Op het moment ben ik druk aan het kijken naar hardware voor de twee systemen die ik wil samenstellen, echter kom ik er niet helemaal uit. Graag jullie hulp.
Systeem #1
Dit zal mijn desktopcomputer worden. Hierop moet het onderstaande soepel kunnen draaien:
- MS Windows 7 Ultimate
- Adobe Suite CS4
- VMware met daarop draaiend minimaal 2 Windows 2008 servers
- Films in Full-HD kwaliteit met 5.1 surround
Natuurlijk gebruik ik meer toepassingen, maar deze steken er qua benodigdheden bovenuit.
Daarnaast download ik met enige regelmaat, dus er zal ook voldoende opslagruimte komen. Denk hier aan minimaal 1 TB. Veder moet er een 1Gbit LAN-poort opzitten en voldoende USB-aansluitingen.
Systeem #2
De server. Het kan een niet al te zware server worden en moet zo basic mogelijk blijven.
Het volgende zal geïnstalleerd worden:
- MS Windows XP Pro
- Apache
- MySQL
- FileZilla
- uTorrent
- Syslog applicatie
Er moet minimaal 2TB aan schijfruimte inzitten en een 1Gbit LAN-kaart.
Alvast dank voor jullie hulp.
Groet,
Bas
Systeem #1
Dit zal mijn desktopcomputer worden. Hierop moet het onderstaande soepel kunnen draaien:
- MS Windows 7 Ultimate
- Adobe Suite CS4
- VMware met daarop draaiend minimaal 2 Windows 2008 servers
- Films in Full-HD kwaliteit met 5.1 surround
Natuurlijk gebruik ik meer toepassingen, maar deze steken er qua benodigdheden bovenuit.
Daarnaast download ik met enige regelmaat, dus er zal ook voldoende opslagruimte komen. Denk hier aan minimaal 1 TB. Veder moet er een 1Gbit LAN-poort opzitten en voldoende USB-aansluitingen.
Systeem #2
De server. Het kan een niet al te zware server worden en moet zo basic mogelijk blijven.
Het volgende zal geïnstalleerd worden:
- MS Windows XP Pro
- Apache
- MySQL
- FileZilla
- uTorrent
- Syslog applicatie
Er moet minimaal 2TB aan schijfruimte inzitten en een 1Gbit LAN-kaart.
Alvast dank voor jullie hulp.
Groet,
Bas