Toon posts:

Moederbord vs Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Verwijderd

Topicstarter
effe een vraagje,

kben van plan om de HP Compaq 6000 pro te kopen maar ik merkte op dat de processor(E8500, 3.16 GHz) sneller loopt dan het moederbord(Q43 intel,1333MHz).
betekent dit dan dat mijn pc maar maximum tege 1.3Ghz gaat draaien of wat is dit verschil dan in snelheid want naar mijn mening ziet het er naar uit dat er een veel te krachtige processor in zit voor wat die pc maar aankan. tkan ook zijn dat ik er volledig naast zit hoor.

kan iemand helpen?? :)

Verwijderd

1333Mhz is je FSB bus, niet je CPU snelheid.

edit: Jouw CPU draait op 1333Mhz FSB dacht ik, geen probleem dus ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:11:
1333Mhz is je FSB bus, niet je CPU snelheid.

edit: Jouw CPU draait op 1333Mhz FSB dacht ik, geen probleem dus ;)
excuses maar ik versta de uitleg niet goe :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bussnelheid is 333MHz (wat effectief 1333MHz is omdat het quadpumped is). Dat zegt dus niets over de maximale snelheid van je cpu.
Neem PMG FAQ door als je basistermen als FSB onbekend zijn, dan is het ineens een stuk duidelijker.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

Simpelgezegd draait je CPU gewoon op 3.16GHz, en communiceert op 1333Mhz met de rest van je systeem.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FSB is de Front side Bus. Google er maar eens op om te leren wat dat exact doet bij een Core2Dup systeem. De FSB bepaald wel voor een deel op welke snelheid je cpu loopt, maar daar gaat een bepaalde berekening overheen.

In het kort: je kunt gewoon die E8400 nemen en die loopt dan op 3,16GHz.

Verwijderd

Je CPU communiceert met je moederbord op een bepaalde snelheid, 1333Mhz in jouw geval. Je CPU en je mobo kunnen beiden die snelheid aan. Dat gaat dus gewoon werken.

Je CPU snelheid zelf wordt gewoon 3,16Ghz hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
ah ok ja nu snap ik het,

nog iets anders, zou dit een wijze aankoop zijn of is dit gwn rommel?

Verwijderd

nvm.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 13:20 ]

• Nielson
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:15:
[...]

excuses maar ik versta de uitleg niet goe :?
Als je iets niet snapt is het handig om je zelf even wat in te lezen. Op bv wiki is een schat aan info te vinden. Is de pc bedoeld voor privé gebruik, want dit lijkt me meer een zakelijk model?

/edit: Ah, ruimschoots te laat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 23-03-2010 13:22 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:19:
ah ok ja nu snap ik het,

nog iets anders, zou dit een wijze aankoop zijn of is dit gwn rommel?
Dat hangt natuurlijk volledig van je wensen af, als je wil dat patience beter loopt zou ik geen moeite doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
tis meer voor alround gebruik maar een degelijk spel wil ik er ook wel op spelen. dus beide processor en videokaart zouden best wel in orde moeten zijn. nu heb ik nog niet veel informatie gevonden over deze videokaart dusja kzou niet echt weten of dit de moeite is.

• Unagi

Unagi

Always aware...

Dan is het misschien handig om de informatie die je wel over je videokaart hebt te posten.

Verwijderd

Topicstarter
het enigste van info van de leverancier is dat het een geintegreerde kaart is, intel gma x 4500
voor de rest heb ik nog nergens gevonden tegen welke snelheid die gaat draaien.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 15:20

kronolith

[EDIT]

gma x4500 = :S

(Bijna) elke kaart die je koopt, zal sneller zijn dan die geintegreerde!

[ Voor 73% gewijzigd door kronolith op 23-03-2010 13:32 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Da's een geintegreerde videokaart en in staat om oudere spellen op lage settings te draaien, het is dus interresanter om eerst naar een nieuwe videokaart te kijken

Raar overigens dat je er weinig over kan vinden, want google vindt bij mij meteen relevate info.

[ Voor 23% gewijzigd door Unagi op 23-03-2010 13:32 ]

• Nielson
  • Laatst online: 00:23
Als alleen de Intel integrated erin zit, en niet één van de echte kaarten zoals in de specs staat dan kun je er amper een spel op spelen.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Even tussendoor, als je gaat kijken naar een ander model hoef je al per definitie niet te kijken naar HP Compaqs, dat zijn namelijk de businessmodellen van HP/Compaq waar er geen enkele van geschikt is om op te gamen as far as i know.

Dus als je erop wilt gamen kijk je naar of een HP of een Compaq (of een ander merk for that matter) , maar niet naar een HP-Compaq.

Klinkt erg vaag, ik weet het, maar tis maar for your information ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Wat jij nodig hebt zijn gewoon de adviezen van een computerwinkel, ga daar gewoon eens langs en laat je wat adviseren met wat je het beste kunt nemen.

Je kunt je niet even in 10 minuten inlezen en dan al een goede computer uitzoeken. Voor een leek (met alle respect) zitten er gewoon teveel haken en ogen aan.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt je niet even in 10 minuten inlezen en dan al een goede computer uitzoeken. Voor een leek (met alle respect) zitten er gewoon teveel haken en ogen aan.
Niet in tien minuten nee, maar als je daadwerkelijk je goed inleest, en zowel Best Buy Guides als achtergrondartikelen grondig doorneemt, kun je bepalen wat wel en niet een goede keuze is in het algemeen, en welke zaken bijzondere aandacht verdienen gezien de eisen die je hebt.

Dat geldt trouwens ook voor topics op GoT - als je de moeite neemt om je goed in te lezen voordat je post, kun je gericht vragen stellen waar je meestal ook snel en duidelijk antwoord op krijgt. In dit geval lijk je helemaal niets zelf gedaan te hebben, of in ieder geval niets met ons erover te willen delen. Dan krijg je inderdaad meer replies daarover dan relevante antwoorden die je verder helpen.

Op dit moment heb je twee keuzes:

1) daadwerkelijk jezelf goed inlezen. Begin bijvoorbeeld hier: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht - en steeds als je iets leest wat je niet begrijpt, dat opzoeken (de Engelstalige Wikipedia is daarvoor een uitstekende startplek). Zo kun je in een paar dagen genoeg kennis opdoen om een betere eigen keuze te maken dan 95% van computerkopers.
2) besluiten dat je geen zin hebt in zelf de keuze begrijpen en inderdaad naar een computerwinkel gaan met kennis van zaken. Dat zijn vaak niet de goedkoopste dozenschuivers - je krijg immers meerwaarde en daar moet je ook voor betalen, maar daar krijg je dan ook iets voor terug.

Wat we hier niet gaan doen is jou zonder enige zichtbare inspanning van jouw kant van kant-en-klare oplossingen voorzien. GoT is er om je te helpen leren vissen, niet om je vis voor je te vangen ;)

Algemene tip daarnaast is om je posts wat beter te verzorgen qua taalgebruik. Een zin begint met een hoofdletter, eindigt met een punt en heeft onderwerp en gezegde. Verzorgde posts zijn makkelijker om te lezen, dus is de kans dat de ander je niet goed begrijpt kleiner, en verzorgde posts tonen dat je moeite steekt in je vragen - dat nodigt meer uit tot ook de moeite steken in antwoorden voor je.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.