Toon posts:

Wanneer HDTV kopen ivm WK?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• amsterdam1977
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik heb al een tijdje mijn oog laten vallen op een mooie 40" Philips HDTV, die niet 3D (ready) zal zijn.

Nu komt het WK voetbal er aan, en mijn vraag is dan ook: wanneer kan ik het beste een TV kopen? Moet ik dat nu (eind maart) al doen, vlak voor het WK (bijv. in mei) of enkele dagen ervoor, met het risico dat-ie (al dan niet tijdelijk) uitverkocht is? Met andere woorden, hoe zit het met de prijsontwikkeling van deze apparaten voor/tijdens/na grote evenementen? De prijs daalt langzaam maar gestaag, maar van mij mag er nog wel €100 af ten opzichte van de €1.175 die hij nu kost.

• tig3rclaw
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-04-2016
zouden er in april niet nieuwe modellen op de markt komen, van bijvoorbeeld Philips?

Dit zou inhouden dat oudere mogelijk goedkoper worden, of dat je een "nieuwer/better" model voor hetzelfde geld kunt kopen.

Be Brave

• tvinformatie
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010
Ik zou inderdaad nu nog even wachten, want in april/mei komen heel veel nieuwe modellen op de markt van verschillende fabrikanten. De oude voorraad moet dan weg en dan kun je wel eens leuke aanbiedingen tegenkomen!

• EnzoMatrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

amsterdam1977 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:35:
Ik heb al een tijdje mijn oog laten vallen op een mooie 40" Philips HDTV, die niet 3D (ready) zal zijn.

Nu komt het WK voetbal er aan, en mijn vraag is dan ook: wanneer kan ik het beste een TV kopen? Moet ik dat nu (eind maart) al doen, vlak voor het WK (bijv. in mei) of enkele dagen ervoor, met het risico dat-ie (al dan niet tijdelijk) uitverkocht is? Met andere woorden, hoe zit het met de prijsontwikkeling van deze apparaten voor/tijdens/na grote evenementen? De prijs daalt langzaam maar gestaag, maar van mij mag er nog wel €100 af ten opzichte van de €1.175 die hij nu kost.
Er mag nog 100 af? Misschien ligt het aan de winkel, of anders aan mij aanwezige charisma ( :+ ) maar toen ik een TV kocht kon je er gewoon over praten, en ik ging daar wel weg met een TV+Home Cinema Set, maar er werd behoorlijk wat afgepraat van de prijs. 100 van alleen de TV afpraten lijkt me _echt_ geen probleem hoor.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:45
Wellicht iets te positief ingesteld? Stel dat een LCD €899,- in de winkel kost, wat een standaard 40inch FullHD 100Hertz mag kosten en daar wil je dan nog € 100,- van af zien te krijgen? Dat is meer als 10% korting en dat is behoorlijk veel. Denk niet dat je dat zomaar krijgt.

• Jan Gruuthuse
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
na het evenement heeft iedereen gekocht en zakt de prijs. Dus koop je wanneer de 3D modellen op de markt komen en de vraag nog verder daalt voor gewone HD toestellen en volg je de reclame acties om eventueel je slag te slaan. bvb Philips 40PFL7664H:

• Batata007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-09 23:50
Het was me helemaal ontschoten dat er een WK zat aan te komen dit jaar. Vaak krijg je dan veel HDTV acties. Was 4 jaar geleden ook al volgens mij. Ik zit op het moment ook te zoeken naar een nieuwe tv. Misschien toch nog een maandje vol houden.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2 algemene opmerkingen... Als je een TV nu al te duur vindt, klopt je budget misschien niet en zou een andere TV een beter idee zijn. En een TV zoek je uit op technische eisen/wensen en niet op prijs, lijkt me zo.

En dan meteen een "tegenvraag"; ondanks de enorme berg met berichten op T.net over 3D-TV, waarom zou je nu een non-3D kopen terwijl het uitermate onzeker is of/welke standaard binnenkort snel een groot marktaandeel zal veroveren?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:52
MediaMarkt gaat vanaf April ook via internet verkopen. misschien dat er dan wat leuke openingsaanbiedingen komen?

• Batata007
MAX3400 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:31:
2 algemene opmerkingen... Als je een TV nu al te duur vindt, klopt je budget misschien niet en zou een andere TV een beter idee zijn. En een TV zoek je uit op technische eisen/wensen en niet op prijs, lijkt me zo.

En dan meteen een "tegenvraag"; ondanks de enorme berg met berichten op T.net over 3D-TV, waarom zou je nu een non-3D kopen terwijl het uitermate onzeker is of/welke standaard binnenkort snel een groot marktaandeel zal veroveren?
Persoonlijk ben ik zelf zoekende naar een budget tv tot 500 euro. Ik heb mijn ogen al op een paar modellen, maar als ik zo op het forum kijk zie ik dat die zelfde modellen een maandje of twee terug voor 50 euro minder de deur uit zijn gegaan tijdens aanbiedingen. Met een budget als de mijne is het dan zonde om nu een tv te kopen als er in april/mei nieuwe modellen aakomen (+WK acties) en de huidige modellen nog meer gaan kelderen. Of ik krijg meer waar voor mijn geld, of ik krijg hetzelfde voor minder.

• EnzoMatrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Neefdave schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:35:
Wellicht iets te positief ingesteld? Stel dat een LCD €899,- in de winkel kost, wat een standaard 40inch FullHD 100Hertz mag kosten en daar wil je dan nog € 100,- van af zien te krijgen? Dat is meer als 10% korting en dat is behoorlijk veel. Denk niet dat je dat zomaar krijgt.
Volgens mij zijn de winkelprijzen daar tegenwoordig ook op geprijsd, nu kan het zijn dat ik aan het complotdenken ben, maar ik ben toch echt eerlijk als ik zeg dat het mij ook gelukt is, van het setje in totaal ging destijds 200,- af. En het was nog niet goedkoop, maar die 200 was wel rond die 10% die jij aanhaalt, ietsje meer zelfs, want als het boven de 2K was uitgekomen dan had ik het niet kunnen kopen.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 09:55
Batata007 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:28:
Het was me helemaal ontschoten dat er een WK zat aan te komen dit jaar. Vaak krijg je dan veel HDTV acties. Was 4 jaar geleden ook al volgens mij. Ik zit op het moment ook te zoeken naar een nieuwe tv. Misschien toch nog een maandje vol houden.
Bijna goed, was 2 jaar terug (samen met olympische zomerspelen). Toen waren ze de HD Ready meuk aan het verkopen (dat er mensen intrapte.....).

Op mijn samsung tvtje heb ik 350e korting gekregen (200e van samsung + 150e van de BCC baas).

Gewoon eens naar de winkel toegaan (eventueel met een vanaf een of andere vage webshop uitgeprinte flyer waar hij veeeeeeeel goedkoper is) en aangeven dat je met de bedrijfsleider wilt praten over de prijs van de tv

P.s. let erop, ze gaan proberen je dan ook een ziggo kastje + 'vergulde' HDMI stekkers + 'ontstorende' stekkerblok proberen te verkopen. Als de TV CI+ heeft heb je geen kastje nodig maar een smartcard, niet in die onzin trappen, zo proberen ze de eerder bedongen aanbieding weer terug te verdienen....

Mess with the best, die like the rest

• Ro_Serpiente
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-01-2015
ThaStealth schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:51:
[...]

Bijna goed, was 2 jaar terug (samen met olympische zomerspelen). Toen waren ze de HD Ready meuk aan het verkopen (dat er mensen intrapte.....).

Op mijn samsung tvtje heb ik 350e korting gekregen (200e van samsung + 150e van de BCC baas).

Gewoon eens naar de winkel toegaan (eventueel met een vanaf een of andere vage webshop uitgeprinte flyer waar hij veeeeeeeel goedkoper is) en aangeven dat je met de bedrijfsleider wilt praten over de prijs van de tv

P.s. let erop, ze gaan proberen je dan ook een ziggo kastje + 'vergulde' HDMI stekkers + 'ontstorende' stekkerblok proberen te verkopen. Als de TV CI+ heeft heb je geen kastje nodig maar een smartcard, niet in die onzin trappen, zo proberen ze de eerder bedongen aanbieding weer terug te verdienen....
Je hebt evengoed een CI+ cam module nodig. Die zijn ook al snel €80.

Als je voor het WK een tv wil kan je hem er beter voor kopen. Het liefst een maand zodat hij kan inspelen en je de juiste instellingen hebt gevonden. Meestal komen er wel acties voor een WK.
Sony is bijvoorbeeld een officiële partner van de Fifa. Zij zullen zeker wel een actie houden.

• Schizo007nl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Je kan acties afwachten.. maar de beschikbaarheid is vaak het grootste probleem! Ik zou gewoon de komende 2 maanden goed op acties letten van winkelketens etc etc. dan kun je daar gewoon hele leuke tv's vinden.. Saturn in Tilburg heeft bijvoorbeeld deze week de Sharp LC-40LE700 in de aanbieding voor 777, het is dan wel een verjaardagsaanbieding, dus echt alleen deze week.. maar de prijs ligt HEEEEEEEEEEEL ver onder internetprijzen :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• amsterdam1977

Goeie opmerking. Ik heb zeker eerst naar de TV gekeken die ik wil hebben qua specs en toen pas naar de prijs. Maar laten we eerlijk zijn, zo vlak voor een sport-event wordt er wat aan prijsverlaging gedaan en dan wacht ik liever nog heel even om mezelf niet in de vingers te snijden.

En over je tegenvraag: ik denk dat ik over een paar jaar, als 3D (wel of niet) heeft doorgezet weer naar iets nieuws kijken, en dan kan de huidige (aan te schaffen) TV door naar de slaapkamer. Bijvoorbeeld. Maar ik geloof niet in 3D-ready, dus wil ik ook niet voor die techniek betalen in een TV.

• amsterdam1977
tvinformatie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:27:
Ik zou inderdaad nu nog even wachten, want in april/mei komen heel veel nieuwe modellen op de markt van verschillende fabrikanten. De oude voorraad moet dan weg en dan kun je wel eens leuke aanbiedingen tegenkomen!
Ik kan niet wachten tot na het WK aangezien ik binnenkort ga verhuizen en de beeldbuis echt de straat op gaat.

@iedereen: Samenvattend lijkt het mij dus dat ik vanaf medio april de aanbiedingen in de gaten moet houden en dan begin/medio mei het beste koopmoment is i.v.m. nieuwe TV's en de dalende prijs op uitloopmodellen. Vlak voor het WK kan je dus maar beter niet kopen als je een speciaal model voor ogen hebt, maar voor een koopje kan je ook weer wel goedzitten. Met de opening van de webshop van de MediaMarkt erbij per april verwacht ik eerlijkgezegd niet teveel, maar wie weet.

Bedankt!

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Neefdave schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:35:
Je kan er in winkels echt veel meer afpraten dan je denkt!
Afgelopen week: een Philips Wake Up Light van 149 euro naar 125 euro...

Toen ik heel mijn inboedel ging kopen:
TV/Wasmachine/Droger/Home Cinema set is er ook meer dan 10% afgegaan...
Was in totaal 3700 euro en uiteindelijk hebben we 3100 euro betaald.

Het feit dat een verkoper zegt dat het niet goedkoper kan, maakt dat niet waar. Het blijft een verkoper!

Youtube: DashcamNL

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 09:55
Ro_Serpiente schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:52:
[...]

Je hebt evengoed een CI+ cam module nodig. Die zijn ook al snel €80.

Als je voor het WK een tv wil kan je hem er beter voor kopen. Het liefst een maand zodat hij kan inspelen en je de juiste instellingen hebt gevonden. Meestal komen er wel acties voor een WK.
Sony is bijvoorbeeld een officiële partner van de Fifa. Zij zullen zeker wel een actie houden.
Jup, maar de kastjes die ze in grote electronica toko's aanraden zijn €100++, vaak omdat ze niets van het CI+ slot op een tv weten (of ervanuit gaan dat je als klant het niet weet en alsnog een duur kastje koopt)

Mess with the best, die like the rest

• BlakHawk
Deels, maar uiteindelijk heb je toch een budget...
Daarbij zijn er ook mensen die het niet super breed hebben en die hebben op de eerste plaats een budget staan. Wensen op plaats twee.
Ik zie persoonlijk 3D tv als een soort hype. Het kan me vrij weinig interesseren. Ik ga iedere maand wal een keer naar de bios naar een 3D film. Ten eerste gaat de scherpte zwaar achteruit! We zijn net allemaal aan de Full HD tv's en ze zijn lekker scherp. Nemen we een stap terug door naar 3D te gaan kijken.
Daarnaast vind ik het in de bios gewoon grappig, maar je ziet duidelijk dat het niet "echt" naar je toe komt. Het is in de bios grappig, maar ik kijk net zo lief cq liever naar een niet-3d film.
Dat brilletje is zwaar irritant! Kleuren vervormen (lichte groene gloed).

Nee echt, het is meer een hype dan een vooruitgang.

Daarnaast moet je echt een scherm van heel de muur groot hebben wil het iets bijdragen aan de belevenis... Ik wil geen tv met een diameter van 4 meter. Dat staat niet in de woonkamer. En ik heb niet direct een kamer/kelder beschikbaar die ik wil opgeven voor een bioscoopzaal van te maken. Dus nee, ik wil geen 3D.

Als ik de reacties in de bios hoor, ben ik lang niet de enige!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Ik denk dat je "waarom zou je nu een 3D kopen..." bedoelt, want ik zien iet wat een 2D-televisie te maken heeft met de onzekerheid welke 3D-standaard gekozen wordt?

Ik neig naar een 3D televisie van Panasonic, vooral voor de 2D-kwaliteiten (betere fosfors vanwege de hoge 3D-frequentie), maar 3D zie ik als leuke gimmick. Ik ben alleen niet zo pessimistisch als jij, ik zie niet waarom er nog geen standaard zou zijn, want die is er wel. 3D films worden stereoscopisch opgenomen met 1080p60 op een blu-ray, hoe uiteindelijk jouw TV dat 3D-signaal toont boeit toch totaal niet? En zelfs daarin lijkt een standaard te bestaan: alle fabrikanten gebruiken shutterglasses en geven afwisselend het linker- en rechterbeeld weer.

[Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2010 10:12]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:54

Och 1100euro voor een tv is toch echt geen verkeerd budget.
Heb 2jaar geleden voor 900euro een plasma gekocht en die is nog steeds beter dan vele huidige duurdere lcd modellen.
Bovendien is niet iedereen van plan al zijn geld maar aan home cinema zooi uit te geven.

Ik vind de hele hype rond 3D-TV wel erg lijken op breedbeeld, dat is nog steeds niet 100% doorgevoerd.
Je kan volgens mij beter nu een tv kopen en eventueel over 5jaar een 3d-tv.
Heb je in beide gevallen volgens mij een betere tv voor minder geld.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Jan Gruuthuse
  • Niet online
Blijkbaar heeft Thomson een 3D TV zonder bril op de markt?
quote: Nieuwsblad
Verdere recente gegevens kon ik niet vinden van fabrikant/merk "Thomson" en zijn gamma flatscreens?

• BlakHawk
Jan Gruuthuse schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:26:
Blijkbaar heeft Thomson een 3D TV zonder bril op de markt?
[...]

Verdere recente gegevens kon ik niet vinden van fabrikant/merk "Thomson" en zijn gamma flatscreens?
En hoe groot gaat je scherm zijn?
Bij de bios is 3D geen probleem, maar het 3D effect kan niet buiten je scherm.

Op een TV'tje van 46 inch, wat agat het effect zijn?

Buiten het feit dat het een stuk onscherper wordt. en hoofdpijn veroorzaakt...

Wat is hier nu daadwerkelijk het nut van?

• Vis
  • Nu online
Dat 3D is ook niks voor mij, boeit me totaal niet.. hype tot en met

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• BlakHawk
Vis schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:45:
Dat 3D is ook niks voor mij, boeit me totaal niet.. hype tot en met
Ik heb toevallig een camera in mijn handen gehad. Een 3D fotocamera. Daar zit dus zo'n scherm in waar je geen bril voor nodig hebt, maar dat ziet er een stuk onaangenamer uit dan dat je een 3D film met bril in de Bios bekijkt. Het kijkt vreemd.

Daarnaast is het ook puur als gadget bedoeld.

Maar je ziet het met alles... Men zet het zo in de markt waardoor mensen denken dat het echt beter is.

Kijk naar heel de megapixel-wedloop in fotocamera land. Deze wedloop heeft er uiteindelijk alleen maar voor gezorgd, dat klanten voorgelogen worden (meer megapixels = mooiere foto's). En uiteindelijk heeft dit zeer zeker ervoor gezorgd dat de foto's juist slechter zijn geworden. (te veel pixels voor de relatief kleine sensor). Ik denk ook dat door deze marketing strategie uiteindelijk de ontwikkeling in echt belangrijke zaken (je glas) in de weg staat!

En ik verbaas me dan ook nog steeds als ik in de MM loop en een verkoper hoor zegen:
Deze maakt mooiere/betere foto's, want deze camera heeft meer megapixels... Al die leugen waar men eigenlijk helemaal niet op zit te wachten, worden gewoon opgedrongen door de fabrikant.

• Vis
  • Nu online
Tja, het geld moet blijven rollen he ;)

Degene die achter de camera staat, zorgt ervoor of de foto's mooi zijn, niet de camera specs. Dat verhaal is bekend als je je een beetje verdiept in de fotografie.

Alleen de "massa" boeit het allemaal niet, en koopt er maar flink op los, omdat iedereen zich als kuddedier wil gedragen. Altijd het nieuwste willen hebben, omdat een ander dat ook heeft...

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Vis schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:33:
Tja, het geld moet blijven rollen he ;)

Degene die achter de camera staat, zorgt ervoor of de foto's mooi zijn, niet de camera specs. Dat verhaal is bekend als je je een beetje verdiept in de fotografie.

Alleen de "massa" boeit het allemaal niet, en koopt er maar flink op los, omdat iedereen zich als kuddedier wil gedragen. Altijd het nieuwste willen hebben, omdat een ander dat ook heeft...
Dat deze 'hype' je totaal niets interesseert en dat je het maar niets vind, is je goed recht natuurlijk, dit moet ieder voor zich weten. Maar je gaat met je reactie hierboven echt een stapje te ver imho. Anderen afschilderen als kuddedieren, omdat zij wél interesse hebben in deze 3D techniek, zich erin hebben verdiept en uiteindelijk tot aanschaf van zo'n Tv overgaan, is toch best een beetje zielig. Wat heb jij daar nu voor last van? Laat anderen lekker voor zichzelf uitmaken wat hen interesseert en wat ze kopen, maar ga alsjeblieft niet -zonder je ook maar een beetje in deze nieuwe techniek verdiept te hebben- met het vingertje wijzen danwel belachelijk maken.

En nee, ik ben zelf niet geïnteresseerd in 3D, FYI...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• BlakHawk
KillerBee schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Dat deze 'hype' je totaal niets interesseert en dat je het maar niets vind, is je goed recht natuurlijk, dit moet ieder voor zich weten. Maar je gaat met je reactie hierboven echt een stapje te ver imho. Anderen afschilderen als kuddedieren, omdat zij wél interesse hebben in deze 3D techniek, zich erin hebben verdiept en uiteindelijk tot aanschaf van zo'n Tv overgaan, is toch best een beetje zielig. Wat heb jij daar nu voor last van? Laat anderen lekker voor zichzelf uitmaken wat hen interesseert en wat ze kopen, maar ga alsjeblieft niet -zonder je ook maar een beetje in deze nieuwe techniek verdiept te hebben- met het vingertje wijzen danwel belachelijk maken.

