Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier.

Ik heb digitenne van kpn door middel van een ci-module in de tv.
Nu wil ik een dvd-recorder aanschaffen, maar er schijnen nogal wat haken en ogen aan te zitten wat het aansluiten betreft.
Ik heb een LG plasma TV, en dacht voor de aanschaf aan een LG dvd-recerder.
Wie heeft er een goede tip dat ik zonder problemen dit kan aansluiten.

gr.Peter

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:02:
Wie heeft er een goede tip dat ik zonder problemen dit kan aansluiten.
Vrijwel alle verkrijgbare DVD-recorders zijn bedoeld voor gebruik met analoge kabel-TV. Daarbij past maar een tip: niet aan beginnen als je geen analoge kabel-TV aansluiting hebt.

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Wacht even, de meeste decoders hebben twee scart uigangen, en de meeste recorders een scart ingang! (geld ook voor composiet in/uit)

Dus het klopt niet dat je geen digitale tv kan opnemen met een dvd/hdd recorder.

Edit: Tv decodeert signaal dus zelf, dan wordt het lastiger ja . . . .

[ Voor 14% gewijzigd door gastje13 op 19-03-2010 23:35 ]

• asmi
  • Niet online
gastje13 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:34:
Dus het klopt niet dat je geen digitale tv kan opnemen met een dvd/hdd recorder.
Wie beweert er dan dat je geen digitale tv kan opnemen met een dvd/hdd recorder?

Verwijderd

Ik ben bang dat het niet echt gaat werken met Digitenne. Sowieso loop je eigenlijk tegen het probleem op (spreek meer uit ervaring met de settopbox) dat op het moment dat je een programma wilt opnemen het programma ook daadwerkelijk aan moet staan op de TV anders kan de recorder het signaal niet binnenhalen en dus opnemen. Ik weet niet hoe dit met een CI+ module werkt, maar Digitenne werkt via het DVB-T signaal. Zolang dit signaal niet wordt aangeroepen door de antenne wordt er ook geen beeld opgeroepen. De dvd-recorder is niet in staat om dit signaal op te roepen waardoor jou TV aan moet staan. Sterker nog, je kan dus niet eens een ander programma kijken als je aan het opnemen bent.

Nu spreek ik wel uit ervaring van ongeveer een jaar geleden. Ik weet niet of dit probleem inmiddels onder de knie is en of er verbeteringen zijn, maar de techniek aan zich is volgens mij niet echt gewijzigd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's

Dus de dvd recorder aansluiten met een hdmi kabel naar de tv heeft ook zin als ik het goed begrijpt.

gr.peter

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-11 21:12
Voor het opnemen heb je waarschijnlijk niets aan de HDMI kabel, maar dat weet ik niet zeker. Wat jij eigenlijk nodig hebt is een DVD-recorder met DVB-T tuner, en ja die zijn wel te krijgen.

Er is in elk geval een HDD recorder van de KPN te vinden, verder zou ik zeggen:

http://www.kieskeurig.nl/...ewvision_dr_dvb-t/273863/

http://www.digitaletelevi...-disc-en-dvb-t-tuner.html (jaaaa, LG)

Topfield personal recorder icm DVB-T TV
(en om je hiervoor het zoekwerk te besparen:
http://www.kpn.com/televi...isie-klant/apparatuur.cat )

Bij de Loewe en LG moet je wel even kijken of deze wel met Digitenne overweg kunnen, het kan ook zijn dat je nog een extra ontvanger nodig hebt (als ik uitga van wat ik lees op de KPN website) voor gebruik met je recorder. Die zijn te huren voor 4 euro per maand.

[ Voor 16% gewijzigd door jbdeiman op 20-03-2010 09:39 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

AUD > MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:16:
Dus de dvd recorder aansluiten met een hdmi kabel naar de tv heeft ook zin als ik het goed begrijpt.
Een DVD-recorder via HDMI aansluiten op je TV heeft wel zin, maar dat is dan om DVD's tegen de hoogste beeldkwaliteit af te kunnen spelen op je TV.

Vraag jezelf af wat je met een DVD-recorder wilt gaan doen. Bijvoorbeeld:
  • Wil je alle Digitenne-zenders uitgesteld kunnen kijken met dezelfde beeldkwaliteit als je TV? Dan is de Topfield PVR harddiskrecorder van KPN een perfecte oplossing. Maar daarmee kun je niet makkelijk DVD's maken.
  • Wil je DVD's maken van programma's van bijvoorbeeld RTL4-programma's? Dan kun je een willekeurige DVD-recorder kopen, een Digitenne-tuner kopen of huren en die aansluiten via SCART. Je verliest dan beeldkwaliteit en timer opnames gaan moeizaam. Mogelijk kun je de losse Digitenne-tuner weglaten en daarvoor je TV gebruiken, maar dan zul je niet tegelijk kunnen TV-kijken en een ander programma opnemen.
  • Wil je DVD's maken van programma's op Nederland 1, 2 of 3? Dan kun je een DVB-T of "Freeview" DVD-recorder gebruiken. Die zijn echter zeldzaam, mogelijk moet je hem zelf importeren uit Engeland.
Als je zin hebt in iets anders dan een standaard out-of-the-box oplossing dan wordt je keuze breder. Bijvoorbeeld kijken of je een DVB-T DVD-recorder kunt vinden waarin je een Digitenne Conax-module kunt inbouwen. Of een HTPC bouwen naar je wensen. Of uitzoeken hoe je opnames van de Topfield-PVR toch op DVD kunt krijgen. Of een Dreambox samenstellen.

Maar de belangrijkste vraag is dus: waarvoor denk je een DVD-recorder nodig te hebben?
Pagina: 1