Toon posts:

Externe HDD beschadigd en/of onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds gister krijg ik mijn Externe HDD (Lacie Porsche Design, 500GB; meer info heb ik niet) niet meer aan de praat op mijn pc. Zodra ik hem aansluit herkent hij de HDD wel bij deze computer, maar hij geeft niet aan dat er nieuwe hardware is gevonden noch kan ik hem verkennen via deze computer. Ik krijg dan de melding dat hij "onleesbaar en/of beschadigd" is.

Het vreemde is echter dat ik hem wel op de Xbox360 krijg aangesloten en hij dan wel gewoon werkt. Ik kan dan gewoon video, muziek en afbeeldingen laden zonder enig probleem. Ik heb de HDD op het begin zo geformateerd dat het een HFS+ format werd, NTFS / Fat(32) kreeg ik helaas niet aan de praat in combinatie met de Xbox360. Op de PC heb ik MacDrive geinstalleerd, die normaal ervoor zorgde dat ik de schijf kon openen, nu helaas zonder succes..

Hopelijk heeft iemand hiervoor een oplossing zonder dat ik moet gaan formateren en ik dus niet al m'n foto's kwijt ben (daar is m'n externe HDD in beginsel voor aangeschaft!!)

Marlon

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 14:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die data belangrijk is, heb je er dan geen backup van?
Verder, pak eens een ander systeem die HFS drives kan lezen (desnoods via een livelinux). Grote kans dat je dan nog wel wat terug kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Nee, ik heb pas sinds 2/3 weken mijn pc helemaal schoon gemaakt en alles opnieuw erop gezet. Toen had ik de bestanden die ik echt niet wilde missen op deze HDD gezet. Achteraf dus niet slim dat ik er een backup van heb gemaakt.

Is er geen andere manier om de schijf te repareren zonder dat hij moet worden geformatteerd etc., want het is toch vreemd dat hij wel helemaal te lezen is op de Xbox360? De bestanden spelen daar ook gewoon af..

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Op deze site staat hoe je met een HFSExplorer de bestanden kunt lezen. Tweede hit via Google ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Marquis super bedankt! Het was niet dat ik te makkelijk was om via Google te zoeken, alleen wist ik niet waar ik naar moest zoeken.. HFSExplorer is momenteel bezig met de bestanden naar mijn pc over te brengen! Wat is het beste om hierna te doen, als alles weer op mijn pc staat en de schijf dus leeg kan worden gemaakt? Gewoon weer opnieuw met MacDrive een HFS+ formaat maken? Nogmaals bedankt, de vakantie foto's hebben het overleefd ;)

Wat moet ik in de toekomst niet meer doen of juist wel doen om een dergelijke situatie te vermijden?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Wat moet ik in de toekomst niet meer doen of juist wel doen om een dergelijke situatie te vermijden?
In elk geval niet teveel slepen met een externe schijf waar belangrijke data op staat en koop een aparte externe schijf om in andere apparaten te stoppen zoals je XBox360.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Een manier om de kans op bestandsbehoud iets groter te maken is de opslag van gegevens op verschillende plaatsen en op verschillende manieren. Cd en dvd, usb-stick, aparte usb-schijf alleen voor backups, opslag op internet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En neem Thematopic: Backups eens door mbt backups maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties, het is gelukt! Hij werkt weer; middels een simpele repair check met MacDrive gaf hij aan geen errors te vinden en toen ineens deed de schijf het weer.. Vreemd! Ik zal in elk geval eens Backups gaan doornemen om dit soort problemen in de toekomst te vermijden.
Pagina: 1