Toon posts:

Desktop heeft virus, nieuwe nodig!!? tips??

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers!

helaas is mijn desktop vermoed ik overleden, voor het weekend een aanval van virussen gehad en nu wil hij zelfs helemaal niet meer opstarten....

Ben dus bang dat hij overleden is...

Ik produceer muziek op de desktop, Fruitloops 9 (straks misschien ook Cubase), zware VST(´s), werk met een TC Elektroniks desktop Konnekt 6 externe geluidskaart, Edirol midicontroller-keyboard, en heb 2 tft monitoren...

Nu ben ik bang dat de computer echt is overleden en zal dan naar wat anders op zoek moeten gaan, hebben jullie tips waar ik op moet letten?????????

Grafische kaart is volgens mij niet zo spannend toch evenals de geluidskaart; werk immers met de externe geluidskaart...

Mijn `´ eisen `´ zijn

# minstens 4 gb werkgeheugen
# snel moederbord
# mogelijkheid om weer die 2 tft monitoren aan te sluiten waarvan er nu een op de vga aansluiting zit en een op de dvi via hdmi...

welke desktops kunnen jullie adviseren en waar dien ik op te letten~??????????????????

Ik hoop op wat nuttige tips want ook google en de bestaande topics hier helpen me niet erg verder!!!!

thanks a lot dudes!!!!!!!!!!!!!!!! :) Hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:59
Een PC overlijdt niet door virussen......
En kap svp met die duizenden vraagtekens, roept alleen maar ergernis op

[ Voor 47% gewijzigd door mad-dog op 21-03-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ja een PC overlijd niet door virussen. Het zal eerder dan de voeding zijn die ermee op gehouden is, klein beetje troubleshooting en je bent er zo achter wat het is. Het lijkt nou wel een slap excuus om een nieuwe pc in elkaar te kunnen knutselen.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:19

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoals gezegd: een virus (softwarematig) kan een PC niet hardwarematig beschadigen, of zoals jij zegt, doen overlijden.
Ik zou gewoon Windows (of wat je ook gebruikt) er opnieuw op knallen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor teveel vraagtekens.

Hoop i.d.d. dat opnieuw instaleren van Windows gaat helpen, want gisteren heeft een maat van me dit geprobeerd te doen en telkens als hij opnieuw werd opgestart kreeg ik weer het zwarte scherm met atabus driver missing...

Weet niet wat we verkeerd hebben gedaan maar opnieuw windows erop heeft nog niet mogen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat hem door iemand installeren die er wel verstand van heeft. Er is niets kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

In dat geval zoek je naar drivers voor je atabus. Als hij zegt dat ze 'missing' zijn, lijkt me dat slim om te doen, denk je niet? Google is je grote vriend bij dit soort problemen, maar dan moet je wel even moeite doen (zoals iemand in je vorige topic ook al aangaf).

[ Voor 34% gewijzigd door tobiasvs op 21-03-2010 14:20 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:11:
sorry voor teveel vraagtekens.

Hoop i.d.d. dat opnieuw instaleren van Windows gaat helpen, want gisteren heeft een maat van me dit geprobeerd te doen en telkens als hij opnieuw werd opgestart kreeg ik weer het zwarte scherm met atabus driver missing...

Weet niet wat we verkeerd hebben gedaan maar opnieuw windows erop heeft nog niet mogen helpen...
Maar wat houdt het wil helemaal niet meer opstarten in?
Gaat ie aan?

Krijg je beeld?

Dupa = kont in het Pools :p of was dat de bedoeling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tobiasvs schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:17:
In dat geval zoek je naar drivers voor je atabus. Als hij zegt dat ze 'missing' zijn, lijkt me dat slim om te doen, denk je niet? Google is je grote vriend bij dit soort problemen, maar dan moet je wel even moeite doen (zoals iemand in je vorige topic ook al aangaf).
google ook al geprobeerd maar die bracht ons niet verder...
Ben zelf nogal een nOOb bij dit soort problemen en daarom vraag ik jullie experts eens, zou niet weten hoe ik hem anders weer aan de praat krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Maar wat houdt het wil helemaal niet meer opstarten in?
Gaat ie aan?

Krijg je beeld?

Dupa = kont in het Pools :p of was dat de bedoeling 8)7
Zijn computer gaf de melding "Atabus driver missing", maar hij had geen beeld? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mad-dog schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:02:
Een PC overlijdt niet door virussen......
Kan wel hoor. :) Virussen kunnen natuurlijk gebruik maken van een aantal dingen die je hardware kunnen beschadigen. Een paar weken geleden was er een Nvidia-driver die sommige kaarten aanstuurde om de fans uit te zetten wat aardig wat schade ten gevolg had; als een driver dat kan, dan kan een virus dat ook. Ik lees ook dingen als continu je display settings aanpassen naar een unsupported resolutie, wat je beeldscherm kan verklooien. Of naar de ROM van een stuk hardware schrijven. ;)

That being said: lijkt me sterk dat dat hier gebeurd is. Virussen hebben over het algemeen als doel zichzelf te verspreiden en dat gaat nogal lastig als je PC stuk gaat. Om die reden zijn dat soort virussen ook zo zeldzaam: zelfs als ze gemaakt worden schieten ze zichzelf in de voet door elke geïnfecteerde PC te vernielen voordat ze verspreid worden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij wil opstarten tot het eerste scherm, en dat zwarte scherm geeft dan de mededeling over de atadrivers, zal vanavond ff een fototje maken met de preciese melding zodat jullie er misschien iets meer mee kunnen...

Nu wil ik best die driver zien te vinden maar waar en hoe kan ik deze dan installeren als ik niet verder kom dan dit eerste scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:23:
[...]

google ook al geprobeerd maar die bracht ons niet verder...
Ben zelf nogal een nOOb bij dit soort problemen en daarom vraag ik jullie experts eens, zou niet weten hoe ik hem anders weer aan de praat krijg...
Als hij zegt dat hij bus-drivers mist, kan je er voor 99% zeker van zijn dat het iets te maken heeft met het moederbord. Zoek op welk merk en type moederbord je hebt, typ dat + "atabus drivers missing" in bij Google. Grote kans dat er iemand op de wereld is die hetzelfde probleem heeft gehad.

Mocht dat niet lukken:
1. Zoek naar een CD-rom die je bij de computer gekregen hebt, waar drivers voor je moederbord op staan. Als je deze hebt, heb je een grote kans dat de drivers daarop staan

2. Heb je die niet, kijk dan op de site van de fabrikant van je moederbord, ga naar de supportpagina van je moederbord en zoek naar (atabus)-drivers. Zet deze op een USB-stick, druk in het begin van het installeren van Windows op Fnogwat (je hebt dan een blauw scherm voor je met onderin (ongeveer) de tekst "Press F6 o.i.d. to install non-scsi-drivers")

[ Voor 16% gewijzigd door tobiasvs op 21-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Waarom 2 topics? Een topic kan ook verplaatst worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
perongeluk in verkeerde geplaatst vandaar

Tobiasvs, bedankt voor je tips ga dat vanavond maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica