Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-08 14:20
Sinds kort heb ik een probleem met mijn nVidia 8800GTS van XFX. Het fenomeen is nu dat als ik de pc aanzet, met deze kaart aangesloten (inclusief power kabel), heel even alle leds aangaan, mn case fans gaan draaien (CPU fan niet) en daarna alles weer uitgaat met een lichte klik. Hiernaar reageert de pc niet meer op de power knop, totdat ik de voeding aan en uit heb gezet. Hierna begint het weer van voor af aan.

Ik heb al geprobeerd om de PC op te starten met de power kabel van de kaart niet aangesloten. Dit resulteert in een hoge pieptoon die volgens mij uit de kaart zelf kom. Het ligt niet aan het moederbord, want de pc start prima op met een PCI videokaart. Tevens ligt het niet aan de voeding, want ik heb de pc tijdelijk gebruikt met een nieuwe nVidia GTX275 van Gigabyte, welke meer power nodig heeft en twee PCIe power kabels gebruikt. Tevens heb ik de 8800GTS in een andere pc geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Het probleem lijkt in de kaart te zitten, maar ik kan niet bepalen waardoor het veroorzaakt wordt. De kaart heeft altijd prima gewerkt, en tot aan de dag van het probleem heb ik er nog mee gegamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01
G80 of G92 versie? Hij zal wel gebakken moeten worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
Paprika schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:01:
G80 of G92 versie? Hij zal wel gebakken moeten worden :).
De oude GTS versie, dus ik denk G80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Andere videokaart geprobeerd?

Schijnt inderdaad een heel veel voorkomend probleem te zijn.
Mijn 8800GTS 320MB (G80) had ik namelijk ook goedwerkend uit mijn pc gehaald omdat ik een betere gekocht had, verkocht aan een maat van me, ingebouwd, bleek de videokaart zo dood als een pier.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
navlim schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 00:26:
Andere videokaart geprobeerd?

Schijnt inderdaad een heel veel voorkomend probleem te zijn.
Mijn 8800GTS 320MB (G80) had ik namelijk ook goedwerkend uit mijn pc gehaald omdat ik een betere gekocht had, verkocht aan een maat van me, ingebouwd, bleek de videokaart zo dood als een pier.
Zoals ik al zei heb ik dezelfde pc en een andere getest met een nieuwe GTX275 en een oude Radeon VE, en beide werken prima.

Gaf jouw 8800GTS dezelfde symptomen (pc gaat niet meer aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dergelijke problemen met de 8800GTS/GTX/Ultra series zie je steeds meer. Deze kaarten lijken dan ook structureel een fout te bevatten. Heb je Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten doorgenomen? Mogelijk vind je daar verklaringen en/of antwoorden voor jouw probleem.

Tevens mis ik wat relevante informatie over je systeem. Voorzie ons ook van specificaties van je systeem, dan hebben we een beeld van waar we mee werken.
Ik zie dat je al wel andere videokaarten hebt geprobeerd, welke op hun beurt wel werken. Kijk toch nog even naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, misschien brengt het je nog op ideeën. Maar het lijkt dus puur videokaart gerelateerd te zijn...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
Ultraman schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:54:
Dergelijke problemen met de 8800GTS/GTX/Ultra series zie je steeds meer. Deze kaarten lijken dan ook structureel een fout te bevatten. Heb je Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten doorgenomen? Mogelijk vind je daar verklaringen en/of antwoorden voor jouw probleem.

Tevens mis ik wat relevante informatie over je systeem. Voorzie ons ook van specificaties van je systeem, dan hebben we een beeld van waar we mee werken.
Ik zie dat je al wel andere videokaarten hebt geprobeerd, welke op hun beurt wel werken. Kijk toch nog even naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, misschien brengt het je nog op ideeën. Maar het lijkt dus puur videokaart gerelateerd te zijn...
Ik zal dat topic eens doorlezen en kijken of er iets nuttigs in staat voor mij.

Ik heb de kaart geprobeerd in zowel:

gallery: Lord_Gaav

als

gallery: Lord_Gaav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
Ik heb de bak methode uit dat topic geprobeerd, maar het heeft voor mij niet geholpen. Verder lijkt mijn probleem wat af te wijken van wat er in dat topic beschreven wordt. Ik krijg geen artifacts en/of strepen in mijn beeld, maar de hele pc start niet meer op zodra de kaart aangesloten wordt.
Pagina: 1