Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:47
Mensen,

mijn systeem:

E6600
Asus P5QL-E Mobo (realtek HD audio chip)
4x1gb intern geheugen ddr2-800
Interne geluidskaart EMU-0404
Win 7 Ultimate x64

Ik heb van de week een upgrade gedaan van Win XP naar Win 7 64 bit. Dit is verder allemaal goed gegaan en ben geen enkel probleem tegen gekomen. Nu wilde ik een Skype gesprek voeren en toen kwam ik er achter dat mijn mic. niet goed werkte. Het geluid kraakt en mijn stem komt heel zacht door.

Wanneer ik het geluid van mijn microfoon over mijn headset laat spelen hoor ik hetzelfde gekraak als bij diegene met wie ik het Skype gesprek voer.

Wat heb ik al gedaan?
Gedraaid met de laatste drivers van Asus voor mijn moederbord, zowel de laatste volledige release als de beta en op de Windows drivers welke die automatisch installeert.
Kabels gecheckt en dat zit goed, microfoon is ook niet kapot.
Gespeeld met de microfoon boost (bij een boost van 10 of 20 db wordt het gekraak alleen maar erger), ruisonderdrukking en onderdrukking voor akoustische echo, alle andere apparaten uitgeschakeld (digitale uitgang en normale uitgang van mijn moederbord)

Kortom, het werkt allemaal niet.

Wat er misschien nog mee te maken kan hebben, in Skype kan je zelf ook je geluid regelen, wanneer ik dit zelf wil instellen lukt dit niet en schiet het slidertje helemaal terug naar 0. Maar als Skype uitstaat houd ik nog steeds het zachte volume en het gekraak.

Heeft er iemand nog ideeën want ik wordt er echt niet goed van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe kraakt die? Ik bedoel lijkt het alsof je muis of andere apparatuur invloed heeft op dat gekraak? Wat voor andere apparaten hangen in je kast? Toevallig een wifi kaart of een router of zo in de buurt?

Is je pc geaard? Zit je moederbord goed met de afstandsbussen tegen je kast?

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 24-03-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
De kraak komt echt random voorbij. Het lijkt er niet op of dat de muis invloed heeft hierop. Verder staat de router in de buurt, is er een printer via usb aangesloten, de pc is geaard en mijn mobo zit zeker weten goed in mijn kast. Rare is dat er niks mee is gedaan en dat ik onder XP geen problemen had. Ik heb alleen windows 7 en bijbehorende drivers geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Groentenman op 24-03-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een optie is om Windows XP opnieuw te installeren en te kijken of de microfoon goed werkt.
Als de microfoon goed werkt ligt het aan de installatie van Windows 7.
De volgende stap is dan is om Windows 7 opnieuw te installeren met de usb-stekker van de printer uit de computer.

Ook kan gekeken worden wat de microfoon doet in de microfoonuitgang van het moederbord, idem terwijl de geluidskaart uit het moederbord gehaald is.

Kijken of de microfoon wel goed werkt met andere programma's zoals msn en andere videowebsites. Skype stopzetten, verwijderen en opnieuw downloaden en installeren is ook een optie.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:06:
Een optie is om Windows XP opnieuw te installeren en te kijken of de microfoon goed werkt.
Als de microfoon goed werkt ligt het aan de installatie van Windows 7.
De volgende stap is dan is om Windows 7 opnieuw te installeren met de usb-stekker van de printer uit de computer.
Nou dit lijkt me echt een no-go want heb net alles een beetje in orde het moet volgens mij gewoon ergens een setting of een vinkje zijn. Zouden geinstalleerde codecs nog problemen kunnen opleveren? Ik kan mij ook nog iets herinneren dat ik onder Windows XP in de mixer een bepaalde in of uitgang moest muten en dat het toen weg was maar die kan ik hier niet vinden. Iets met line-in oid, maar het enige wat ik krijg is de speakers, digitale uitgang en de mic om het volume mee te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een go met toegegeven: veel werk en weinig garantie op verbetering. Een reden om het te doen is dat het gratis is en dat door een herinstallatie corrupte drivers uitgesloten worden.

Misschien helpt het om het probleem te vinden door hier plaatjes neer te zetten van Configuratiescherm -> Geluid -> Beheer audio onderdelen en van apparaatsbeheer.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Ok zal ff wat screenies maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit product staat op internet.

Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/headers/prod10447_hdr2_1_1_70.jpg

Op de website staat:

Tekstkopie:

V2.1 only supports Windows Vista 32-bit and Windows Vista 64-bit as well as Windows XP 32-bit and Windows XP 64-bit versions.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/24/1269454415-110.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 08:52

Herman

FP ProMod
De realteksoftware (mits geinstalleerd) heeft een eigen geluidsregelaar. Daarnaast heeft Windows een eigen geluidsregelaar.
Misschien stom vraagje, maar staan ze beiden op max?
Ik had namelijk hetzelfde probleem maar toen bleek dat het geluidsniveau van realtek op zacht stond...

Edit: Laat maar! :P ik zie het al! Je hebt die fout niet gemaakt! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 24-03-2010 21:24 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:18:
Dit product staat op internet.

V2.1 only supports Windows Vista 32-bit and Windows Vista 64-bit as well as Windows XP 32-bit and Windows XP 64-bit versions.
Ik gebruik mijn EMU alleen om geluid af te spelen. Mijn microfoon zit op mijn mobo ingeplugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Herman87 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:23:
De realteksoftware (mits geinstalleerd) heeft een eigen geluidsregelaar. Daarnaast heeft Windows een eigen geluidsregelaar.
Misschien stom vraagje, maar staan ze beiden op max?
Ik had namelijk hetzelfde probleem maar toen bleek dat het geluidsniveau van realtek op zacht stond...
Deze staan beide op maximaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info;

Het gekraak wat te horen is over skype is geen ruis.
Het is laat maar zeggen alsof er met een A4 vel langs de mic wordt geschaafd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het verschil als de microfoon op de microfooningang op de voorkant van de kast aangesloten is?

Zijn de realtek audio-drivers van de website van Asus geïnstalleerd?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:32:
Maakt het verschil als de microfoon op de microfooningang op de voorkant van de kast aangesloten is?

Zijn de realtek audio-drivers van de website van Asus geïnstalleerd?
Nee, geen verschil. En ik heb beide drivers van de Asus site geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Goed net de boel weer is gedeinstalleerd, in de bios de front uitgeschakeld en nu lijkt hij het te doen. Ik hoop dat dit blijft werken en dat het nu opgelost is maar vraag me niet hoe het nu wel werkt :P

Het geluid werkt nu goed het enige wat ik nu nog heb is dat ik mijn geluid niet handmatig kan instellen in Skype en dat er 1 core volledig wordt gebruikt tijdens het bellen 8)7

Skype uit de compatabiliteitsmodus (xp sp3) gehaald en nu werkt het weer normaal. Kan alleen nog steeds de instelling voor mic. volume niet handmatig verstellen.

[ Voor 48% gewijzigd door Groentenman op 26-03-2010 16:39 ]

Pagina: 1