Toon posts:

Desktop heeft erg virus, nieuw desktop nodig.. :-( Advies??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.114 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers!

helaas is mijn desktop vermoed ik overleden, voor het weekend een aanval van virussen gehad en nu wil hij zelfs helemaal niet meer opstarten....

Ben dus bang dat hij overleden is...

Ik produceer muziek op de desktop, Fruitloops 9 (straks misschien ook Cubase), zware VST(´s), werk met een TC Elektroniks desktop Konnekt 6 externe geluidskaart, Edirol midicontroller-keyboard, en heb 2 tft monitoren...

Nu ben ik bang dat de computer echt is overleden en zal dan naar wat anders op zoek moeten gaan, hebben jullie tips waar ik op moet letten?????????

Grafische kaart is volgens mij niet zo spannend toch evenals de geluidskaart; werk immers met de externe geluidskaart...

Mijn `´ eisen `´ zijn

# minstens 4 gb werkgeheugen
# snel moederbord
# mogelijkheid om weer die 2 tft monitoren aan te sluiten waarvan er nu een op de vga aansluiting zit en een op de dvi via hdmi...

welke desktops kunnen jullie adviseren en waar dien ik op te letten~??????????????????

Ik hoop op wat nuttige tips want ook google en de bestaande topics hier helpen me niet erg verder!!!!

thanks a lot dudes!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 23:28
Er bestaan echt zeer weinig (geen?) virussen die je computer echt slopen...
Dus mocht het echt te erg zijn gewoon windows cd/dvd erin en op computer leeg gooien (formatteren vanuit de windows installatie) op opnieuw installeren, dan is je computer helemaal als nieuw en virus vrij ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lennart_1337 op 21-03-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
zoals hierboven gezegd wordt, kans dat een virus je pc echt sloopt is niet zo heel groot, het is wel mogelijk, maar die kans is zo klein... herinstallatie zal het waarschijnlijk wel fixen.

zal even een topic reportje doen, dan kan het topic verplaatst worden naar beveiliging en virussen, audio en hifi gaat meer over audio apparatuur en dergelijke, en dat je toevallig je pc gebruikt om muziek te maken, is weer een heel ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maat van me heeft dit al geprobeerd gisteren en na installatie van de Windows en het opnieuw opstarten krijg ik steeds weer de melding van Atabus driver missing...

Had idd net als jij zegt ook hoop dat hij nog wel weer tot leven kwam maar of we doen iets verkeerd of hij is echt DOOD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nick_haak schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:02:
zoals hierboven gezegd wordt, kans dat een virus je pc echt sloopt is niet zo heel groot, het is wel mogelijk, maar die kans is zo klein... herinstallatie zal het waarschijnlijk wel fixen.

zal even een topic reportje doen, dan kan het topic verplaatst worden naar beveiliging en virussen, audio en hifi gaat meer over audio apparatuur en dergelijke, en dat je toevallig je pc gebruikt om muziek te maken, is weer een heel ander verhaal ;)
beetje perongelijk hier geplaatst door mij sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zoals de poster hierboven aangeeft. Er zijn zo goed als geen virussen die je computer fysiek slopen en bovendien is het bij een PC altijd zo dat mocht er iets stuk zijn, je vaak het individuele component kan vervangen. Ik probeer mensen uit mijn omgeving hier altijd zo veel mogelijk op te wijzen (meestal staan ze je verbaasd aan te kijken). Helaas denken er nog veel te veel leken dat wanneer er softwarematig iets mis is, de computer weggegooid kan worden........(hoewel dat mij vaak ook weer leuke tweedehands rommel/handel oplevert 8) )

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:03:
maat van me heeft dit al geprobeerd gisteren en na installatie van de Windows en het opnieuw opstarten krijg ik steeds weer de melding van Atabus driver missing...
En toen je maat die melding op Google indrukte, wat gebeurde er toen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Even voor de duidelijkheid:

Als je geen hulp wilt bij het herstellen van je PC, meldt dat dan even in je startpost. M.I. is je topic dan overbodig
want op basis van je budget kan je je hier inlezen:

BBG

Er is zelf een advies voor een audio workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:10:
Even voor de duidelijkheid:

Als je geen hulp wilt bij het herstellen van je PC, meldt dat dan even in je startpost. M.I. is je topic dan overbodig
want op basis van je budget kan je je hier inlezen:

BBG

Er is zelf een advies voor een audio workstation...
Wil hem juist WEL graag weer klaar hebben, dat scheelt me VEEL GELD en dat besteed ik dan liever aan een laptop... het probleem is alleen dat we er niet uit komen om hem weer klaar te krijgen vandaar dat ik hier kenners als jullie eens vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:15:
Wil hem juist WEL graag weer klaar hebben, dat scheelt me VEEL GELD en dat besteed ik dan liever aan een laptop... het probleem is alleen dat we er niet uit komen om hem weer klaar te krijgen vandaar dat ik hier kenners als jullie eens vraag...
Dan moet je beginnen met je drivers op te zoeken en te installeren. Je doet nu erg helpdeskuserig, door niets zelf te proberen of op te zoeken, terwijl de melding (ATA-bus drivers afwezig). Je zult chipsetdrivers moeten installeren (eventueel slipstreamen met Nlite).

En ga nu niet vragen "hoe moet ik dat doen", want als je "drivers slipstreamen nlite" intikt in Google of in de zoekfunctie, dan krijg je zat informatie. Oftewel: zelf aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:08:
[...]

En toen je maat die melding op Google indrukte, wat gebeurde er toen?
Ik denk dat hij het toen opgaf? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt te zot voor woorden is geworden, gewoon een nieuw harde schijf erin en klaar is kees. Daar ga je toch geen nieuwe desktop voor kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Hmmm... Als je:
  • zelf geen zin/tijd hebt om het op te lossen,
  • of zelf niet de moeite neemt om je in te leren/rond te googlen,
  • je geen kennissen hebt met voldoende kennis om het op te lossen...
Dan is mijn advies: breng hem voor een windows her-installatie naar bijvoorbeeld Mycom, die repareren ook PC's die elders gekocht zijn.

(oh, vraag dan ook gelijk of ze een fatsoenlijke antivirus voor je installeren!)

Overigens is daarmee de kans dat je de data die er nog opstaat terug krijgt wel ongeveer nul - maar ik neem aan dat je die data wel van een backup kan terugzetten, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan weer aan de slag met de bovengenoemde tips... Sorry ben nou eenmaal nogal een nOOb op dit gebied en voor ik meer kapot maak dan ik klaar maak wilde ik graag wat tips en tricks van mensen die WEL weten waar ze mee bezig zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

vanaalten schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:30:
Overigens is daarmee de kans dat je de data die er nog opstaat terug krijgt wel ongeveer nul - maar ik neem aan dat je die data wel van een backup kan terugzetten, toch? ;)
I lol'd

Als je zijn advies opvolgt, en je wilt je data behouden, haal dan je harde schijf eruit en laat een pcboer er een nieuwe inzetten + windows install + AV. Geef hem je oude schijf, en vraag hem om "mijn documenten" etc. te kopiëren naar je nieuwe install.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gewoon een nieuwe installatie, desnoods op een nieuwe HD.

installeer windows zonder netwerk aanslutingen
installeer daarnaa als allereerst een goede virusscanner.
Sluit dan je netwerk verbinding aan, en update windows + av.

De kans om dan nog een virus binnen te halen is bij normaal gebruik erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou in ieder geval niet op de kunnen van die "vriend" van je vertrouwen. Ik weet niet hoe oud je systeem is, maar hem maar gewoon afschrijven omdat er virussen op hebben gestaan is echt van de zotte. Ik ben het met mensen boven mij eens dat je hem het beste naar een erkende computerzaak kunt brengen die computers van elke afkomst herinstalleren, dat kost je sowieso minder geld.

Mocht er daarnaast hardwarematig toch iets defect zijn (waarbij het maar een kleine kans betreft dat dit door een virus komt) dan kunnen zij je meteen adviseren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, deze nOOb kan nu gelukkig weer verder en weet zeker dat hij nu niks verkeerds gaat doen waardoor er nog meer problemen ontstaan!

Allemaal erg bedankt en sorry als het gemakzuchtig overkwam op sommigen van jullie, het is meer dat ik bang was hem nog meer de vernieling in te helpen...

goed weekend allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Dit heeft niet echt iets te maken met Audio en Hifi, plus dat er reeds een ander topic is: Desktop heeft virus, nieuwe nodig!!? tips??. Crossposten dus...

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 21-03-2010 15:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.