WiFi AP/Repeater op Accu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek me een ongeluk naar een WiFi Accesspoint/Repeater die werkt op een accu of batterijen (ingebouwd), bestaat er iets dergelijks?
Ik lees hier en daar het een en ander over je iPhone of Nokia instellen als accesspoint en dan bestaat er nog de MiFi, maar dat heeft als doel om te kunnen internetten via een mobielnetwerk. Ik wil alleen een draadloos netwerk verlengen met behulp van een compact apparaat (die je bij je kan dragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Je hoeft niet zozeer te zoeken naar iets wat werkt op accu's maar naar hardware die direct werkt op 12V DC zodat het direct op de accu aangesloten kan worden. Ook zijn er omvormers (DC-DC converters) te koop die 12V DC omzetten naar lagere voltages zoals 9 of 5 volt.

Verder is ook het stroomverbruik van belang. Apparatuur met een hoger voltage en amperage zal een accu sneller leegtrekken.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wellicht interessant voor je: http://www.iphoneclub.nl/...e-backupdienst-novadrive/

Kijk ook eens naar de reacties daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Praktische vraag, niet om te zeuren, maar wat wil je ermee doen? Wat is het nut van een 'mobiele' repeater?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als ik echter kijk naar de wattage's van mijn oude acces point (6v 5A) dan denk ik dat je toch problemen gaat krijgen dit voor langere tijd op een accu te latten draaien.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:28:
Praktische vraag, niet om te zeuren, maar wat wil je ermee doen? Wat is het nut van een 'mobiele' repeater?
Lang verhaal kort: Je loopt rond op een terrein met een apparaat die een zeer kort wifi bereik heeft (5 - 10m). Dan zou het handig zijn als je bijvoorbeeld je telefoon (die je ook bij je draagt) als accesspoint of repeater kan gebruiken, aangezien deze wel een groot wifi bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:20
Stroomverbruik van een AP hoeft niet veel te zijn.

Zie bijvoorbeeld hier : http://socalfreenet.org/solarnode

250 a 300 mA

Verder zijn er ook wel AP's te koop met een batterij maar wellicht wel prijzig!

http://www.verkeersproduc...ter_incl_batterij_RP240_B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kun je er niet voor zorgen dat het apparaat een groter bereik heeft, antenna/wifikaart? Iedere wireless hop is een hop teveel. (Deel de snelheid na iedere wireless hop maar door de helft.) Bovendien kun je problemen krijgen met de beveiliging, aangezien deze zeer beperkt is bij repeaten van wireless.

[ Voor 18% gewijzigd door Nivk op 25-03-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivk schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:46:
Kun je er niet voor zorgen dat het apparaat een groter bereik heeft, antenna/wifikaart? Iedere wireless hop is een hop teveel. (Deel de snelheid na iedere wireless hop maar door de helft.) Bovendien kun je problemen krijgen met de beveiliging, aangezien deze zeer beperkt is bij repeaten van wireless.
Beveiliging is geen issue, het gaat in eerste instantie om een betrouwbare verbinding die niet 24/7 gebruikt wordt. Tja, en als het wireless apparaat voorzien kon worden van een betere antenne dan had ik geen repeater nodig uiteraard :)

Lijkt er toch steeds meer op dat het een eigen brouwsel moet gaan worden. Opzich kan je natuurlijk wel een repeater voorzien van een redelijke externe accu, loop je daar alleen wel mee rond in een platte rugzak of ander draagsysteem.

Overigens is me nog steeds niet duidelijk of je een MiFi apparaat ook kan gebruiken enkel als WiFi spot, zonder internetverbinding maar met de mogelijkheid dat de verbonden apparaten onderling kunnen communiceren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

decramy

root@birdie:~#

Ik zou inderdaad denken aan een autoaccu (12volt) die je dan (mogelijk met trafo) op je accesspoint aansluit...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ervaring met die MiFi toevallig?

Auto accu is een optie inderdaad,maar is niet erg mobiel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kijk eens naar een Asus WL-330G pocket adapter. Deze kan ook als AP functioneren. Hij voed zich via USB, dus daar zou welicht wel iets mee te doen moeten zijn?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan een DD-WRT ondersteund apparaat zoeken met laag energieverbruik en 2 radio's.
Daarna gewoon een DC-DC module eraan knopen, en klaar is Lietsj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:23:
Kijk eens naar een Asus WL-330G pocket adapter. Deze kan ook als AP functioneren. Hij voed zich via USB, dus daar zou welicht wel iets mee te doen moeten zijn?
Die kwam ik al eens tegen inderdaad. Nu nog een accu op de usb regelen en testen.
Als ik daar resultaat van heb zal ik het laten weten voor geintresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Vanaf dinsdag kun je bij BelCompany de Huawei E5830 kopen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2764/4480817361_508e350e62.jpg

Het is een 3G modem met wifi en router. Je kunt er maximaal 5 apparaten gelijktijd op aangemeld hebben.
Het is niet perse nodig om een internetverbinding te hebben via de SIM, je kunt ook alleen lokaal verkeer hebben (bijvoorbeeld om in de auto te gamen met 2 PSP's via wifi).

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4025/4481583026_f6c62ee0a6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robertwebbe schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:25:
Vanaf dinsdag kun je bij BelCompany de Huawei E5830 kopen:

[afbeelding]

Het is een 3G modem met wifi en router. Je kunt er maximaal 5 apparaten gelijktijd op aangemeld hebben.
Het is niet perse nodig om een internetverbinding te hebben via de SIM, je kunt ook alleen lokaal verkeer hebben (bijvoorbeeld om in de auto te gamen met 2 PSP's via wifi).

[afbeelding]
Hee super, dat is een mooi handzaam apparaatje. Waar dient die USB voor? Om direkt aan je computer te koppelen en opladen ofzo?
Nu is het nog de vraag of dit apparaatje ook het bestaande WiFi netwerk kan verlengen.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:18:
[...]
Hee super, dat is een mooi handzaam apparaatje. Waar dient die USB voor? Om direkt aan je computer te koppelen en opladen ofzo?
Nu is het nog de vraag of dit apparaatje ook het bestaande WiFi netwerk kan verlengen.....
Je kunt hem aan de USB hangen als je hem als "ouderwetse" mobiel internet dongel wil gebruiken maar voeding zal eerder de aanleiding zijn om hem aan de USB te hangen.

Je bestaande wifi netwerk kun je er niet mee verlengen. Ik zou in Windows gewoon beide netwerken toevoegen met je huis netwerk als hoogste prioriteit.

Ik heb trouwens een apart topic aangemaakt voor dit apparaat: HUAWEI E5830 (E5) 3G wifi modem

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 07-04-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Rmg

jas een fonera aan een accu zou ik zeggen.

http://www.fonboard.nl/w/...ttery_project/?setlang=en
2 uur op een setje van 3 AA batterijen. met 6 goeie hoog capiciteit GP's moet je wel 5 uur halen. met een fatsoenlijke lipo nog meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raz- schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:38:
jas een fonera aan een accu zou ik zeggen.

http://www.fonboard.nl/w/...ttery_project/?setlang=en
2 uur op een setje van 3 AA batterijen. met 6 goeie hoog capiciteit GP's moet je wel 5 uur halen. met een fatsoenlijke lipo nog meer
Kijk, dat is wat ik nodig heb! Mooi compact apparaatje en dan natuurlijk flashen met DD-WRT:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/LaFonera

4 AA Batterijen in een bakje, adapter plug eraan en de Fonera flashen (repeater modus beschikbaar) -> Klaar mobiele Access Point
Pagina: 1