Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 23:52
Hoi iedereen,

Ik ben van plan komende week een nieuwe pc in elkaar te knutselen.
Doel in feite was een core i5 bak, maar dan wel een beetje op budget.
Ik speel nu niet veel games, maar om in de toekomst toch af en toe een spelletje te kunnen draaien leek een HD5750 me een mooie toevoeging. Nu heb ik eigenlijk niet zoveel ervaring met het werkelijk samenstellen van een systeem (wel met het bouwen ervan) dus mijn vraag aan jullie is; is de voeding die ik nu heb afdoende voor dit systeem? Dingen als overklokken en crossfire ben ik niet in geintereseerd.
De huidige voeding heb ik voornamelijk uitgekozen om zn 80+certificering en stilte, wat ik wel fijn vind bij bijv. het kijken van een film.Dit is de be quiet! Pure Power L7 350W

Ik heb de producten die ik wil gebruiken gekoppeld aan dit artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door mormegilmaster op 22-03-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je vraag hoort eigenlijk in Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

En om dus even je topicstart af te maken: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W is de voeding waar het om gaat.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 21:55
Als je op je budget gesteld bent, en niet geïnteresseerd bent ik crossfire etc., dan ben je beter af met een AMD oplossing.

Momenteel zit je bij Intel op het volgende:

Core i5 750
Gigabyte GA-P55A-UD3
Totaal zo'n 295 euro

Bij AMD zit je als volgt:
Phenom II 955
Gigabyte GA-770TA-UD3
Totaal zo'n 225 euro

Je levert dan iets in op de prestaties, maar je houd dezelfde futures zoals USB 3.0 en SATA 600. Mocht je dit ook niet willen dan is AMD nog aantrekker met de prijs. Want dan zou je voor de MSI 770-G45 kunnen gaan, welke weer zo'n 20 euro goedkoper is dan het Gigabyte moederbord.

Tevens zou je in te toekomst nog kunnen upgraden naar een Phenom II X6, en misschien wel naar de Bulldozer. Socket 1156 zit veel krapper met toekomstige upgrades omdat socket 1366 daar nog boven zit.

Zo bespaar je toch weer extra geld, je kun dan makkelijk een 5770 kopen met hetzelfde budget. Of je steekt de 70 euro gewoon in je zak :)

De voeding moet wel lukken trouwens, al houdt die niet erg veel over. Maar stel je vraag maar in het andere topic zoals Wiethoofd ook aangeeft. Daar wordt je beter geholpen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefanovic45 op 22-03-2010 11:52 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 23:52
De AMD route is inderdaad wat goedkoper. De reden dat ik toch voor de i5 was gegaan(tot dusver) is omdat ik graag de optie wil openhouden om te experimenteren met osx86 (gevoelig onderwerp voor sommigen, i know). En er zijn redelijk wat berichten op internet dat dit met een core i5 ed goed lukt. (in dit geval zit ik nog altijd met de niet in osx opgenomen hd5750, maar hopelijk gaan ze die in de toekomst nog gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 13:34
Heb zelf i760,UD2,GTX460,4GB-DDR3,SSD+HD,DVD en dat trok mijn 380Watt 80+voeding prima. Zelfs overclocken ging nog, maar kon toen wel zien dat de 12V lijn op gegeven moment een beetje zwakker werd. Maar bij normaal gebruik Is het dus prima.
knip

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 17-11-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

TS wilde dit varkentje een week na posten wassen. We zijn inmiddels acht maanden verder; ik denk dat hij er wel klaar mee is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.