[Windows 7] Werkgeheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Sinds ik Windows 7, 64bit Ultimate, op mijn laptop heb staan, heb ik oa problemen met mijn werkgeheugen.
Ik heb 4gb ram in mijn laptop zitten. Normaal gesproken is dit voldoende, maar zodra ik ga downloaden vanaf nieuwsgroepen begint mijn werkgeheugen langzaam vol te lopen. Totdat het zo vol is dat er gewoon niks meer te doen is met de laptop omdat het nauwelijks nog reageert. Met Vista had ik deze problemen niet.
Ook maakt het niet uit welk programma ik gebruik. Ik gebruik zelf GrabIt maar heb ook andere geprobeerd maar dat was ook geen succes.

Bijkomend probleem is nog dat sinds Windows 7, als ik niks met mijn laptop doe, mijn verbinding er uit klapt na ongeveer 2 uur. Terwijl in Windows 7 de instellingen op maximaal staan voor draadloze netwerk.

Heb al gezocht op google maar kon er niets over vinden. Hier op GoT ben ik het ook niet tegen gekomen. Dus misschien dat iemand hier nog een oplossing weet?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinky.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Het tweede probleem heeft waarschijnlijk te maken met energiebeheer van de computer welke de draadloze adapter uit schakelt. Dit kan je verhelpen door bij de eigenschappen van de draadloze adapter in het apparaatbeheer te kijken en bij energiebeheer de optie uit te schakelen welke de computer in staat stelt om het apparaat uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zoals ik al zei staan die al op maximum preformance ij de power saving settings. Dus geen idee wat ik daar nog aan kan veranderen. Dacht zelf ook eerst dat het daar aan lag, maar lijkt het niet te zijn of ik moet nog iets over het hoofd zien.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 20-03-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat downloaden doe je over dezelfde wireless die er bij niksdoen na 2 uur uitklapt?
Zo ja, dan zou ik toch eens onderzoeken of er geen betere netwerkdriver is, misschien zelfs een ander kaartje.

Test het ook een keer met een niet-wireless verbinding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
In de eigenschappen van je wireless nic, onder power management heb je "allow the computer to turn off this device to save power", deze uitvinken. Deze optie werkt vaak niet vlekkeloos, waardoor je nic niet lekker terug opkomt tot na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
ik heb het op mijn desktop pc als ik iets installeer vanaf een mounted iso(ook met windows 7)

[ Voor 11% gewijzigd door Japperrrr op 20-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Japperrrr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:19:
ik heb het op mijn desktop pc als ik iets installeer vanaf een mounted iso(ook met windows 7)
En hoe is dat relevant voor de vraag van de topicstarter?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
dat het een duidelijk probleem is met windows 7 en niet met zijn downloadsoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Japperrrr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:09:
dat het een duidelijk probleem is met windows 7 en niet met zijn downloadsoftware
Neen, dat wijst er eerder op dat er ook een probleem is met jouw drivers ... Ik heb al zo vaak iso's liggen mounten over mijn wireless en nog nooit last mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik mount ze gewoon vanaf de HDD, maar misschien dat het in het geval van de TS een probleem met de virusscanner is omdat het bij hem tijdens het downloaden gebeurd. Het probleem doet zich overigens alleen voor bij de x64 versies. Via Google heb ik een paar vergelijkbare gevallen kunnen vinden en zij gebruikten ook allemaal een x64 versie van Windows 7, zelf heb ik met een x86 versie ook nergens last van.

Het verbreken van de internetverbinding kan voorkomen als je nog een betaversie van Windows 7 draait. Microsoft doet dit namelijk expres zodat gebruikers niet oneindig de betaversie kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ethefox schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:17:
In de eigenschappen van je wireless nic, onder power management heb je "allow the computer to turn off this device to save power", deze uitvinken. Deze optie werkt vaak niet vlekkeloos, waardoor je nic niet lekker terug opkomt tot na een reboot.
Ok dit heb ik nu gedaan. Eens kijken of dat gaat werken. En dan ook meteen maar even opzoek naar nieuwe drivers. Ander kaartje wordt wat lastiger of ik moet een extern kaartje nemen, maar ja is ook weer zonde als je een wireless N kaartje intern hebt.
Maar, dan is er nog altijd het grootste probleem, en dat is dat het werkgeheugen tijdens het downloaden langzaam aan steeds verder vol loopt, zodat je er na verloop van tijd niets meer mee kan...
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-08-2020
(jarig!)
Je kan als tijdelijke fix misschien af en toe GrabIt uitschakelen? Ik weet het, klinkt een beetje lomp, maar dan kan je iig nog wel downloaden zonder dat je PC vastloopt.

Tenzij jij dezelfde persoon bent, zijn er meer mensen die er last van hebben:
http://online.gebruikers....thread.php?thread_id=2980

Misschien dan toch een idee om een andere leecher te pakken? (Ik gebruik zelf nu alt.binz i.p.v GrabIt, omdat GrabIt vrij sloppy in elkaar steekt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Kan het nog een keer proberen een andere leecher.
GrabIt af en toe uitschakelen zou kunnen, ware het niet dat het werkgeheugen daarmee niet geleegd wordt. NA verloop van tijd loopt hij dan toch vol. En ja om nou 's nachts te wekker te zetten om GrabIt even uit te schakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kijk eerst eens voor je een nieuwe netwerkkaart aanschaft of het précies na 2 uur uitvalt vanaf het opstarten van je laptop gemeten. En als je er niet uit komt kun je altijd nog een x86 versie installeren, dan ben je ook van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:22:
Het verbreken van de internetverbinding kan voorkomen als je nog een betaversie van Windows 7 draait. Microsoft doet dit namelijk expres zodat gebruikers niet oneindig de betaversie kunnen gebruiken.
Dat is grote onzin. Ja, de RC zal je niet eeuwig kunnen gebruiken en je zult een aantal vervelende dingen zien, maar het verbreken van de internetverbinding is daar geen onderdeel van:
Description of Windows 7 Beta and Windows 7 Release Candidate (RC) expiration dates and functionality

Verder, heeft TS al eens in task manager gekeken welk proces er zoveel geheugen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Als 't aan Grabit ligt, hopelijk zijn die problemen opgelost met de nieuwe versie. Met welke programma's had je het nog meer?

Aangezien je Win 7 Ultimate hebt zou je 't misschien ook eens kunnen proberen onder XP Mode.

[ Voor 59% gewijzigd door Nielson op 20-03-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Ik heb nog niemand horen reppen over cache?
Ik gebruik µTorrent om te downloaden en wanneer ik met volle snelheid grote of vele bestanden download, dan loopt mijn RAM ook vol, omdat mijn schijf te traag is. Pas na een tijdje zie ik mijn RAM weer teruglopen.

Goed, jij gebruikt dan iets anders, maar ik kan me voorstellen dat ie bij jou hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-08-2020
(jarig!)
"GrabIt af en toe uitschakelen zou kunnen, ware het niet dat het werkgeheugen daarmee niet geleegd wordt"

Dan zit het probleem dus ergens anders; mijn exuses, ik dacht dat GrabIt keihard liep te lekken. Welk proces neemt er dan zoveel werkgeheugen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ja ik heb geen idee, heb wel eens in taskmanager gekeken, maar toen keek ik volgens mij naar de processor load. Als ik nu kijk zie ik dat dwm.exe ruim 60mb in neemt, maar dat is nog lang niet een verklaring waarom 4gb langzaam vol loopt naar de 90%.

Bij mij loopt echter na een tijdje ook niet het aantal ram terug. Ten minste niet dat me is opgevallen, of ik ben dan ongeduldig genoeg, dat zou ook nog kunnen ;)

Harde schijf te traag, zou kunnen, mits ik dit probleem dan ook had gehad met Vista 64bit, maar dat was niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kijk anders een met recource monitor (start -> zoeken -> resmon), is misschien wat uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
svchost.exe lijkt langzaam aan steeds wat voller te lopen wat ik zo eve snel in korte tijd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Svchost.exe wordt voor veel dingen gebruikt, door hier weer andere dingen aan te hangen. Eventueel kun je misschien met Process Explorer kijken wat het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Dat is grote onzin. Ja, de RC zal je niet eeuwig kunnen gebruiken en je zult een aantal vervelende dingen zien, maar het verbreken van de internetverbinding is daar geen onderdeel van:
Description of Windows 7 Beta and Windows 7 Release Candidate (RC) expiration dates and functionality

Verder, heeft TS al eens in task manager gekeken welk proces er zoveel geheugen gebruikt?
Ik las het in een of andere nieuwsbrief van Microsoft een paar maanden geleden, maar op die link die je gaf staat dat de computer iedere twee uur opnieuw opstart, dus ik zal het wel verkeerd gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Ik heb hier zelf ook een probleem mee en na wat lezen kwam ik vervolgens terecht bij: A nonpaged pool memory leak occurs when you use a WFP callout driver in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2 " After the application is running for some time, a memory leak may occur in the nonpaged pool memory."

Dit heb ik zelf in combinatie met nod32 v4, dus wellicht even kijken of jouw AV pakket er ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Gebruik zelf Panda Antivirus, en daarvoor NOD gebruikt. Volgens mij met beide problemen, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Zit nu ook op mn werk, dus kan nu niet veel meer checken/nagaan.

Pagina: 1