• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 16:12
Ik heb Digitenne en mijn tv heeft een ingebouwde tuner (nee, géén Sony Bravia, een Philips, ik word die vraag een beetje zat, sorry ;) ). Ik vind het signaal niet altijd even best, hoewel ik een sterke antenne heb, en dat zal aan de tuner liggen, want het Topfield kastje in mijn slaapkamer (náást mijn woonkamer n.b.!) geeft geen enkele storing. Ik wil een harddisk recorder, mijn bedachte oplossing is om een DVB-T recorder te kopen.

Vraag 1: als ik de Topfield personal recorder van KPN/Digitenne koop, en ik lus die ene antenne met een coaxkabel door naar mijn TV, kan ik dan nog steeds via mijn TV-tuner kijken? Dat zou wel prettig zijn, want b.v. de teletekst van de decoder in mijn slaapkamer is beroerd vergeleken met mijn LCD TV. Ik vermoed dat het gewoon werkt, misschien wordt het signaal van de TV-tuner zelfs beter, maar ik weet het niet zeker.

Vraag 2: kan ik - mocht ik ooit overstappen naar een andere digitale tv-aanbieder - die Topfield personal recorder nog steeds gebruiken als alleen een HDD-recorder? Of moet ik dan een andere kopen?

Dit zijn vragen die ik bij de Primafoon stelde, maar daar wisten ze het niet. Ik moest het maar zelf uitproberen in de 8 dagen dat ik hem op proef kreeg. Maar ik heb geen auto en dat heen en weer gesleep op de fiets word ik niet blij van. Dus ik dacht, ik gooi eerst hier een balletje op.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Als die Topfield alleen voor DVB-T is geschikt, wordt het lastig om hem voor andere providers te gebruiken, aangezien de KPN de enige aanbieder in NL is die DVB-T gebruikt.
UPC/Casema/Ziggo etc. gebruiken DVB-C (Cable dus), en digitaal kijken via satelliet is DVB-S.
Naar mijn weten is dat niet met elkaar uitwisselbaar, dus zou je weinig meer aan je Topfield hebben als die alleen DVB-T ondersteunt...

Systemspecs

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
Vraag 1: Ja, je kan antennesignaal gewoon doorlussen m.b.v. de Loop Out optie in de tuner. Dit is gewoon 1-op-1 doorzetting van het antennesignaal.

Vraag 2: Nee, dit kan niet, als ik het goed heb, de TF kan geen beeld ontvangen via scart/composiet, alleen via de antenne, en ook enkel DVB-T signaal.

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 16:12
Dank! Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Je mag hem 7 dagen uitproberen, maar dat weet ik iig wat ik kan verwachten.