Ik zit nu dus met een telefoon waarvan de tijd niet goed is.
(instellingen => datum & tijd => plaatselijke tijdinstellingen)
(instellingen => meer => Klok en alarmsignalen)
(instellingen => meer => systeem => landinstellingen) / (instellingen => Landinstellingen en tekst)
en last but not least, welke lokatie heb je geselecteerd op de wereldklok instellingen (wanneer je de klok aantikt)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 325117 op 28-03-2010 12:59 ]
Tijd hier is hier wel goed ondanks dat mijn sim kaartje naar de knoppen is. Wel even wireless netwerk aangehad.
Na het installeren van een microsoft patch is alles goed gekomen:Anoniem: 325117 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:34:
[...]
Wat heb je ingevuld bij plaatselijke tijdinstellingen, klok en alarmsignalen en landinstellingen?
(instellingen => datum & tijd => plaatselijke tijdinstellingen)
(instellingen => meer => Klok en alarmsignalen)
(instellingen => meer => systeem => landinstellingen)
en last but not least, welke lokatie heb je geselecteerd op de wereldklok instellingen (wanneer je de klok aantikt)
Windows Mobile cumulative update for daylight saving time (DST) December 2009
Anoniem: 325117
Vreemde tijdzone heb je dan op je phone staanBarfman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:58:
[...]
Na het installeren van een microsoft patch is alles goed gekomen:
Windows Mobile cumulative update for daylight saving time (DST) December 2009
The following table outlines the new time zone changes in this update:
Argentina Standard Time
Central Brazilian Standard Time
E. South America Standard Time
Egypt Standard Time
Greenland Standard Time
Jerusalem Standard Time
N. Central Asia Standard Time
Morocco Standard Time
Pakistan Standard Time
Paraguay Standard Time
Georgian Standard Time
North Asia East Standard Time
Ulaanbaatar Standard Time
Het was deze An August 2009 cumulative daylight saving time (DST) update is available for Windows Mobile-based devices, verkeerde link net. In ieder geval werkt het nu, dus ben weer tevreden.Anoniem: 325117 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:04:
[...]
Vreemde tijdzone heb je dan op je phone staan![]()
The following table outlines the new time zone changes in this update:
Argentina Standard Time
Central Brazilian Standard Time
E. South America Standard Time
Egypt Standard Time
Greenland Standard Time
Jerusalem Standard Time
N. Central Asia Standard Time
Morocco Standard Time
Pakistan Standard Time
Paraguay Standard Time
Georgian Standard Time
North Asia East Standard Time
Ulaanbaatar Standard Time
Mijn HD2 is ook gewoon automatisch geswitched naar zomertijd (en ik draai een custom ROM). Zo'n patch heb je, volgens mij, helemaal niet nodig.
Voor de mensen bij wie er niet automatisch is geswitched naar zomertijd en die nu handmatig de tijd aan het aanpassen zijn wat, kennelijk, na een reboot weer veranderd is in de oude tijd, jullie moeten even het volgende doen.
Bij settings je HD2 instellen op tijd synchroniseren via internet. En dan het weer updaten vanuit je homescreen. Je tijd staat dan direct goed en blijft ook goed staan. Makkelijker kan het niet
Voor de mensen bij wie er niet automatisch is geswitched naar zomertijd en die nu handmatig de tijd aan het aanpassen zijn wat, kennelijk, na een reboot weer veranderd is in de oude tijd, jullie moeten even het volgende doen.
Bij settings je HD2 instellen op tijd synchroniseren via internet. En dan het weer updaten vanuit je homescreen. Je tijd staat dan direct goed en blijft ook goed staan. Makkelijker kan het niet
Synchroniseren via internet stond hij al op, het zal waarschijnlijk te maken hebben met èèn of ander programma die ik heb geinstalleerd.John Connor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:25:
Mijn HD2 is ook gewoon automatisch geswitched naar zomertijd (en ik draai een custom ROM). Zo'n patch heb je, volgens mij, helemaal niet nodig.
Anoniem: 312445
Hmm bij mij staat tijdsynchronisatie via internet juist uit. Telefoon hele nacht aangehad en in de ochtend kreeg ik een melding dat het een uurtje vooruit is gezet..
al dat zomertijd gezever.... wennen aan die tijd doe ik toch nooit!
Klopt, hij pakt 'm nl. standaard via je netwerk/provider (in mijn geval vodaruk). Maar kennelijk werkt dat dus niet bij iedereen. In dat geval werkt tijdsynchronisatie via internet, maar dan moet je wel je weer updaten vanuit het homescreen. Maar ook dit werkt kennelijk weer niet bij iedereen. Misschien is het idd, zoals Barf zegt, afhankelijk van bepaalde geinstalleerde software.Anoniem: 312445 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:42:
Hmm bij mij staat tijdsynchronisatie via internet juist uit. Telefoon hele nacht aangehad en in de ochtend kreeg ik een melding dat het een uurtje vooruit is gezet..
Niet zo moeilijk doen, is al beantwoord:Anoniem: 293552 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:14:
KAn iemand mij uitleggen hoe ik een nieuwe rom installeer vanaf een MAc?
Je hoeft niet per se via USB te flashen, je kan de *.NBH ook gewoon re-namen en flashen vanaf je SD.Anoniem: 293552 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:56:
Misschien een rare vraag, maar zijn er ook mensen die roms erop zetten icm MAC. Heb nu de nieuwe vodafone gedowload, maar geen idee hoe ik dit moet installen.
Call me stupid, maar ik kan echt die instelling niet vinden!John Connor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:25:
Waar stel je in dat je je tijd laat syncen met internet of je provider?

Mijn Vodafone-branded HD2 heeft versie 1.44.172.7 en die ging met gemak naar de zomertijd toe. Het lijkt mij dus een beetje afhankelijk van een aantal settings. Ga hem nu in ieder geval upgraden naar 1.72. Kijken of daar nog wat verschil in zit.
waarom kopen als je standaard HTC Peep hebtDoopy-X- schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:56:
![]()
vanpeltje
Grappig, na het installeren van 1.72 is mijn zomertijd opeens weg
Alleen het installeren van mijn private mail lukt nog steeds niet. Telkens loopt hij te zeuren over instellingen die niet goed staan.
No problem!CRXed schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:25:
[...]
Call me stupid, maar ik kan echt die instelling niet vinden!
Waar stel je in dat je je tijd laat syncen met internet of je provider?
Ik gebruik wel een WWE ROM: Settings -> Data services -> Utilities -> Internet time sync -> Get time from the internet (aanvinken).
EDIT: de tijd via de provider pikt ie al standaard vanaf 't moment dat je telefoon aanstaat en je verbinding hebt met je provider, volgens mij.
[ Voor 15% gewijzigd door John Connor op 28-03-2010 15:54 . Reden: provider ]
HTC Peep verwijderd oude tweets niet. Ik heb het zelf zo ingesteld dat het programma alleen de laatste 50 tweets moet downloaden, maar dat gebeurd dus niet en alles blijft zich ophopen totdat het programma erg traag wordt.vanpeltje schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:35:
[...]
waarom kopen als je standaard HTC Peep hebt
Wat betreft het automatisch aanpassen van de klok naar zomertijd; heb zelf geen problemen ondervonden met officiele 1.66 WWE rom. Kreeg netjes een popup dat de tijd was aangepast.
Leuke app! Maar 17.3M memory in use? Damn!CRXed schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:13:
[...]
Thanks voor de tip!
Ik ga deze meteen gebruiken ipv Peep
iemand al een idee hoe robuust die mini usb is? ze worden per slot van zake nog niet zo lang gebruikt, en kan me niet voorstellen dat ze bestand zijn tegen intensief aan- en afkoppelen, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik moet zeggen dat ik hem nog niet zo heel lang heb en dat het af en toe een beetje pielen is om hem erin te krijgen. Kan misschien gewenning zijn. Daarnaast kom ik van een Nokia E51 af en deze had een heel klein oplaadstekkertje en deze is tot twee keer aan toe kapot gegaan (de connector in de telefoon maakte geen contact meer met het stekkertje) dus ik ben wel blij dat de meeste mobiele telefoons nu met USB opgeladen worden. Oogt in ieder geval een heel stuk robuuster.
