Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03
Toch maar besloten om eens navigatiesoftware aan te schaffen met file informatie nadat ik weer uren voor een gesloten Beneluxtunnel heb gestaan. Ik rij dagelijks Breda - Den Haag, en ga regelmatig elders het land in, dus file info is voor mij wel erg handig.

Nu was ik mij aan het oriënteren op navigatiesoftware voor Windows Mobile (HTC HD2) met file informatie.
Zijn er hier Tweakers die mij nog een goede aanbeveling kunnen geven?

Ik kom nu op het volgende uit:

TomTom Navigator 7

+ TomTom staat w.m.b. hoog boven aan als we het hebben over routing en gebruikersgemak.
+ HD-traffic. Claimt ook de files op de N-wegen te ontvangen en een betere omleiding te kunnen berekenen dan de concurrenten.

- Duur! Softwarepakket zelf kost al € 99,-. De Live services nog eens € 9,95 per maand!

Route 66 Maps

+ Nog geen reviews van de nieuwe maps gelezen, maar de voorloper, Mobile 8, had best positieve reviews.
+ Pakket kost € 59,95

(Ik kan nergens informatie vinden wat de kosten zijn voor het gebruik van de file informatie. Ook op een mailtje naar Route 66 zelf krijg ik geen reactie. Tevens kan ik nergens vinden waar de file informatie vandaan komt. Is deze gedetailleerder dan TMC?)

Sygic Mobile Maps 10

+ Heb om te proberen een gekraakte versie draaien, ben er redelijk positief over.
+ Pakket kost € 59,95

- Soms wat langzaam met reageren op bochten/accelereren.

(Ook hier geen informatie over de detaillering van de file informatie en de eventuele kosten ervan)

Ik heb ook nog de standaard geinstalleerde CoPilot Live 8 geprobeerd, maar ben er niet positief over. Vrij onduidelijke aanwijzingen m.b.t. afslagen, en de file informatie is nog niet in Nederland te verkrijgen.

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11 15:27
Vimana schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:59:
Route 66 Maps

+ Nog geen reviews van de nieuwe maps gelezen, maar de voorloper, Mobile 8, had best positieve reviews.
+ Pakket kost € 59,95

(Ik kan nergens informatie vinden wat de kosten zijn voor het gebruik van de file informatie. Ook op een mailtje naar Route 66 zelf krijg ik geen reactie. Tevens kan ik nergens vinden waar de file informatie vandaan komt. Is deze gedetailleerder dan TMC?)
Gebruik ik zelf ook op mijn HTC Touch2. Werkt voortreffelijk.

File info via GPRS (data dus).

• Vimana
LaptopSmurf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:04:
[...]

Gebruik ik zelf ook op mijn HTC Touch2. Werkt voortreffelijk.

File info via GPRS (data dus).
OK. Is er aan de file info verdere kosten verbonden? En is flitspaal info ook beschikbaar?

Verwijderd

IGO?

Las op xda.got.ftd dat hier ook tmc/gprs of watevver op zou kunnen...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik zelf heb een tomtom XL Live HD en moet zeggen dat de file informatie erg nauwkeurig is. Je hebt echt dat waar de file stopt ook de markering op de tomtom stopt. Verder vind ik de rijbaan aanwijzing ideaal.
Kost je alleen wel geld in de vorm van data teminste in mijn tomtom zit dat in een abbonement weet niet of de mobile dat ook heeft.
Daarnaast die 9,95 is alleen als je met credit card betaalt anders moet je voor 3 maanden gelijk nemen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

Nakebod

Nope.

iGo werkt idd ook met TMC, via GPRS heb ik nog nooit gehoord.

Wel even één ding om rekening mee te houden, afaik heeft je HD2 GEEN TMC ondersteuning, dus navigatiesystemen die TMC gebruiken vallen eigenlijk per definitie af.
Nu is er op XDA wel een HyperGPS project die voor o.a. de Diamond wel werkt, maar geen idee of het ook op de HD2 werkt.
En daarbij is het een oplossing die an sich wel werkt, maar niet ideaal werkt.

En nog een kort topic: TMC : waardevol of niet ?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Vimana
Het gaat mij niet zozeer of er wel of geen data wordt verbruikt via TMC of internet (heb toch een mobiel internet abbo). Maar de standaard TMC info is vaak erg karig vergeleken met TomTom's HD traffic. Daarom was ik benieuwd of er meer bedrijven zijn die uitgebreidere file info aanbieden behalve TomTom.

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het grootste probleem met verkeersinformatie op telefoontjes is niet de distributietechnologie (RDS/TMC als je internet hebt?) maar de bron ervan. RDS/TMC verkeersinformatie wordt door radiostations ingekocht, en komt (in Nederland) typisch van weglussen. TomTom's HD traffic is uitgebreider omdat zij ook Vodafone GSM informatie en hun eigen LIVE devices meenemen. Die data wordt niet aan andere partijen verkocht. Andere partijen zitten dus allemaal ongeveer op TMC nivo. Ongeveer; met erg heftig weer is de bandbreedte van RDS/TMC te beperkt en worden korte files niet gemeld, terwijl de weglussen ze wel zien.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1