DCB-B270R RCA component (YPbPr) output via SCART

Pagina: 1
Acties:

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Om de Samsung DCB-B270R met een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit aan te sluiten op mijn Infocus X9 beamer zou ik graag gebruik maken van RCA component (YPbPr). Hiervoor zijn op eBay goedkoop kabeltjes te krijgen die van SCART naar RCA component (YPbPr) gaan. Ik heb de tuner nog niet maar zou graag weten of het wil voor ik hem aanschaf.

Het gaat er dus om of de SCART uitgang van de Samsung DCB-B270R ondersteuning heeft voor RCA component (YPbPr).

Het betreffende kabeltje:
Afbeeldingslocatie: https://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/73000624/Images/42/PCN-CAB049_a.jpg

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 18:48
Pagina NL-20:

4.1.3 TV-instelling
● Voor de tv-instelling kunt u de volgende waarden
selecteren: Composite of RGB.

Geen YPbPr dus, enkel RGB. Dat is niet hetzelfde. Met het ene kun je het andere wel berekenen, maar daar is meer voor nodig dan dat kabeltje.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SqnLdr
  • Niet online
ShittyOldMan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:15:
Pagina NL-20:

4.1.3 TV-instelling
● Voor de tv-instelling kunt u de volgende waarden
selecteren: Composite of RGB.

Geen YPbPr dus, enkel RGB. Dat is niet hetzelfde. Met het ene kun je het andere wel berekenen, maar daar is meer voor nodig dan dat kabeltje.
Hmm, het lijkt alsof ik mij er nog niet genoeg in heb verdiept, er bestaat dus ook zoiets als RGB. Nu ben ik in de quickstart van de beamer gaan kijken en kwam ik dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/image/kalioaacg.jpg

Het lijkt er dus op dat mijn beamer RGB ondersteunt en niet YpbPr? Maar op wikipedia las ik dat de kabels/aasnluiting van de laatste vaak RGB genoemd wordt. Daarnaast kom ik nu ook de info tegen dat voor RGB nog een synchronisatie-kabel nodig is. Dit maakt het weer minder waarschijnlijk |:(

[ Voor 8% gewijzigd door SqnLdr op 21-03-2010 12:22 ]

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01 11:57

Proto

¬.¬

Nope, da's YPbPr. De aansluitingen zijn leuk rood/groen/blauw gekleurd, maar component = YPbPr.

• SqnLdr
  • Niet online
Proto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:23:
Nope, da's YPbPr. De aansluitingen zijn leuk rood/groen/blauw gekleurd, maar component = YPbPr.
Paar keer op het source-select knopje gedrukt, en RGB kwam inderdaad niet langs. Thx. Ik zal het met SCART naar s-video moeten doen :(.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 18:48
Of een decoder kopen met hdmi uitgang (en een switch kopen), of een a/v receiver waar je beeld en geluid op aansluit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
cvheereveld schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:39:
Paar keer op het source-select knopje gedrukt, en RGB kwam inderdaad niet langs. Thx. Ik zal het met SCART naar s-video moeten doen :(.
Ook dat gaat niet werken, helaas.
Geen van de Samsung kabeldecoders heeft een S-Video uitgang.
Via SCART heb je alleen de keuze voor composiet of RGB

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je niet iets met de VGA ingang op je beamer doen? Misschien dat die op de een of andere manier RGB input accepteert.

Misschien dat het met deze kabel werkt: http://www.allekabels.nl/...15/Scart---VGA-kabel.html

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2010 16:58 ]

• The_Doman
  • Nu online
cvheereveld schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:16:
Het lijkt er dus op dat mijn beamer RGB ondersteunt en niet YpbPr? Maar op wikipedia las ik dat de kabels/aasnluiting van de laatste vaak RGB genoemd wordt. Daarnaast kom ik nu ook de info tegen dat voor RGB nog een synchronisatie-kabel nodig is. Dit maakt het weer minder waarschijnlijk |:(
Veel beamers ondersteunen wel een SCART-RGB (PAL) signaal via de VGA ingang.
Hiervoor is dan wel een juiste verloop stekker/kabel nodig.
Raadpleeg de handleiding/specs van je beamer of deze mogelijkheid aanwezig is.

Verwijderd

The_Doman schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:45:
[...]Ook dat gaat niet werken, helaas.
Geen van de Samsung kabeldecoders heeft een S-Video uitgang.
Via SCART heb je alleen de keuze voor composiet of RGB
Misschien lukt het met deze: SCART plug ( 2 à 3 €) met 3 RCA sockets & S-VHS & I/O schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/SCART%2056.JPG

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je zult helaas jezelf moeten voorzien van een nieuwe Ziggo decoder, eentje die wél HD ready is, dus met component en HDMI uitgangen.

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:33:
Misschien lukt het met deze: SCART plug ( 2 à 3 €) met 3 RCA sockets & S-VHS & I/O schakelaar:
[afbeelding]
Nee, deze populaire SCART verloop blokjes zullen alleen gaan werken wanneer er al een S-Video signaal op de SCART bus aanwezig is.
Er vindt namelijk geen signaalconversie plaats.

Er zijn wel RGB naar S-Video/Component converters verkrijgbaar maar deze zijn meestal niet echt goedkoop.
Een eventueel andere mogelijkheid is het gebruik van een (oude?) DVD/HD recorder.
De meeste van deze apparaten kunnen een SCART-RGB signaal prima omzetten naar S-Video/Component of HDMI.

• SqnLdr
  • Niet online
Via eBay een SCART naar VGA kabel gekocht (RGB). Wanneer het hele gebeuren binnen is zal ik de ervaringen even posten :).

• SqnLdr
  • Niet online
cvheereveld schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:20:
Via eBay een SCART naar VGA kabel gekocht (RGB). Wanneer het hele gebeuren binnen is zal ik de ervaringen even posten :).
Werkt niet! Kak... :'(
Pagina: 1