Je vergist je daar idd in!peter00 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:08:
iemand al een idee hoe robuust die mini usb is? ze worden per slot van zake nog niet zo lang gebruikt, en kan me niet voorstellen dat ze bestand zijn tegen intensief aan- en afkoppelen, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door John Connor op 28-03-2010 16:23 ]
Aangezien het DE standaard wordt voor telefoonladers, zal dat best goed komenpeter00 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:08:
heb je die tijd nou al eens aan de praat gekregen of niet?!CRXed schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:26:
[...]
Aangezien het DE standaard wordt voor telefoonladers, zal dat best goed komen
Ah daar! Settings - Gegevensdiensten - TijdsynchronisatieJohn Connor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:53:
[...]
No problem!![]()
Ik gebruik wel een WWE ROM: Settings -> Data services -> Utilities -> Internet time sync -> Get time from the internet (aanvinken).
EDIT: de tijd via de provider pikt ie al standaard vanaf 't moment dat je telefoon aanstaat en je verbinding hebt met je provider, volgens mij.
Maar bij de 1.48 NLD ROM kan ik daar alleen kiezen voor "Toestaan dat nertwerkwaarde tijd kan updaten".
Maar dat heeft ie dus niet gedaan (Vodafone, unbranded) vannacht, ook geen melding gehad dat de tijd is aangepast, dus heb de tijd maar handmatig goedgezet.
Weet iemand hoe je snel die icons van L26 ROMS terug kan zetten naar stock icons?
CleanEX rom nogmaals proberen...
[ Voor 20% gewijzigd door Cablekevin op 28-03-2010 16:56 ]
Heb net geprobeerd de nieuwe vodafone 1.72 ROM te instaleren maar zodra de telefoon opnieuw opstart loopt de telefoon vast:S:(
en krijg ik op mijn pc een verbindingsfout iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
en krijg ik op mijn pc een verbindingsfout iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Kan mogelijk liggen aan de WM en/of Manila build?CRXed schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:30:
[...]
Ah daar! Settings - Gegevensdiensten - Tijdsynchronisatie
Maar bij de 1.48 NLD ROM kan ik daar alleen kiezen voor "Toestaan dat nertwerkwaarde tijd kan updaten".
Maar dat heeft ie dus niet gedaan (Vodafone, unbranded) vannacht, ook geen melding gehad dat de tijd is aangepast, dus heb de tijd maar handmatig goedgezet.
Ik gebruik:
OS version: 5.2.21895 (WM 6.5, geen 6.5.x -> SUCK'S!)
Manila version: 2.5.20121429.0
Even telefoon aansluiten op USB en de telefoon aanzetten met VOL DOWN in gehouden, dan opnieuw proberen te flashen.jmelle2 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:58:
Heb net geprobeerd de nieuwe vodafone 1.72 ROM te instaleren maar zodra de telefoon opnieuw opstart loopt de telefoon vast:S:(
als ik dat doe krijg ik een rode, groene blauwe en witte balk waar hij in blijft hangen, net als wanneer ik hem probeer te flashe. enige manier om hiervanaf te komen was batterij eruitCablekevin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:01:
[...]
Even telefoon aansluiten op USB en de telefoon aanzetten met VOL DOWN in gehouden, dan opnieuw proberen te flashen.
Dat scherm kun je laten staan. Bij mij ging het flashen de eerste keer ook fout en bleven die vier gekleurde balken in beeld staan. Start de flash-software van Vodafone nogmaals op (laat de telefoon hangen en laat de USB stekker in de computer en HD2 zitten). Vervolgens krijg je een bericht te zien met: "Huidige versie". Deze is dan leeg. Druk dan op flashen en hij gaat door.
Het voordeel van dit scherm is dat je telefoon niet automatisch in standby gaat wat het flashen weer ten goede komt.
