Image van harde schijf maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Mijn bestaande computer heeft en harde schijf van 20 GB verdeeld in 2 partities c=10 gb d= 10gb het besturings systeem is win 98 se .
Graag zou ik de bestaande harde schijf vervangen door een ander met de zelfde opslag capaciteit van 20 gb .
De mijne begint lawaai te maken .
Hoe kan ik een volledige image maken van mijn oude schijf .En dan de nieuwe plaatsen .
kan er mij iemand de werwijze duidelijk opgeven , hoe tewerk gaan , met welke software ,liefst free software .
Ben al wat ouder zie je .
Please help mij eens .Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
En de zoekfunctie kon je niet helpen?

[XP] Image maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Norton Ghost of Acronis Trueimage. Niet gratis, wel goed, en er staan zat tutorials op het web.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn zat progs te vinden waarmee het kan. Populaire zijn Acronis True Image en Norton Ghost (maar er zijn er vast nog talloze anderen, zie bijv: http://disk-imaging-software-review.toptenreviews.com/). En hoe deze werken staat precies in de handleiding van die programma's. Je zult sowieso eerst zo'n programma moeten hebben. Er zijn vast ook wel gratis alternatieven aanwezig, al ken ik er niet direct eentje (maar goed, er is veel te vinden via google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:03
Misschien is PING nog een optie, gratis en goed schijnt?
http://ping.windowsdream.com/

Hier een tutorial van computeridee
http://www.computeridee.n...ubriek=1620361&id=2314794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De suggestie is om een nieuwe schijf in de computer te zetten, het besturingsprogramma vers te installeren en de oude schijf in een usb-behuizing te doen als opslagruimte van de bestaande bestanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

hobbyist-pc schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:32:
Mijn bestaande computer heeft en harde schijf van 20 GB verdeeld in 2 partities c=10 gb d= 10gb het besturings systeem is win 98 se .
Graag zou ik de bestaande harde schijf vervangen door een ander met de zelfde opslag capaciteit van 20 gb .
De mijne begint lawaai te maken .
Hoe kan ik een volledige image maken van mijn oude schijf .En dan de nieuwe plaatsen .
kan er mij iemand de werwijze duidelijk opgeven , hoe tewerk gaan , met welke software ,liefst free software .
Ben al wat ouder zie je .
Please help mij eens .Dank
Je kunt beter een recente computer aanschaffen en de bestanden overzetten. Een geschikte HD voor deze oude computer ga je niet meer vinden of gaat mogelijk niet werken. Windows 98se wordt niet meer onderhouden, met alle risico's op virussen etc. Dit is echt de beste oplossing. Of nog beter; koop een mac. Zeker voor oudere mensen is een Mac ideaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Q op 19-03-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:03
Q schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:05:
[...]

Je kunt beter een recente computer aanschaffen en de bestanden overzetten. Een geschikte HD voor deze oude computer ga je niet meer vinden of gaat mogelijk niet werken. Windows 98se wordt niet meer onderhouden, met alle risico's op virussen etc. Dit is echt de beste oplossing. Of nog beter; koop een mac. Zeker voor oudere mensen is een Mac ideaal.
Een recentere pc zou zeker beter zijn en een Mac is dan heel gebruikers vriendelijk. Eventueel zou je op die oude pc nog bijvoorbeeld Ubuntu Linux kunnen installeren, eenmaal geïnstalleerd en geconfigureerd is dat ook heel gebruikersvriendelijk. Alle software op de pc wordt bijvoorbeeld up-to-date gehouden ipv alleen windows. En het is wat veiliger met virussen etc. Mijn ouders zijn al jaren tevreden gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

mpvalk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:54:
[...]

Een recentere pc zou zeker beter zijn en een Mac is dan heel gebruikers vriendelijk. Eventueel zou je op die oude pc nog bijvoorbeeld Ubuntu Linux kunnen installeren, eenmaal geïnstalleerd en geconfigureerd is dat ook heel gebruikersvriendelijk. Alle software op de pc wordt bijvoorbeeld up-to-date gehouden ipv alleen windows. En het is wat veiliger met virussen etc. Mijn ouders zijn al jaren tevreden gebruikers.
Dat zou ook een oplossing zijn, maar het mogelijke probleem van de falende disk gaat niet worden opgelost met Ubuntu, niets ten kwade verder van Ubuntu.

Op tweedehandsmac.nl zie ik al knap aanbod van iMacs en mini's van onder de 500 euro.
Pagina: 1