Moderatie systeem gebruiken als meningsuiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56
.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je berichten ziet die volgens jou niet correct gemod zijn kan je dat altijd melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XVI ;). Subtreads staan vaak op offtopic ja, Meestal net omdat ze niets meer met het nieuwsbericht te maken hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
.

[ Voor 114% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Kun je ook concrete voorbeelden geven? Want wat je nu opstart is een volledig hypothetische discussie, en die valt eenvoudig te sluiten met 'Meningmodden is verboden'. Want dat is een gegeven.

Dus geef een paar voorbeelden, bij voorkeur bij verschillende artikelen, zodat we iets concreets hebben om over te praten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit valt mij ook regelmatig op ja, erg storend. Vooral in berichten over bepaalde onderwerpen, zoals een Apple nieuwsbericht.

Hiermee voeg ik dit topic even toe aan MyReact en zodra ik het weer tegenkom zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dirk schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:02:
Kun je ook concrete voorbeelden geven? Want wat je nu opstart is een volledig hypothetische discussie, en die valt eenvoudig te sluiten met 'Meningmodden is verboden'. Want dat is een gegeven.

Dus geef een paar voorbeelden, bij voorkeur bij verschillende artikelen, zodat we iets concreets hebben om over te praten.
Meen je dit nu echt?

Bij ieder artikel dat over een merk of product gaat heeft het geen zin meer om de reacties te lezen, omdat fipo's, trolls, flamebaits, offtopics, net als pro- en contra-meningen allemaal ergens tussen 0 en +2 worden gezet. Dankzij het papegaaimodden, ook al kan dat officieel niet meer, blijft een reactie negen van de tien keer op de eerste stem staan. Zéker bij zulke berichten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik een willekeurig nieuwsbericht aan. Genoeg voorbeelden te vinden.

Wat nog meer stoort is dat de starter van een thread een 0 of lager krijgt (meestal vanwege wat topicstarter zegt heb ik ook het idee) terwijl de reacties in die thread wel een +1 of hoger krijgen. Maar die trappen de thread starter meestal de grond in op een subtiele politiek correcte manier.

Ik zie wel 3 redelijke oplossingen: 1. schaf de mod boel af. 2. huur mensen in om te modden of een zeer selecte groep vrijwilligers waar beide groepen afgerekend kunnen worden op prestatie van het modden of 3. doe de populaire manier door alleen +1 en -1 te modden (mening of niet, reactie is het waard om te lezen of niet) zonder modbot.

Ik zit mij wel eens af te vragen. Is het al die discussies en vele (kostbare) tijd waard om een dergelijk systeem in stand te houden? Het zijn niet alleen de vrijwilligers (wij users bijv.) maar ook de betaalde mensen achter t.net die zich er mee bezig houden. Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik wil niet speciaal mensen of t.net tegen de benen aanschoppen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
CodeCaster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:43:
[...]

Meen je dit nu echt?

Bij ieder artikel dat over een merk of product gaat heeft het geen zin meer om de reacties te lezen, omdat fipo's, trolls, flamebaits, offtopics, net als pro- en contra-meningen allemaal ergens tussen 0 en +2 worden gezet. Dankzij het papegaaimodden, ook al kan dat officieel niet meer, blijft een reactie negen van de tien keer op de eerste stem staan. Zéker bij zulke berichten.
Ja ik meen het. Tot nog toe zie ik enkel onderbuikgevoelens, niets concreets. Met voorbeelden kun je aantonen dat er echt iets aan de hand is. En zelfs dan, een paar voorbeelden zijn eenvoudig te vinden, omdat mismodden nooit volledig te voorkomen is. Pas als ik substantiële aantallen posts op de verkeerde score zie staan is er echt een probleem. En dergelijke aantallen zie ik niet.
Dus ja, ik heb voorbeelden nodig. En dan meerdere artikelen van ten minste 24 uur oud, zodat de moderaties redelijk vast staan, en met een substantieel aantal verkeerd gemodde reacties.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meningmodden gebeurt natuurlijk door sommigen.... maar wat mij betreft is dat probleem aaardig goed onder controle.

Ik zie toch hoofdzakelijk correcte moderaties. En wanneer ik meningmodden zie, dan wordt dat in de meeste gevallen vrij snel gecorrigeerd door de overige moderatoren, ook zonder melding op dit forum. Sterker, is sta er soms verbaast van dat het moderatie systeem zo goed werkt. Ook bij controversiele onderwerpen komt er meestal toch een goede objectieve moderatie.
Pagina: 1