Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:12

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Topicstarter
Ik zit meer in de software development hoek dan hardware, daarom dat ik jullie hulp inroep, want ik kom er niet helemaal uit.

Wat wil ik: een zwaailicht of lavalamp bedienen met de pc, zodat onze CI server zich wat beter zichtbaar kan maken als het mis gaat.

Wat heb ik al gevonden: N.a.v. dit artikel kwam ik uit op de Firecracker van X10, maar deze wordt door hun niet in europa geleverd en werkt ook op een lager voltage. Ik ben wezen kijken op x10europe, maar ik kom er niet helemaal uit welk component ik nou nodig heb.

Wat zoek ik: iemand die me kan vertellen met welke hardware ik een lamp kan besturen vanuit Linux. Ik wil scriptsgewijs de lamp aan / uit kunnen zetten, misschien zelfs met verschillende standen of lampen. (build warning of build failure ander signaal) Het scripten zelf gaat me wel lukken, maar ik heb geen idee welke hardware (buiten de lamp om) ik nodig heb.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een USB stekkerdoos (Topshield dacht ik, maar dat weet ik zo even niet zeker), als daar ook Linuxdrivers voor zijn kun je die gebruiken daar lampen op aansluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Wellicht is dit met Klik-aan-klik-uit te realiseren ?
[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer
http://klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=25

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-03-2010 01:29 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
transistor aan paralelle poort? En als transistor niet sterk genoeg is om het zwaailicht te schakelen zou je de transistor misschien een relais kunnen laten schakelen.