Bij deze mijn vraag:
Ik heb een MacbookPro, een Dell mini10, een LCD tv HD-ready, Netgear Eva2000.
- Ik wil minimaal 1TB opslagruimte
- Deze 1TB moet ook benaderbaar zijn via het internet (dus ook als ik bijv. ergens anders ben), het liefst dat ik hem op standby of uit heb staan en hij aangaat als ik hem aanspreek.
- Mediastreamen via de EVA2000 op mijn TV, UpnP heb ik dan geloof ik nodig.
- Torrent ondersteuning
- printerserver is een pre (1 printer)
Ik wil graag films kunnen kijken en een plek hebben waar ik gegevens kan backuppen tijdens het afstuderen en ook dat deze gegevens dus beschikbaar zijn vanaf elke plek via internet.
Het liefst geef ik er niet te veel aan uit. Het is moeilijk om een budget aan te geven maar het liefst onder de 200 euro.
Opties die ik zelf gevonden heb:
Lacie Network space 2 1TB
- Relatief goedkoop
- Voldoet volgens mij.
- Maar, veel kritieken op Lacie.
Synology ds110j
- Stukje duurder
- beter?
Ik heb niet het gevoel dat ik heel duur spul nodig heb en wil eigenlijk iets dat niet zo duur is en past bij mijn wensen. Andere opties zijn daarom zeer welkom!
Tot slot nog een vraag. Zoals te zien heb ik nog geen router. Moet ik nog ergens op letten bij de aankoop hiervan in combinatie met mijn opstelling incl. een toekomstige NAS? Of boeit het allemaal niet zoveel, omdat ik toch niet zo veel ervan eis?
(edit: Misschien zijn er zelfs wel alles in 1 opties. Dus router en Nas in 1?)
Laatste optie is een router met usb-tuigang kopen en daar een externe hdd aan te hangen, maar geloof niet dat mediastreamen dan nog mogelijk is toch? (zou wel goedkoop zijn)
Alvast heel erg bedankt voor de reacties! Ik hoop dat ik er binnenkort uit ben.
Ik heb een MacbookPro, een Dell mini10, een LCD tv HD-ready, Netgear Eva2000.
- Ik wil minimaal 1TB opslagruimte
- Deze 1TB moet ook benaderbaar zijn via het internet (dus ook als ik bijv. ergens anders ben), het liefst dat ik hem op standby of uit heb staan en hij aangaat als ik hem aanspreek.
- Mediastreamen via de EVA2000 op mijn TV, UpnP heb ik dan geloof ik nodig.
- Torrent ondersteuning
- printerserver is een pre (1 printer)
Ik wil graag films kunnen kijken en een plek hebben waar ik gegevens kan backuppen tijdens het afstuderen en ook dat deze gegevens dus beschikbaar zijn vanaf elke plek via internet.
Het liefst geef ik er niet te veel aan uit. Het is moeilijk om een budget aan te geven maar het liefst onder de 200 euro.
Opties die ik zelf gevonden heb:
Lacie Network space 2 1TB
- Relatief goedkoop
- Voldoet volgens mij.
- Maar, veel kritieken op Lacie.
Synology ds110j
- Stukje duurder
- beter?
Ik heb niet het gevoel dat ik heel duur spul nodig heb en wil eigenlijk iets dat niet zo duur is en past bij mijn wensen. Andere opties zijn daarom zeer welkom!
Tot slot nog een vraag. Zoals te zien heb ik nog geen router. Moet ik nog ergens op letten bij de aankoop hiervan in combinatie met mijn opstelling incl. een toekomstige NAS? Of boeit het allemaal niet zoveel, omdat ik toch niet zo veel ervan eis?
(edit: Misschien zijn er zelfs wel alles in 1 opties. Dus router en Nas in 1?)
Laatste optie is een router met usb-tuigang kopen en daar een externe hdd aan te hangen, maar geloof niet dat mediastreamen dan nog mogelijk is toch? (zou wel goedkoop zijn)
Alvast heel erg bedankt voor de reacties! Ik hoop dat ik er binnenkort uit ben.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 14:47 ]