Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Topicstarter
Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met de omleidingen in de routes die ontstaan d.m.v. het gebruik van de TMC functie ? Ik lees op diverse fora toch wel een hoop negatieve en een vriend van me bijvoorbeeld negeert ook altijd de omleidingen, of het moet een zeer lange file zijn, omdat het nauwelijks tijdswinst oplevert. Tijdswinst (of -verlies) is natuurlijk lastig meetbaar of je moet andere mensen hebben met dezelfde route en die wel de file zijn ingereden .
Op zich is het natuurlijk een prachtige functie maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het dat in de praktijk ook waar maakt ...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 5284 op 24-02-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Nakebod

Nope.

TMC is imho alleen nuttig als je van Maastricht naar Amsterdam gaat, en dat je dan al weet dat er bij Utrecht een file staat waardoor hij van te voren al een nieuwe route kan berekenen.
Bij de meeste "last minute" files waar ik in sta is omrijden niet eens sneller, gezien ik nooit veel andere keuze heb dan snelweg, of lokale wegen die zo erg om zijn en/of traag, dat ff in de file staan sneller is.
Al moet ik zeggen, gevoelsmatig is (om)rijden wel lekkerder, als je maar niet stil staat of langzaam vooruit gaat.

Al met al, TMC gebruik ik eigenlijk nooit, en als ik het al gebruik is het meer om te zien of er ergens file staat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Er zijn eigenlijk twee problemen met TMC. Ten eerste beperkte frequentie van updates, maar belangrijker nog, alleen informatie over de snelwegen. De gesuggereerde omleidingen zijn vaak even verstopt, waardoor ze geen tijdswinst opleveren. TomTom HD Traffic doet dat beter, maar dekt ook niet alle omwegen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

Snow_King

Konijn is stoer!

Al werkt TMC in Duitsland bijvoorbeeld veel beter, het lijk dat de NOS / ANWB gewoon slechte / outdated info op de TMC zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Snow_King schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:35:
Al werkt TMC in Duitsland bijvoorbeeld veel beter, het lijk dat de NOS / ANWB gewoon slechte / outdated info op de TMC zetten.
Het Nederlandse TMC probleem met TMC is inderdaad data kwaliteit. Dat ligt niet aan de NOS, maar aan de bronnen. Er liggen maar een beperkt aantal sensorlussen onder de Nederlandse snelwegen. Een kleiner probleem is dat we in Nederland behoorlijk veel files hebben; ik geloof dat de hele TMC carroussel van fileberichten in een drukke ochtendspits nu al 15 minuten is. Maar dat is ook in Duitsland een probleem.

TMC zou dus wel iets beter kunnen door gebruik te maken van GSM informatie net zoals TomTom doet, maar dan vererger je het probleem van de 15 minuten carroussel juist weer. Uiteindelijk blijft RDS-TMC een erg ingewikkelde analoog/digitale hack bovenop een FM signaal, terwijl GSM/GPRS vanaf het begin ontworpen is voor digitale communicatie met auto's.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein