Toon posts:

Wanneer HDTV kopen ivm WK?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• amsterdam1977
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik heb al een tijdje mijn oog laten vallen op een mooie 40" Philips HDTV, die niet 3D (ready) zal zijn.

Nu komt het WK voetbal er aan, en mijn vraag is dan ook: wanneer kan ik het beste een TV kopen? Moet ik dat nu (eind maart) al doen, vlak voor het WK (bijv. in mei) of enkele dagen ervoor, met het risico dat-ie (al dan niet tijdelijk) uitverkocht is? Met andere woorden, hoe zit het met de prijsontwikkeling van deze apparaten voor/tijdens/na grote evenementen? De prijs daalt langzaam maar gestaag, maar van mij mag er nog wel €100 af ten opzichte van de €1.175 die hij nu kost.

• amsterdam1977
MAX3400 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:31:
2 algemene opmerkingen... Als je een TV nu al te duur vindt, klopt je budget misschien niet en zou een andere TV een beter idee zijn. En een TV zoek je uit op technische eisen/wensen en niet op prijs, lijkt me zo.

En dan meteen een "tegenvraag"; ondanks de enorme berg met berichten op T.net over 3D-TV, waarom zou je nu een non-3D kopen terwijl het uitermate onzeker is of/welke standaard binnenkort snel een groot marktaandeel zal veroveren?
Goeie opmerking. Ik heb zeker eerst naar de TV gekeken die ik wil hebben qua specs en toen pas naar de prijs. Maar laten we eerlijk zijn, zo vlak voor een sport-event wordt er wat aan prijsverlaging gedaan en dan wacht ik liever nog heel even om mezelf niet in de vingers te snijden.

En over je tegenvraag: ik denk dat ik over een paar jaar, als 3D (wel of niet) heeft doorgezet weer naar iets nieuws kijken, en dan kan de huidige (aan te schaffen) TV door naar de slaapkamer. Bijvoorbeeld. Maar ik geloof niet in 3D-ready, dus wil ik ook niet voor die techniek betalen in een TV.

• amsterdam1977
tvinformatie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:27:
Ik zou inderdaad nu nog even wachten, want in april/mei komen heel veel nieuwe modellen op de markt van verschillende fabrikanten. De oude voorraad moet dan weg en dan kun je wel eens leuke aanbiedingen tegenkomen!
Ik kan niet wachten tot na het WK aangezien ik binnenkort ga verhuizen en de beeldbuis echt de straat op gaat.

@iedereen: Samenvattend lijkt het mij dus dat ik vanaf medio april de aanbiedingen in de gaten moet houden en dan begin/medio mei het beste koopmoment is i.v.m. nieuwe TV's en de dalende prijs op uitloopmodellen. Vlak voor het WK kan je dus maar beter niet kopen als je een speciaal model voor ogen hebt, maar voor een koopje kan je ook weer wel goedzitten. Met de opening van de webshop van de MediaMarkt erbij per april verwacht ik eerlijkgezegd niet teveel, maar wie weet.

Bedankt!

• amsterdam1977
Terugkomend op het WK: we zijn nu een maandje verder sinds de start van dit topic en als ik naar de pricewatch van uitlopende modellen kijk gaat het nu met de dag hard omlaag - letterlijk. Er zal dus één dezer dagen ongetwijfeld een nieuw model worden geïntroduceerd (ik heb het overigens over een 40" Philips, 8000-serie) en de beschikbaarheid bij de meeste (web)shops staat nog vol in het groen.

Ik denk, met nog minder dan 50 dagen voor het WK, dat mijn beste moment voor de aanschaf tussen nu en ongeveer twee weken ligt. Eind april, misschien begin mei ga ik mijn slag maar 's slaan! Anders ben ik misschien toch te laat, en met een verhuizing voor de boeg wil ik 'm op tijd binnen hebben.

De webshop van MediaMarkt valt mij - zoals verwacht - tegen qua aanbod, maar ik had ook niet veel anders verwacht.

EDIT:

van 't weekend heb ik toegeslagen, want de prijzen liepen weer langzaam op. Constateer dat mijn PFL8664 dit weekende wederom duurder is geworden, en wel met 4 tientjes! En dat terwijl nog geen vier dagen geleden het apparaat voor dik zes tientjes goedkoper in de boeken stond, bijna 6% prijsstijging in een hele korte tijd.

Mijn advies: koop NA het WK als je nog kunt wachten, of pak een mooie WK-aanbieding als je niet model-specifiek op zoek bent. Benieuwd of mijn voorspelling uitkomt.

[Voor 23% gewijzigd door amsterdam1977 op 03-05-2010 14:03. Reden: UPdate]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee