Nieuwe Laptop kiezen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, en mijn budget gaat tot zon 600 euro.
Ik zal hem vooral gaan gebruiken voor msn, films, internetten, soms wat photoshoppen en misschien wat games(maar niet veel).
Zelf heb ik al verschillende folders doorgekeken, sites gezien, processoren vergeleken enz.
Nu ben ik uitgekomen op 3 laptops.

De eerste is een Acer in de aanbieding bij bcc voor 599,00:
http://www.bcc.nl/product/acer-aspire-5740g-434g32mn
Hij heeft een i5 processor, een Intel gma hd geintegreerde videokaart en 4gb werkgeheugen.

De tweede is een andere Acer bij Chear.nl ook 599,00:
http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7114875/
Deze heeft een p7450 processor en een Ati hd4570 videokaart en ook 4gb geheugen.

De derde is eigenlijk een combinatie van deze twee en kost ook duurder; 649,00:
http://www.modern.nl/wink...G64MN&utm_campaign=Kelkoo
Deze laptop heeft dus een i5 als de eerste en een vergelijkbare grafissche kaart als de tweede. Ook heeft deze een grotere hardeschijf. De laptop ligt een beetje boven mijn budget maar als deze echt aangeraden zou worden zou ik het er wel voor over hebben.

Nu is mijn vraag dus, waarmee ik het beste uit zal zijn. Ik weet dat ik voor wat nieuwe games zeker wel een van deze betere ati kaarten nodig heb, en de gma hd weinig zal kunnen op dat gebied.
Ik moet dus kiezen tussen een laptop met een betere processor(i5) en een mindere grafischekaart, of een mindere processor(p7450) en een betere grafische kaart.
Of dus beide voor 50 euro meer.. is dit het waard?

Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Overweeg ook eens:

pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T

Wel ietsje duurder, maar wel een Sony en een betere videokaart, ook geschikt voor games en photoshop.

Of voor 2 tientjes goedkoper:

pricewatch: Samsung NP-R580-JS02NL

[ Voor 23% gewijzigd door Kasj op 23-03-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan ga ik er dus qua processor op achteruit, want de i3 is toch echt een stukje minder dan i5. Dan betaal ik dus nóg meer voor alleen de videokaart. Mij lijkt dan de Acer uit mijn post van 650 euro een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Volgens mij is het verschil tussen die i3 en i5 niet echt mega, maar het verschil in videokaart wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heldhaftig, welkom op het forum...kvind je naam wel passen bij je topic. Maargoed, Acer is niet het beste merk. Misschien kun je voor dat geld een Dell nemen, die hebben momenteel ook een actie lopen.

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs ( en dan 'Nee, behoud basispakket' )

i3 + 4570 Videokaart, en als je er wat kortingscodes op loslaat is ie nog wat goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 23-03-2010 21:49 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dan die kleine 100 euro extra die ik betaal voor de videokaart teveel, aangezien ik niet heel veel zal gamen en die andere laptops betere processoren hebben. Ik vind de prijzen van de laptops die jij liet zien zoiezo ff té hoog. Nu weet ik toch nog niet welke van de drie laptops ik zal kiezen...
Bedankt voor de snelle reacties btw.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
in de 1e plaats open je een topic die niet eens mag.
Vervolgens krijg je hele goede tips en vervolgens sla je ze allemaal van de hand.
Volgens mij kan je het prima zelf beslissen

Om je alsnog op weg te helpen.
De proc scheelt misschien 10-15% in performance.
En de i3 is minstens net zo snel als de snelste cpu's uit de oude serie.
De videokaart maakt het verschil tussen cod4 niet eens kunnen opstarten of fatsoenlijk kunnen spelen.
Als ik schat dat het 6x zo snel is dan de intel kaart, dan overdrijf ik niet denk ik

Met acer hebben er hier een hoop slechte ervaringen, vooral schanieren die het begeven.
Bovendien slechts 1jaar garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Sinned123 op 23-03-2010 22:17 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Eensch, die dedicated video kaarten zijn veel beter dan die GMA's van intel....
Zijn wel duurder, maar maken absoluut het verschil...

Ik zit zelf op een T4200 met een Radeon HD4530, maar ik zou absoluut niet willen ruilen met jouw i5 met die GMA....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vage reply na NeoMe, maar die was eigenlijk bedoeld voor de reactie van Kasj, ik vind rond de 700 gewoon te duur. Ik typte mijn bericht toen NeoMe zijne ook schreef. Maargoed, NeoMe, bedankt voor je informatie, misschien is het dan toch beter zo'n dell te overwegen. Ik ben namelijk wel van plan nog een aantal jaar met de laptop te werken. Alleen ik zie nu op de dell site dat daar standaard ook maar een jaar garantie op zit? klopt dat?

Bedankt voor alle reacties he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

met de pricewatch kan je ook zeer gemakkelijk laptops vinden die aan jouw eisen voldoen:
http://tweakers.net/price...6xWzDprad1JvcyWaPRmNY1_UH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:54:
Sorry voor de vage reply na NeoMe, maar die was eigenlijk bedoeld voor de reactie van Kasj, ik vind rond de 700 gewoon te duur. Ik typte mijn bericht toen NeoMe zijne ook schreef. Maargoed, NeoMe, bedankt voor je informatie, misschien is het dan toch beter zo'n dell te overwegen. Ik ben namelijk wel van plan nog een aantal jaar met de laptop te werken. Alleen ik zie nu op de dell site dat daar standaard ook maar een jaar garantie op zit? klopt dat?

Bedankt voor alle reacties he ;)
Klopt, al kun je die garantie behoorlijk uitbreiden natuurlijk. Dat is dan wel vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
pricewatch: Packard Bell Easynote TJ75-JN-522 ik zou voor zoiets gaan prijs / kwaliteit verhouding

heb zelf de TJ76, bevalt me prima ( specs het zelfde )

[ Voor 12% gewijzigd door osmosis op 24-03-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:50:
Ik vind dan die kleine 100 euro extra die ik betaal voor de videokaart teveel, aangezien ik niet heel veel zal gamen en die andere laptops betere processoren hebben. Ik vind de prijzen van de laptops die jij liet zien zoiezo ff té hoog. Nu weet ik toch nog niet welke van de drie laptops ik zal kiezen...
Bedankt voor de snelle reacties btw.
Het is niet alleen dat, acer is ook gewoon een slecht merk, matige bouwkwaliteit en dramtisch slechte service. Ik zou dus beter voor een A merk kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica