Waar precies op te letten bij upgraden/aanschaffen videokaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel maak ik gebruik van de videokaart sapphire 1gb hd4870
Ik kan hem eventueel uitbreiden naar 2 gb, maar ik weet niet of dat wat graphics betreft beter kan worden.
Ik weet niet of ik voor mijn vraag/probleem hier goed zit, maar kunnen jullie misschien hier aangeven waarop je moet letten bij het upgraden of vervangen van je videokaart.

-Zorgt nu uiteindelijk het beeldscherm of de videokaart voor geweldig beeldkwaliteit van bijvoorbeeld een film?
-heeft uitbreiden van 1 naar 2 gb (dus 2 kaarten) effect op de kwaliteit van beeld (scherper beter kleuren beter verwerking)

is mijn stelling goed als ik zeg dat intern geheugen heugen het geheugen van je videokaart overneemt wanneer de videokaart geheugen tekort komt?

bedankt voor de hulp en advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Wat wil je doen? Wil je beter beeld met het kijken van films? Dan hoef je echt geen 2e vga kaart voor aan te schaffen!
Een film wordt echt niet mooier met 2gb aan vga geheugen. Voor films gebruik ik zelfs gewoon een onboard HD3100. En dat is perfect. De kwaliteit is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je beeldscherm.
Maar films (zelfs HD) zullen perfect weergegeven kunnen worden met jouw kaartje (als de rest van je systeem natuurlijk ook een beetje up to date is).

Ook spellen zullen gewoon goed werken op jouw kaartje. Wil je echt zware games gaan draaien kan Crossfire opstelling wel een oplossing zijn. Maar dat haal ik niet uit je post.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:29:
-Zorgt nu uiteindelijk het beeldscherm of de videokaart voor geweldig beeldkwaliteit van bijvoorbeeld een film?
Onzin betreft voor films. Spellen die slecht draaien zullen door een tweede videokaart in crossfire beter gaan draaien.
-heeft uitbreiden van 1 naar 2 gb (dus 2 kaarten) effect op de kwaliteit van beeld (scherper beter kleuren beter verwerking)
Niet correct. Zelfs met crossfire is ermaar 1gb bruikbaar wanneer je 2 videokaarten met 1gb in crossfire zet.
is mijn stelling goed als ik zeg dat intern geheugen heugen het geheugen van je videokaart overneemt wanneer de videokaart geheugen tekort komt?
Voor videokaarten met hypermemory e.d. is het mogelijk alleen zijn die extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

de videokaart heeft zo goed als geen invloed op films, tenzei je al harware decoding gebruikt. een 2e videokaart gaat er in geen geval iets aan toevoegen. het enige dat je kan doen om dingen te verbeteren is of een heeeel duur scherm, of de instellingen calibreren (dat laatste kan in principe gratis)

die stelling is niet correct, als het geheugen van de videokaart vol zit zullen de prestaties teruglopen, of de pc crashed. maar aangezien je films kijken aanhaalt is dat sowiso niet het geval, filmdecoding met de videokaart gebruikt maar n aantal MB, geen hele gigabytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:42:
de videokaart heeft zo goed als geen invloed op films, tenzei je al harware decoding gebruikt. een 2e videokaart gaat er in geen geval iets aan toevoegen. het enige dat je kan doen om dingen te verbeteren is of een heeeel duur scherm, of de instellingen calibreren (dat laatste kan in principe gratis)

die stelling is niet correct, als het geheugen van de videokaart vol zit zullen de prestaties teruglopen, of de pc crashed. maar aangezien je films kijken aanhaalt is dat sowiso niet het geval, filmdecoding met de videokaart gebruikt maar n aantal MB, geen hele gigabytes.
bedankt allemaal, jullie waren behulpzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door, daar staat ook een heleboel in waar je op moet letten.
Pagina: 1