Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 2 maand op zoek naar een TV met een budget van maar 600 euro. Het budget zelf is niet een probleem wel info zoeken over een TV. Blijkbaar bestaat er geen enkele (deftige) site voor tv's. Als je een computer, gadget of wat dan ook koopt dan vind je overal op het internet reviews en dergelijke maar bij TV's is dat blijkbaar niet het geval.

TV's vergelijken is ook al een opgave omdat ik geen enkele site kan vinden waar alle info voor alle tv's is ingevuld of de info is gewoon onbetrouwbaar. Op tweakers pricewatch vond ik bijvoorbeeld een LG TV waar 100hz stond aangegeven en op andere sites staat daar niets over. Nog erger werd het als ik bij LG ging zoeken naar het bewuste model en dat model blijkbaar niet bestaat terwijl hij in alle winkels te koop wordt aangeboden.

Ondertussen is mijn oog gevallen op de Sony KDL-40EX402, reden: nieuw model van dit jaar, goedkoop en Full HD. Nu probeer ik deze te vergelijken met de budget modellen die andere fabrikanten dit jaar op de markt gezet hebben maar het is zeer moeilijk uit te zoeken welke modellen de fabrikanten dit jaar hebben uitgebracht. De meeste fabrikanten daten blijkbaar hun website niet op.

Hoe doen jullie dat een TV zoeken? In de showroom gaan kijken is pas mijn volgende fase, ik wil eerst de modellen kennen waar ik op moet letten in de showroom.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Ik zou eerst een aantal eisen op papier zetten.. budget komt onderaan wel! Vooral specifieke eisen zoals 50Hz of 100Hz is belangrijk.. maar denk ook aan multimedia ondersteuning, 24P ondersteuning voor BluRay, schermformaat enzovoort enzovoort..

Als werk ben ik verkoper op KTV en secundair ook audio/video... Belangrijk detail vind ik dat JIJ in een winkel moet gaan kijken wat je mooi vind.. niet wat het prijskaartje zegt.. En kijk ook niet altijd naar het nieuwste van het nieuwste.. want je kan het niet bijhouden.. je geeft zelf al aan dat je de KDL40EX402 leuk vind! Maar waarom niet proberen een 2009 model van een fabrikant proberen te zoeken? Worden nu al goedkoper aangeboden i.v.m. veranderingen van line-ups.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de vereisten

Recent model (liefst 2010)
40"- 42"
Full HD
Ik heb een PS3 dus Blu Ray
Ik heb digitale tv via een provider set top box (HDMI)

Wat 50hz of 100hz zou ik het echt niet weten vermits iedereen daar een eigen opinie over schijnt te hebben en ik niet verwacht dat een budget tv met 100hz beter zal zijn dan de 50hz.

Veel meer verwacht ik niet ik ben me bewust dat ik met dat budget niet veel te kan eisen ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 23:53 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ik altijd doe is een opsomming van best geteste nieuwe modellen zoeken op Alatest/Kieskeurig. Daarna het goede beeldformaat kiezen wat in de kamer past en hierna de beste prijs/kwaliteit zoeken.

Hierbij zet ik alles op een rijtje en zoek ik achtergrondinformatie over de betrouwbaarheid van het toestel/merk. Onbetrouwbare apparaten die wel goed beeld geven laat ik altijd links liggen.

Als laatste check kijk ik dan nog even op Markplaats of er in de buurt iets aangeboden wordt wat erg goedkoop lijkt. Tweedehands of nieuw maakt mij niet zoveel uit. :)

Daarna kijk ik (als ik hem nieuw koop) in de winkel of de remote stevig is, of de behuizing er goed uitziet, etc. Als dit allemaal prima is denk ik er verder ook niet meer over na en koop ik de TV meteen :P
Schizo007nl schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:41:
Ik zou eerst een aantal eisen op papier zetten.. budget komt onderaan wel! Belangrijk detail vind ik dat JIJ in een winkel moet gaan kijken wat je mooi vind.. niet wat het prijskaartje zegt..
Dit werkt waarschijnlijk inderdaad bij een grote groep mensen, maar als ik een bepaald budget heb, dan ga ik ook 0 euro daarboven. Ik weeg dan af of de prijs/kwaliteit goed is. Zo nee, dan zoek ik verder. Er zijn altijd toestellen te vinden die aan de eisen voldoen binnen jouw budget (idiote eisen daarbuiten gelaten :P )

[ Voor 29% gewijzigd door daandegoeiste op 23-03-2010 23:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[FAQ] Welke TV moet ik kopen? al gezien?

Met name die link naar koopinfo is erg handig :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Was al in de MM gaan zien voor de LG 42LH4000 en vond dat beeld er wel goed uit zien en die is effectief 100hz maar de prijs van €600 doen me zeer zwaar twijfelen of ik daar dan nog een beetje kwaliteit voor terug krijg.

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:55:
[FAQ] Welke TV moet ik kopen? al gezien?

Met name die link naar koopinfo is erg handig :Y)
had die link idd nog niet gezien, maar ik kom uit bij waar ik al beland was. Het zelfde hele rijtje van TV's dat andere sites me ook aanraden. Probleem is om ze nu te gaan vergelijken en van elk model de juiste info te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
daandegoeiste schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:49:
Wat ik altijd doe is een opsomming van best geteste nieuwe modellen zoeken op Alatest/Kieskeurig.
Bedankt dit is de site die ik zoek. Niet enkel reviews van gebruikers. Zeer belangrijk voor mij. :-)
Pagina: 1