Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
De iPhone 3G van mijn vrouw is gesimlocked op T-Mobile en deze heeft ze inmiddels anderhalf jaar in gebruik. Een unlock moet daarom dus gratis zijn. Nu wil het geval dat we bij aanschaf van het toestel hiervoor een verzekering hebben afgesloten en die hebben we ook nodig gehad. Haar toestel is vervangen vanwege schade die blijkbaar niet te repareren was.

Nu proberen we het toestel unlocked te krijgen via T-Mobile, maar deze weigeren dit. De website zegt dat T-Mobile het toestel niet geleverd heeft en aan de telefoon zeggen ze vervolgens dat we dan wel een verkeerd toestel zullen proberen te unlocken en dat T-Mobile ons niet kan helpen.

Hoe krijgen we dit toestel nu unlocked en bij wie moeten we daarvoor zijn? Er zit een T-Mobile simlock op en het contract duurt al langer dan een jaar. Dan moet het er toch niet toe doen dat het toestel een keer vervangen is (inmiddels ook al een jaar geleden trouwens)? Die afspraak "gratis unlock na 1 jaar" is dan toch nog steeds geldig?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Heb je een bon dat ie vervangen is? Ga naar de Tmobile shop en leg het daar voor (zijn ze vaak wat bereidwilliger dan de klantenservice). Geef daar ook aan dat je anders een claim bij de Opta neer gaat leggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 25-03-2010 11:52 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Krypt schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:52:
Heb je een bon dat ie vervangen is? Ga naar de Tmobile shop en leg het daar voor (zijn ze vaak wat bereidwilliger dan de klantenservice). Geef daar ook aan dat je anders een claim bij de Opta neer gaat leggen.
Opta? Dit heeft toch nul komma nul met de opta te maken? Leg dan een claim neer bij de consumentenbond, die kunnen in dit soort gevallen meer dan de opta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heb je al gebeld met 070 305 6007? Dat is het unlocknummer van T-Mobile, je krijgt gelijk een medewerker (indien beschikbaar), geen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Direct gaan dreigen met claims of klacht neer te leggen, daar bereik je wat mee ja... 8)7

Probeer in eerste instantie je probleem aan te kaarten in een Tmobile winkel. Indien ze het niet kunnen/willen unlocken moeten ze daar dan toch ook een degelijke reden voor geven lijkt me. Is de vervanging van dat toestel dan niet via Tmobile gegaan of zo?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
@Flowmo; OPTA is telecomwaakhond, en daar valt het unlocken van toestellen ook onder. Dus klacht bij OPTA is zeer zeker mogelijk. En anders bij de geschillencommissie.

Netjes de druk een beetje opvoeren vind ik goed kunnen hoor. Je wordt vaak van het kastje naar de muur gestuurd.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Het was even zoeken, maar we hebben een omruilbon gevonden. Morgen naar de T-Mobile shop als er tijd voor is en dan eens even kijken wat ze te zeggen hebben. Het abo is trouwens afgesloten via een BelCompany winkel, niet direct bij T-Mobile maar dat lijkt me niet uitmaken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raddraaier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:15
Heb je al een andere SIM-kaart geprobeerd? Een beetje gek dat een toestel van een verzekeraar een T-Mobile lock moet hebben en vervolgens T-Mobile nul op het rekest geeft als je vraagt om een unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben benieuwd hoe dit afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Raddraaier schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:53:
Heb je al een andere SIM-kaart geprobeerd? Een beetje gek dat een toestel van een verzekeraar een T-Mobile lock moet hebben en vervolgens T-Mobile nul op het rekest geeft als je vraagt om een unlock.
Uiteraard. Het toestel accepteert alleen T-Mobile simkaarten. Ik heb een Vodafone en KPN simkaart geprobeerd. Daarom verbaast het me ook dat T-Mobile de unlock weigert. Hoe kan ik anders aan een T-Mobile simlock gekomen zijn dan via T-Mobile?

Ik vraag me ook af wat er gebeurt wanneer je een simlocked telefoon van iemand anders zou overnemen of wanneer je na afloop van je abonnement een sim unlock wil aanvragen. Kennen ze dan ook ineens de telefoon niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Dat ben ik hier op GoT ooit al eens tegen gekomen: je moet blijkbaar de abonnementhouder zijn om de iPhone te unlocken, anders doen ze het niet... 8)7
Het gaat om dit topic Sim unlocken T-Mobile als 2e eigenaar.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Dit verhaal zal nog even op een conclusie moeten wachten. Ik ben er volgende week niet dus begin april kan ik pas naar een tmobile winkel. Vandaag is het er helaas niet van gekomen.

Pagina: 1