Het voordeel van dit scherm is dat je telefoon niet automatisch in standby gaat wat het flashen weer ten goede komt.
Ja dat klopt, als je de USB kabel erin doet, moet er op je scherm niet meer Serial staan maar USB, dan kun je met de CustomRUU applicatie er wat anders op flashen, of wat je dan ook gebruikt.jmelle2 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:11:
[...]
als ik dat doe krijg ik een rode, groene blauwe en witte balk waar hij in blijft hangen, net als wanneer ik hem probeer te flashe. enige manier om hiervanaf te komen was batterij eruit
1.) Is je toestel wel softwarematig vodafone branded? Zo niet;jmelle2 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:11:
[...]
als ik dat doe krijg ik een rode, groene blauwe en witte balk waar hij in blijft hangen, net als wanneer ik hem probeer te flashe. enige manier om hiervanaf te komen was batterij eruit
2.) installeer HSPL(2) eerst.
(Wat moet je uberhaubt met een vodafone ROM? Enige reden die ik kan bedenken is evt. garantie).
Zijn de HTC USB drivers wel geinstalleerd op je PC?jmelle2 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:11:
[...]
Ga je mij vertellen dat met die vier gekleurde balken het mogelijk was om een custom ROM in te laden zonder de HSPL-truck te gebruiken?Cablekevin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:20:
[...]
Ja dat klopt, als je de USB kabel erin doet, moet er op je scherm niet meer Serial staan maar USB, dan kun je met de CustomRUU applicatie er wat anders op flashen, of wat je dan ook gebruikt.
Garantie is toch wel cruciaal lijkt mij. Mocht er ooit iets mis gaan...John Connor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:21:
[...]
1.) Is je toestel wel softwarematig vodafone branded? Zo niet;
2.) installeer HSPL(2) eerst.
(Wat moet je uberhaubt met een vodafone ROM? Enige reden die ik kan bedenken is evt. garantie).
Opzich mooi dat ze Windows Mobile 7 erop hebben gekregen maar ik ben de laatste tijd niet echt overtuigd van het systeem. Veel beperkingen die ik eigenlijk helemaal niet wil waardoor ik liever een WiMo 6.5 + Sense wil hebben. Ziet er net zo gelikt uit en veel meer functies.
Maar het systeem is nog niet uit dus te vroeg oordelen mogen we natuurlijk nog niet. Wie weet kan Microsoft ons verrassen.
Maar het systeem is nog niet uit dus te vroeg oordelen mogen we natuurlijk nog niet. Wie weet kan Microsoft ons verrassen.
Nee, dat zie je verkeerd. Hij bedoelt dat je altijd in de bootloader kan komen en vanuit daar een ROM kunt flashen. Je kan vanuit de bootloader een stock ROM flashen (zonder HSPL idd). Wil je vanuit de bootloader een custom ROM flashen, dan heb je idd HSPL nodig.Robkazoe schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:23:
[...]
Ga je mij vertellen dat met die vier gekleurde balken het mogelijk was om een custom ROM in te laden zonder de HSPL-truck te gebruiken?
(...)
Hmmm... vraag me af of dit echt is, kan ook gewoon een skin mod zijn. Zou je mij de zgn. bronnen eens willen PM'en of DM'en, whatever, you get the point...Possible schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:28:
Het ziet er naar uit dat hackers het voor elkaar hebben gekregen om WM7 op de HTC HD2 te zetten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Info staat bij de welbekende forums/websites die ik niet zal plaatsen:)
EDIT: Got it!
Nu had ik eerder 1.66.HSPL erop gezet, daarna een stock rom. Maar nu Energy Rom er weer opgezet, maar het kost nu 4-5sec voordat hij uberhaubt een nummer gaat bellen, daarna hoor ik geen enkel geluid, speakermode ook niet.
Zit nu het probleem in de radio, of toch in de rom?
Zit nu het probleem in de radio, of toch in de rom?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Of misschien is het wel gewoon een foto die ze Full Screen laten zien zonder knoppen erom heen ofzo. Tricken is inderdaad goed mogelijk. En mocht het echt zijn dan is misschien een submit naar de Tweakers redactie een goed idee.John Connor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:33:
[...]
Hmmm... vraag me af of dit echt is, kan ook gewoon een skin mod zijn. Zou je mij de zgn. bronnen eens willen PM'en of DM'en, whatever, you get the point...
Ik heb 't doorgenomen op de desbetreffende sites en er wordt erg de indruk gewekt dat dit the real deal is! Vrij bekende moderators en chef's zowel op XDA als HTCPedia nemen dit vrij serieus. Het ziet er op dit moment dus goed uit, I guess...Robkazoe schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:39:
[...]
Of misschien is het wel gewoon een foto die ze Full Screen laten zien zonder knoppen erom heen ofzo. Tricken is inderdaad goed mogelijk. En mocht het echt zijn dan is misschien een submit naar de Tweakers redactie een goed idee.
als ik dat doe komt er helemaal niks meer in het witte scherm te staan...en krijg weer de fout op mijn scherm met verbindings fout..ja htc drivers zijn wel geinstaleerd. verder kan ik ook gewoon alles syncroniseren maar zodra ik dit probeer loopt hij vast met alles en enige oplossing is de batterij eruitCablekevin schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:20:
[...]
Ja dat klopt, als je de USB kabel erin doet, moet er op je scherm niet meer Serial staan maar USB, dan kun je met de CustomRUU applicatie er wat anders op flashen, of wat je dan ook gebruikt.
en heb de telefoon pas een maandje dus inderdaad nog eventjes voor de garantie de vodafone branded rom
[ Voor 7% gewijzigd door jmelle2 op 28-03-2010 17:52 ]
Anoniem: 254891
iemand al een GOEDE oplossing om skype te gebruiken zonder het eindeloos aan en uitzetten van programmatjes die het geluid routen naar het oorstuk?
Anoniem: 69767
beter ff met video laten zienPossible schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:28:
Het ziet er naar uit dat hackers het voor elkaar hebben gekregen om WM7 op de HTC HD2 te zetten:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mJCFdojbjh8&feature=player_embedded]
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-03-2010 21:20 ]
Ik kom er toch op terug. Toch een grote kans dat 't fake is, 't wordt momenteel al afgedaan als e.o.a. 'leuke 1 april grap'. En zou het echt zijn, dan heeft het nog geen zin om de rommel nu al te installeren. Je kan daarna nl. niet meer terug naar WM 6.5 omdat de bootloader compleet wordt veranderd. Je zit dus vast met een buggy versie van WP7, waarvoor bovendien absoluut geen enkele ondersteuning is. De enige software die je er op kunt draaien is rotzooi van Market Place en dat is momenteel nog lang niet toegankelijk vanaf WP7.John Connor schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:46:
[...]
Ik heb 't doorgenomen op de desbetreffende sites en er wordt erg de indruk gewekt dat dit the real deal is! Vrij bekende moderators en chef's zowel op XDA als HTCPedia nemen dit vrij serieus. Het ziet er op dit moment dus goed uit, I guess...
Just stick with WM 6.5!
hoe kom je daarbij? dat de bootloader compleet veranderd?
natuurlijk niet.. het is alleen een rom.. er wordt helemaal nergens niks over bootloader gepraat..
en natuurlijk kan je altijd terug van 7 naar 6.5 met HSPL lukt dit gewoon..
Bootloader is als het ware de BIOS van je telefoon.
en die kunnen ze niet veranderen met een simpele rom update lijkt mij tenminste..
natuurlijk niet.. het is alleen een rom.. er wordt helemaal nergens niks over bootloader gepraat..
en die kunnen ze niet veranderen met een simpele rom update lijkt mij tenminste..
anders lees je het topic op xda eensjowan073 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:23:
De bootloader veranderd regelmatig met rom updates, waarom denk je dat de HSPL vaak wordt geupdatejowan073 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:23:
Zo had de 1.48 rom nog een 1.42 spl, en de 1.66 rom een 1.66 spl.
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 28-03-2010 23:12 ]
Dit topic is gesloten.