Maar als je het voorbeeld van de fotocamera erbij pakt, klopt zijn verhaal wel degelijk.
Het enige waar mensen naar kijken is het aantal megapixels, terwijl dit tegenwoordig juist het onbelangrijkste aspect van een fotocamera is! Ja totaal onbelangrijk! Tenzij je doel is bushokjes te gaan bekleden en dan nog...

En toch wordt dit als leidraad gepakt bij het kopen van een camera.

Kijk naar telefoons: Nu met 5 megapixels. Ja en? Er zit nog steeds een lens van niets in, dus het is totaal useless. 2 megapixels met een knappe lens hadden je 10x betere foto's opgeleverd.

Ik heb ook het idee dat het gros van de mensen die 3D thuis wil, nog nooit een 3d film heeft bekeken... Dat is slechts een idee dat ik erbij heb als ik een beetje om mij heen de geluiden over dit onderwerp hoor.

Heb jij wel eens een 3D scherm gezien, dat zonder bril te bekijken is en hoe prettig vond je het kijken?

[Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 25-03-2010 12:06]

• Jan Gruuthuse
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:44:
[...]En hoe groot gaat je scherm zijn?
staat in het artikel: quote is de link: diameter van 1 meter.

• BlakHawk
Jan Gruuthuse schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:07:
[...]
staat in het artikel: quote is de link: diameter van 1 meter.
Dan heeft 3d toch totaal geen nut?
Ik vind in de bios de "beleving" al matig, laat staan op een 1 meter schermpje...

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

dfrenner schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:02:
[...]

Heb jij wel eens een 3D scherm gezien, dat zonder bril te bekijken is en hoe prettig vond je het kijken?
KillerBee schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:46:
[...]

;)
Je hebt mijn reactie denk ik ook niet helemaal begrepen, het gaat er mij puur om dat Vis zich wel iets vriendelijker (minder denigrerend) mag uitdrukken. Ieder mag zijn/haar mening hebben, maar laat hierbij dan wel de ander in z'n waarde. Toch niet zo moeilijk?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Vis
  • Nu online
KillerBee schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:33:

Je hebt mijn reactie denk ik ook niet helemaal begrepen, het gaat er mij puur om dat Vis zich wel iets vriendelijker (minder denigrerend) mag uitdrukken. Ieder mag zijn/haar mening hebben, maar laat hierbij dan wel de ander in z'n waarde. Toch niet zo moeilijk?
Ik vertel gewoon mijn eigen visie van hoe het er aan toegaat op de technische/electronische markt.

Ze maken tegenwoordig zo snel iets "innovatiefs" iets "vernieuwends" omdat de consument gewoon verwend wil worden met allerlei snufjes, en 3D TV is voor mij echt zoiets.

Binnenkort hoeven we nog niet eens een tv te kopen, dan kan je gewoon een hologram tevoorschijn halen waar je maar wilt, en via een brilletje (of dat ook nog niet eens) tv kijken etc.

Ieder mag inderdaad zeker zelf weten wat hij/zij koopt... alleen moet je bij jezelf afvragen, "heb ik dit echt nodig"? Of is het enkel voor de fun, en omdat het "beter" is etc. Maar beter is het zeker niet, want bijv. de levensduur van een product tegenwoordig is bij lange na niet zo duurzaam als 10/20 jaar geleden, dit is puur omdat ze snel iets op de markt brengen omdat het vernieuwend is...

Ik ben zelf ook iemand die wel meegaat met de techniek, maar tegenwoordig gaat het allemaal zo snel dat ik me afvraag, wat is het nut?

En de massa (die zich er niet goed in verdiepen) worden toch wel degelijk voorgelogen, zoals defrenner ook al zei, dat klopt gewoon. En dat is het trieste eraan.

[Voor 7% gewijzigd door Vis op 25-03-2010 13:16]

• Batata007
We zijn inmiddels 3 weken verder, maar helaas nog geen echte WK aanbiedingen gezien..

;(

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:35
ik hoorde op de radio gisteren nog een aanbieding waarbij duidelijk het WK werd genoemd. kan me wel niet meer herinneren bij welke winkel, geloof mediamarkt.

• xPhantom
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
De mediamarkt heeft inderdaad een paar aanbiedingen, niet alleen TV's maar ook camera's etc. Hier staan de aanbiedingen.

• DaVaRiOuS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-08-2020
dfrenner schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:24:
[...]
En ik verbaas me dan ook nog steeds als ik in de MM loop en een verkoper hoor zegen:
Deze maakt mooiere/betere foto's, want deze camera heeft meer megapixels... Al die leugen waar men eigenlijk helemaal niet op zit te wachten, worden gewoon opgedrongen door de fabrikant.
Zowiezo,, mensen die geen verstand hebben van electronica... ga niet naar de MM voor advies!
Daar lopen alleen jongens die vrienden zijn met hun vrienden ofzo en dus ervoor als putjeschepper hebben gewerkt.

Er wordt gewoon maar wat gezegd...

Bijv. ik was paar weken terug in de MediaMarkt (De Boogaart in Rijswijk).
Ik ing daar even kijken (vergelijken) naar de LED TV van Samsung en LG.

