c# simpel inlogsysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedendag tweakers,

ik moet een simpel inlogsyteem maken in C#. Alleen ik heb geen idee hoe ik dit moet doen:confused:.
nu weet ik dat ik een if en else statemants moet maken.(
if (wachtwoord == hallo)
{
// welkom binnen
}
else
{
opzouten
}

)
nu heb ik een textbox en een button gemaakt en met een klik op de button moet hij het wachtwoord verwerken. ik doe express geen username erbij om het simpel te houden.

ook heb ik dit al gevonden voor de console:
string tekst = Console.ReadLine();
Console.WriteLine(tekst);

nu is mijn vraag hoe moet ik er voor zorgen dat alles wat ik in die textbox invoer hij opneemt en goedkeurt zodat hij doorgaat naar een pagina waar staat welkom binnen? en klopt dit allemaal wat ik al verzamelt heb?
kunnen jullie me helpen?
bijvoorbaat dank

Meyndert Makkink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is wat je precies probeert te doen? Is het een website, een Windows Forms-applicatie, een console-applicatie? Kun je niet uit de voeten met de ASP.NET Membership Providers?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet het doen in c# windows console applicatie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 17:37
Maar in een console applicatie bestaat geen textbox of button...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat het slim is om eerst de basics van het programmeren te proberen te snappen?

http://lmgtfy.com/?q=C%23+tutorial+for+beginners

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Console.* is voor, jawel, een Console applicatie.

Jouw windows form heeft een textbox, in de Value property kan de huidige ingevulde tekst ophalen.
Zoek is een goed boek, of tutorial op het internet want wat je nu vraagt is echt heel basic.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al opgelost maar iedereen bedankt voor je intresse :)
ik was misleid door een klasgenoot die de opdracht niet snapte.
dit is me eind resultaat:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading;

namespace vanvliethuiswerk
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Typ \"exit\" om af te sluiten.");
Console.WriteLine("Wachtwoord A.U.B:");
String text = Console.ReadLine();
while (text != "exit" && text != "Exit")
{
if (text == "Welkom#1")
{
Console.WriteLine("Kom binnen");
}
else
{
Console.WriteLine("probeer opnieuw");
}
Thread.Sleep(2000);
Console.Clear();
Console.WriteLine("Typ \"exit\" om af te sluiten.");
Console.WriteLine("Wachtwoord A.U.B:");
text = Console.ReadLine();
}
}
}
}

nu nog een 3x limit op het wachtwoord zetten en klaar is kees in ieder geval iedereen bedankt en sorry voor de verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

volgens mij kun je beter Equals gebruiken om string met elkaar te vergelijken in plaats van ==

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Tenzij je case-insensitive of met speciale opties wilt vergelijken is dat niet nodig, in .NET zit standaard de functie String.operator ==() die twee strings met elkaar vergelijkt op inhoud.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

while (text != "exit" && text != "Exit")
code:
1
while(text.Lowercase() != "exit" )

;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Korben schreef op maandag 22 maart 2010 @ 06:51:
Tenzij je case-insensitive of met speciale opties wilt vergelijken is dat niet nodig, in .NET zit standaard de functie String.operator ==() die twee strings met elkaar vergelijkt op inhoud.
Maar zo te zien wil de TS wél de Equals() methode gebruiken, want anders had hij niet een ranzige == "exit" || == "Exit" gebruikt ;)

Dat wordt dus
C#:
1
2
3
4
while (!text.Equals("exit", StringComparison.OrdinalIgnoreCase))
{
    // etc.
}

@beany: is net zo ranzig hoor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 22-03-2010 08:08 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie dat je je niet echt veel van de sluit posts van RobIII hebt aangetrokken dus ik quote ze nog maar een keer, want ze zijn ook hier weer van toepassing. Als je wil dat je code voorbeeldjes leesbaar zijn, zul je toch echt de [code] tags moeten gebruiken
RobIII schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:05:
Euh, sorry maar we doen hier niet aan quickfixes. Je roept nu alleen "het werkt niet" en dump (zonder code tags) je code. Je geeft niet aan wat je al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden etc (zoals we dat van je verwachten volgens onze Quickstart) en ik zie ook niet of je bijv. al hebt gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?).

Kortom: we verwachten wel een beetje eigen initiatief en dat ontbreekt in dit topic. Open gerust een nieuw topic maar hou dan de voorgenoemde quickstart in je achterhoofd als je dat doet. Vermeld dan ook duidelijk (eventuele) foutmeldingen die je krijgt en geef aan wat er niet werkt.

(Los van het feit dat de fout, zoals je hierboven leest, redelijk obvious is trouwens... we zitten hier dus alleen niet om voor jou naar je code te gaan zitten staren...)

Je zou overigens een déjà vu moeten hebben nu.
RobIII schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:10:
Volgende keer even je boek er bij pakken. Dit is wel héééééél erg basic.
En als je dan toch een topic op GoT opent, neem dan even onze Quickstart door. Code post je met code tags, het is altijd fijn als een een topictitel de lading dekt en het is ook fijn als je vantevoren even debugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?); had je dat laatste gedaan dan had dit topic nooit bestaan.

Tot slot; het is ook fijn als je Hoofdletters gebruikt aan 't begin van een zin. Dat maakt 't een stuk leesbaarder.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.