En vroeg dus even aan een medewerken (deed even alsof ik dom was), wat nou daadwerkelijk de verschillen zijn tussen deze schermen.

Antwoord: Ja het is natuurlijk LED en is veel scherper als normale LCD TV's.
Samsung is wel de beste.

Ik: En waarom is Samsung de beste?
Antwoord: Samsung heeft mooiere kleuren.
Ik: Alleen mooiere kleuren en daarom is die beter?
Antwoord: Ja.
Ik: En nu even diepgaander, kwa technische details, wat is nu het echte voordeel van Samsung?
Antwoord: LED tv's verbruiken ook minder stroom.
Ik: Ja, sorry maar wat je nu allemaal zegt dat is allemaal oppervlakkige basis informatie, ik wil wat meer over de technische voordelen weten, wat is er beter aan de Samsung tv, ten opzichte van de LG tv en de verschillende in de technische functionaliteiten (aansluitinge, instellingen, banchemarks, etc...).
Antwoord: Uhh.. zal ik even aan mijn collega vragen....

En ik heb niemand meer gezien.... 8)7

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:45
Benchmarks is denk ik ook wel veel gevraagd. Dit is informatie wat je niet standaard uitgereikt word, dit heeft meer te maken met je persoonlijke interesse / hobby's.
Als je wel eens een showcase heb bijgewoond vertellen ze je dat ook echt niet. Ze vertellen alleen maar waarom ze innovatiever en beter zijn dan de rest. Ook als je ze iets vraagt weten de vertegenwoordigers het niet eens.

[Voor 58% gewijzigd door Deef_K op 12-04-2010 17:41]

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-09 16:44
De consumentenelektronica-wereld is de laatste jaren volgens mij gewoon veel sneller en uitgebreider geworden. Meer fabrikanten, meer types en sneller vervanging van types door nieuwe modellen. Het is voor een beetje winkel, en zeker voor een prijsvechter, niet te doen om je personeel van alles wat je verkoopt goed op de hoogte te houden.

Simpel gezegd denk ik dat je tegenwoordig twee soorten klanten hebt: klanten zonder verstand van zaken - en die kopen dan of wat de consumentenbond of een verkoper aanraadt - en klanten met verstand van zaken - en die zoeken op internet alles tot op de bodem uit en shoppen bij verschillende winkels enkel voor de goedkoopste prijs.

Voor een winkel is er gewoon geen reden meer om deskundig personeel te hebben. Personeel met een beetje kennis volstaat al voor de groep klanten zonder verstand van zaken, de andere groep zal je toch niets extra's kunnen bieden.

Dus: voor advies, zoek vooral rond op internet en ga niet op 1 oordeel af; voor prijzen en zo, ga kijken bij Mediamarkt, megapool, RAF, Harense Smit, V&D, enzovoorts...

• 7up
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-02-2011

7up

Fido Dido

Interessant topic. Ik zit met hetzelfde "probleem". Ik ozu ook graag een nieuwe TV willen aanschaffen. Heb me al wat ingelezen op internet. Ik heb het liefst een plasma TV van rond de 42", misschien iets groter (denk ik) Nu heb ik de laatste tijd de folders een beetje in de gaten gehouden maar zie voornamelijk LCD tv;s in de aanbieding :{ Wat denken jullie: gaan de plasma's nog in de aanbieding komen bij de MediaMartken en de Saturns ?

• Gremen
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:00
Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden.
Zit nu nog steeds met een dikke CRT bak :+

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:35
7up schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:16:
Interessant topic. Ik zit met hetzelfde "probleem". Ik ozu ook graag een nieuwe TV willen aanschaffen. Heb me al wat ingelezen op internet. Ik heb het liefst een plasma TV van rond de 42", misschien iets groter (denk ik) Nu heb ik de laatste tijd de folders een beetje in de gaten gehouden maar zie voornamelijk LCD tv;s in de aanbieding :{ Wat denken jullie: gaan de plasma's nog in de aanbieding komen bij de MediaMartken en de Saturns ?
waarom wil je perse een plasma?!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Gezien het stroomverbruik is een plasma na 5 jaar tijd sowieso een stuk duurder dan een zuinige LCD TV. Dat zou je ook nog mee kunnen laten wegen

• freedzed6
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-09 17:35
XeNeRgY schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:56:
Gezien het stroomverbruik is een plasma na 5 jaar tijd sowieso een stuk duurder dan een zuinige LCD TV. Dat zou je ook nog mee kunnen laten wegen
LOL Tja zulke opmerkingen kunnen tegenwoordig naar het rijk der fabelen!

Feit is dat mijn 28 inch oude sony CRT TV nagenoeg evenveel watts gebruikt als de nieuwe plasma panasonic G20 42 inch. Nog steeds 240 watt OK maar LCD zit ook rond de 150-200 watt. Dit is per jaar een besparing van enkele euro's en JA ik neem plasma omdat het beeld beter is voor het film kijken en ik niet geloof ik de milieumaffia of centen omdraaien.

Kijk we hebben hier ook een 65+ inch Samsung Plasma die +- 480-550 watt verbruikt(even een meter er tussen geplaatst). Ja, pas dan is het een stuk duurder maar niet die 50-80 watt van een kleinere LCD of Plasma. Misschien zit je 's avonds met kaarsjes aan maar hier branden de lampen. :+

• amsterdam1977
Terugkomend op het WK: we zijn nu een maandje verder sinds de start van dit topic en als ik naar de pricewatch van uitlopende modellen kijk gaat het nu met de dag hard omlaag - letterlijk. Er zal dus één dezer dagen ongetwijfeld een nieuw model worden geïntroduceerd (ik heb het overigens over een 40" Philips, 8000-serie) en de beschikbaarheid bij de meeste (web)shops staat nog vol in het groen.

Ik denk, met nog minder dan 50 dagen voor het WK, dat mijn beste moment voor de aanschaf tussen nu en ongeveer twee weken ligt. Eind april, misschien begin mei ga ik mijn slag maar 's slaan! Anders ben ik misschien toch te laat, en met een verhuizing voor de boeg wil ik 'm op tijd binnen hebben.

De webshop van MediaMarkt valt mij - zoals verwacht - tegen qua aanbod, maar ik had ook niet veel anders verwacht.

EDIT:

van 't weekend heb ik toegeslagen, want de prijzen liepen weer langzaam op. Constateer dat mijn PFL8664 dit weekende wederom duurder is geworden, en wel met 4 tientjes! En dat terwijl nog geen vier dagen geleden het apparaat voor dik zes tientjes goedkoper in de boeken stond, bijna 6% prijsstijging in een hele korte tijd.

Mijn advies: koop NA het WK als je nog kunt wachten, of pak een mooie WK-aanbieding als je niet model-specifiek op zoek bent. Benieuwd of mijn voorspelling uitkomt.

[Voor 23% gewijzigd door amsterdam1977 op 03-05-2010 14:03. Reden: UPdate]

• JerNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 19:17

JerNL

I said goodday!

Ik ben zelf ook aan het kijken en was overtuigd dat ik 1 van de nieuwe LED tv's met 3d wou gaan aanschaffen, maar nu ben ik wat meer aan het rondkijken en dan zie ik dat plasma tv's een stuk goedkoper zijn qua aanschaf. de 50PK950 van LG kost gewoon 1100 euro ten opzichte van een LG 47LE8500 LED voor 1600 euro.

Natuurlijk ik mis dan 3d en de led technologie, maar daar krijg ik betere kleuren en betere zwartwaardes voor terug?

Ik weet het allemaal niet meer. ik ben in de war aarggghh help :P

edit:
of moet ik voor een samsung gaan voor 2K want die is nog beter??? of Philips 9705 voor 3000??? :P :P

[Voor 9% gewijzigd door JerNL op 14-04-2010 15:26]

nothing :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06:29
amsterdam1977 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:49:

Mijn advies: koop NA het WK als je nog kunt wachten, of pak een mooie WK-aanbieding als je niet model-specifiek op zoek bent. Benieuwd of mijn voorspelling uitkomt.
Ik ben erg geintresseerd in de UE55C6700 of de UE55C6740 en heb echt express gewacht tot na de WK met aanschaffen maar zie tot op heden nog steeds geen prijsverlaging...misschien te vroeg??Hoop dat er wel snel verlaging komt want wacht al zoooo lang 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert-nl
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-03-2016
DirtyDutch schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:47:
[...]

Ik ben erg geintresseerd in de UE55C6700 of de UE55C6740 en heb echt express gewacht tot na de WK met aanschaffen maar zie tot op heden nog steeds geen prijsverlaging...misschien te vroeg??Hoop dat er wel snel verlaging komt want wacht al zoooo lang 8)7
Er zijn al wat verlagingen geweest in de MM. De C7700 is momenteel in de aanbieding bij de MM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DirtyDutch
OOohhw dat wist ik niet,ben gisteren nog geweest(Ede) maar niet gezien...Wat kostte de 55inch als ik vragen mag???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat dacht je ervan om zelf de folder te bekijken? Het kostte me welgeteld 30s om de advertentie op te zoeken op de MM-website :*

[Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 18-07-2010 19:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DirtyDutch
Grrrrrene schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:33:
Wat dacht je ervan om zelf de folder te bekijken? Het kostte me welgeteld 30s om de advertentie op te zoeken op de MM-website :/
Die 30seconden waren dan denk ik te weinig slimmerd,ik vroeg wat de 55inch kostte en niet 40inch...dat kostte mij 20seconden om te zien dat het om een 40inch ging ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De 55" is niet in de aanbieding, alleen de 40". Aangezien alle MM's onafhankelijk opereren (m.a.w.: zelf hun prijs bepalen), kun je de prijs alleen zelf uitzoeken in de winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DirtyDutch
Ja ben zoals gezegd bij de Media geweest van het weekend maar eerlijk gezegd alleen oog gehad voor de C6700,heb op de C7700 niet gelet daarom mijn vraag aan bert-nl..misschien had hij het daar gezien in de winkel maar denk dat hij ook de folder bedoelde...In iedergeval bedankt voor de reacties,wie weet komen er nog meer aanbiedingen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

DirtyDutch schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:04:
wie weet komen er nog meer aanbiedingen!!
Ik denk niet dat de 55" TV's snel in de aanbieding komen, daarvoor is er te "weinig" vraag naar dit formaat.

• Grrrrrene
  • Niet online
DirtyDutch schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:04:
Ja ben zoals gezegd bij de Media geweest van het weekend maar eerlijk gezegd alleen oog gehad voor de C6700,heb op de C7700 niet gelet daarom mijn vraag aan bert-nl..misschien had hij het daar gezien in de winkel maar denk dat hij ook de folder bedoelde...In iedergeval bedankt voor de reacties,wie weet komen er nog meer aanbiedingen!!
Je snapt m'n punt niet, denk ik. Al zou bert-nl je een prijs noemen, dat wil dan nog niet zeggen dat jouw plaatselijke MM de tv voor die prijs aanbiedt. Je zult zelf langs moeten gaan of moeten bellen om die prijs te horen/zien.

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

De C7700 is nu net een toestel waar vrijwel geen standaard 'lage prijs nu kopen' acties op lopen. Heb je serieuze interesse dan krijg je altijd wel wat gedaan natuurlijk, maar reken op de €3199 adviesprijs op het bordje.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DirtyDutch
Vandaag bij de MediaMarkt geweest en wezen onderhandelen voor de Samsung UE55C6700,de uiterste prijs waar ik hem voor mee mocht nemen was €1885,-...Best lage prijs maar ik denk dat het nog wat lager kan met wat geduld ;)

• thijszor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 19:47
hmm, zou betekenen dat die 3D's nu contractmodel af zijn? aangezien de MM nu ook korting gaat geven op die dingen.

• WidgetTWW
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 14:59
..

[Voor 136% gewijzigd door WidgetTWW op 22-07-2010 00:14]

• Grrrrrene
  • Niet online
thijszor schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:29:
hmm, zou betekenen dat die 3D's nu contractmodel af zijn? aangezien de MM nu ook korting gaat geven op die dingen.
Dat hebben ze volgens mij altijd wel gedaan. Ik kreeg ook korting op een VT20 (wel met een wurgdeal dat ik er de 3D BD-speler bij moest nemen |:() en anderen hebben bij reguliere zaken ook fikse korting gekregen. De fabrikanten hebben afgesproken dat er niet geadverteerd wordt met lage prijzen, maar korting krijg je echt wel als je met de verkoper in gesprek gaat, zit genoeg marge op.

• qgem1992
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-07-2012
en wat heeft jou dat totaal gekost als ik vragen mag, ik ben van plan ergens eind deze maand begin volgende, ook de VT20 te kopen en zeer waarschijnlijk incl. 3D BD speler, dus ben wel benieuwd naar wat voor prijs ik kan hengelen :)

• DirtyDutch
Wat zou die marge zijn?tot hoever zou zouden de winkeliers gaan met de prijs??

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-09 11:45
Mijn gevoel is dat Samsungs best een flinke marge hebben.
Natuurlijk zijn die tv's wel goed, maar zijn ze echt zoveel beter dat ze daarom zo gepushed worden in de winkels.
Heb al verschillende keren gehoord/gemerkt dat er naar Samsung gestuurd werd ipv Sony/Philips/Panasonic enz.

• Grrrrrene
  • Niet online
De VT20 werd voor 2000 euro verkocht door S&F en volgens de verhalen in het Panasonic-plasmatopic doen ze dat nog als je erom vraagt en ze wijst op de advertentie toen op internet. @qgem1992: 2699 euro.

• DirtyDutch
Vandaag ook even bij de BCC geweest voor de UE55C6700 en naar een klein beetje onderhandelen konden ze hem voor niet minder dan €1999,- meegeven,moest wel besteld worden want ze hadden hem niet op voorraad...Geen deal dus jammer genoeg!!

• pgm5700
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-01-2017
Wel voor andere zaken, maar voor voetbal....bah....t's geeneens een sport te noemen.
Films, Concerts, Docu's ...in HD daar is het een zegen voor. En via de schotel hier, subliem beeld met de PS50C550 G1.
Yippie ye, motherfuckers

• qgem1992
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-07-2012
Grrrrrene schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:42:
De VT20 werd voor 2000 euro verkocht door S&F en volgens de verhalen in het Panasonic-plasmatopic doen ze dat nog als je erom vraagt en ze wijst op de advertentie toen op internet. @qgem1992: 2699 euro.
oke, dat is een mooi bedrag voor die Tv + 3D BD, een prijs die ik zelf ook in gedachte had ;)

• DirtyDutch
Heb Vrijdag de knoop doorgehakt en voor de Samsung UE55C6740 gegaan..Had nu wel lang genoeg gewacht dacht ik zo..Wat een juweeltje aan de muur zeg,niet normaal gewoon!!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee